Gravatar

#11 mr gaijin 20 år siden

#10 Anna Karina er helt sikkert noget af det største den danske genmasse har spyttet ud på det store lærred. Hun er også helt fantastisk i "Alphaville" og "Pierrot le Fou".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#12 davenport 20 år siden

Giovanni Ribisi - Som jeg ser som en eminent skuespiller. Især hans leverskudsscene i SPR er fænomenal. Han har vist sig på flere genrer, og har arbejdet sig op.
(X-files og Venner b.la.)
http://imdb.com/name/nm0000610/

Linda Fiorentino - Hun er så gudesmuk, at hun stjæler hele skærmen, når jeg ser hende på film.
http://imdb.com/name/nm0000400/
http://www.cinereporter.com/imgs/medias/perso_phot...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 elwood 20 år siden

Jack lemmon og Walter Matthau deres kemi er perfekt, min første film jeg så med dem var Buddy Buddy, og siden da har jeg være vild med de to herrer, plus Jack Lemmon gør det faktisk ok i genindspilingen af 12 angry men, selvom orginalen klart er den beste.

Ewan Mcgreggor, ved ikke hvad det er, men der er noget over ham som bare gør ham en god skuespiller.

Hugo Weaving har et rigtig godt udtryknings rigt ansigt, hvis man kan kalde det, det, The Interview, står stadig som en af hans beste film efter min mening, selvom Smith karakteren også er en farvorit.

Kevin Spacey Fantastisk til skurkeroller, nævner ikke nogen for det er jo spoiler i sig selv 8-)

Og ja jeg må hoppe på Russel Crowe vognen også, The Insider, Gladiator og L.A. Confidential, han er i stand til virkelig at påtage sig de hel store roller.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 filmz-grev_michal 20 år siden

jamen jeg ved jo slet ikke hvor jeg skal starte, der er jo så mange :) men here goes.

Bill Murray : har altid været en stor nydelse, han er en af dem der har udviklet sig meget gennem årene. Som tidligere nævnt bla. lost in translation og broken flowers er nogle gode eksempler

Jack Nicholson : Har storset fuldt ham i alt siden jeg så gøgereden for mange år siden. En af de få der kan spille charmerende psykopat på en naturlig og alm måde :)

Nicolas Cage : En helt speciel type, altid en fornøjelse at se et godt actionbrag med ham og hans skrappe replikker

Robin Williams : En af de mange i rækken der startede i standup branchen og gik videre til filmen ( med lidt tv imellem "mork and mindy" ) - men en af de få der har klaret overgangen så godt.

Han er en af dem jeg ser alle film jeg kan komme til med *s*

film som good morning vietnam, Dead poets.., mrs doubtfire, good will hunting, Jack, what dreams may come.

og af de lidt nyere, insomnia, one hour photo og the final cut.

Dustin Hoffman : hvad kan man sige også en af de bedste gennem de sidste 3-4 årtier. Fra papillon, kramer vs kramer, rainman til outbreak osv.

som den sidste har jeg valgt gamle Al Pacino han er et ikon - mere er der ikke at sige :)

Jeg kunne også blive ved men stopper her - dog overrasket over ingen har valgt robin og dustie også *s*

Et par af kvinderne:

Meryl Streep intet nævnt - intet glemt. en af bedste kvinder nogensinde i hollywood

Natalie Portman En af de nye stjerner i hollywood, selvom hendes debut var i den så uforglemmelige Leon fra starten af 90'erne. Hun har ikke så mange film på bagen endnu, men der er et eller andet over hende :) Closer, Cold Mountain + de nye sw film

Juliette Lewis Aldrig været en af de store superstjerner men klart en af mine favoritter også. Blandt de mere kendte film er
Kalifornia med David Duchovny og Brad Pitt.
Natural Born killers med woody harrelson
From dusk till dawn - clooney, tarantino etc
What's Eating Gilbert - johnny dyp og de caprio.

det var lige de første tøser i hukommelsen :p

/ Michal

Gravatar

#15 elwood 20 år siden

#14 der vil jo altid være nogen man ikke får nævnt, f.eks. kunne jeg også tilføje Matt Daemon til min liste, for sin rolle i film som Talented Mr. Ripley, Bourne identity/supremacy, og ikke at glemme good will hunting, hvor jamen hov Robin også er med i.

Så ham kan vi tilføje, blev overrasket over ham i Insomnia, og så gerne han tog flere af disse roller, hvor han går væk fra den overgeared humor, lidt ligesom Bill Murray netop har gjort, og Alan Alda som er en fryd at se i West Wing.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 filmz-grev_michal 20 år siden

#15 kunne ikke være mere enig elwood - også især i dette selskab kunne denne post køre i uendelighed, man sidder næsten og ærgrer sig over alle dem man ikke nævner hehe.

Men er helt enig i det du siger med karakter/rolle skiftningen med bill og robin. Der er stor dybde i dem når humoren bliver skubbet lidt i baggrunden - stor fornøjelse.

selv en forstyrret personlighed som Jim Carrey som ellers tidligere har haft dybde som en flad tallerken - har vist han også kan når han får lov de senere år. The Truman Show, Man on the Moon og naturligvis Eternal Sunshine of the Spotless Mind

og for at fortsætte ligesom dig. Andy Kaufman - taxi - også uforglemmeligt :)
Gravatar

#17 nakalay 20 år siden

Jack Nance - den største skuespiller nogensinde. Han har haft nogle fantastiske roller i talrige af David Lynchs film: Henry Spencer i Eraserhead; Paul i Blue Velvet; Double Aught Spool i Wild at Heart; Phil i Lost Highway; og selvfølgelig Pete Martell fra Twin Peaks.

Udover ham: Castet på Big Lebowski, Bruce Campbell, Brad Pitt, Johnny Depp, Jake Gyllenhaal, Christopher Walken, Jack Nicholson, Willem Dafoe, Dennis Hopper, John Hurt, Naomi Watts, Benicio Del Toro m.fl.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#18 filmz-canner 20 år siden

Den bedste af dem alle er jo uden tvivl Al Pacino :)

Derudover kommer Johnny Depp, Robert De Niro, Brad Pitt og Michael Madsen. Depp's performance i PotC, Charlie og Edward Saksehånd er så nice :)
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#19 filmz-grev_michal 20 år siden

"Blow" med depp er da for cult :D den skal også nævnes
Gravatar

#20 filmz-bullseye 20 år siden

# 9

Jeg er også selv ret så vild med Jennifer Aniston, og du må da især være vild med "The Good Girl" hvor hun spiller overfor Hr. Gyllenhaal - hun spiller rollen med overbevisning, det er virkelig en for overset film!

Skriv ny kommentar: