#30: Nej, det har du ret i, men jeg var blot en gymnasieelev og havde brug for pengene. ;) Men det viser demonstrerer jo bare, hvordan loven ikke altid virker i praksis.
Nå ja, men det kan du jo sige om alle love, fra at man ikke må gå over for rødt, til at man ikke må voldtage små børn, men lovene er jo tilstede og i langt de fleste tilfælde virker de jo også, men der vil jo altid være folk der mener at de ved bedre.
Nævn Danmarks startformation og navnene på de elleve startende i EM-finalen 1992
Det er alligevel fodbold, der interesserer størstedelen af Danmarks befolkning (som Preben Elkjær så rigtig siger: Dem der idag ser håndbold, vil jo i virkeligheden meget hellere se fodbold.).
Faktum er, at en meget stor del af den danske befolkning vil have problemer med at få 32 ud af 40 rigtige i denne test. Det betyder (tydeligvis) ikke, at de har problemer med at føre en normal tilværelse
Jeg er uenig i dit argument, ikke fordi du ikke har ret, men fordi du baserer din konklusion på udeladelser af foregående fakta i den her diskussion. Hvis jeg må bringe noget fakta ind i diskussionen, så snakker vi om en indfødsretsprøve hvor deltagerne enten er blevet undervist i materialet og eller har selvstuderet det. Pensum meget begrænset og vi snakker om en meget hurtigt læst 180 siders bog om Danmark - hvor svarene på spørgsmålene faktisk findes i! Derudover har folk 45 minutter til prøven og du har ingen data der på nogen som helst vis understøtter, at dine bekendtskaber eller folk her i tråden, der er dumpet, på nogen vis faktisk har sat sig ind i pensum. At nogle her i tråden siger de er "dumpet" siger ikke noget som helst om dem, da de ikke har de samme umiddelbare forudsætninger for at kunne svare på spørgsmålene som prøvedeltagerne har. Jeg finder det ringe hvis man ikke har basal almen viden. Jeg finder det endnu værre man tuder over det og giver prøven skylden, men det er urimeligt at kræve det af alle til enhver tid.
#23/24 Det er meningsløst at diskutere de enkelte spørgsmål. Men hvis i vil, så har i enten direkte eller indirekte været omkring det i enten dansk, historie eller samfundsfag. Du vil helt sikkert også have en ide om det hvis du havde læst pensum til prøven. Her et f.eks. hvad der står på side 152-153:
6.2. HØJ ORGANISATIONSGRAD OG FORENINGSFRIHED På det danske arbejdsmarked er det store flertal af arbejdstagerne fagligt organiseret. Omkring 80 procent af de danske arbejdstagere er medlem af en fagforening. Fagforeningen arbejder for at sikre medlemmerne de bedst mulige vilkår på arbejdspladserne. Der er fagforeninger både for privatansatte og for offentligt ansatte. Både fagforeningerne og arbejdsgivernes organisationer er samlet i landsdækkende forbund og hovedorganisationer. De to største organisationer på arbejdsmarkedet er LO og DA. LO repræsenterer lønmodtagerne. Den er en paraplyorganisation for i alt 17 faglige forbund og organiserer cirka 1,3 mio. medlemmer. DA er arbejds- givernes organisation og organiserer cirka 29.000 virksomheder inden for blandt andet industri, handel, transport, service og byggeri. Dansk Arbejdsgiverforening. Næsten 80 procent af det danske arbejdsmarked er dækket af kollektive overenskomster. En kollektiv overenskomst er en aftale mellem en fagforening og en arbejdsgiver eller arbejdsgiverorganisation om løn- og arbejdsvilkår inden for et bestemt område, som parterne selv afgrænser i aftalen. En arbejdsgiver, som har indgået en overenskomst, er forpligtet til at give alle de ansatte de løn- og arbejdsvilkår, som fremgår af overenskomsten. Det gælder for eksempel aftaler om løn, pension, arbejdstid, ferie og opsigelse. Der er foreningsfrihed i Danmark. Det betyder blandt andet, at den enkelte lønmodtager selv må beslutte, om han eller hun ønsker at være medlem af en fagforening og i givet fald hvilken. Det betyder også, at det er forbudt for en arbejdsgiver at afskedige en medarbejder, fordi denne ikke er medlem af en fagforening. Heller ikke i forbindelse med nyansættelse må en arbejdsgiver stille krav om, at en medarbejder skal være medlem af en bestemt fagforening.
Jeg glemte forresten at nævne, at de gamle madammer truede med at nedlægge arbejdet, hvis vi ikke blev meldt ind i fagforeningen. De holdt endda møde om det. Så vidt jeg husker, nåede de at nedlægge arbejdet i mindst et par timer. Ak ja, det var tider. :D
#31 Highland Park 16 år siden
Men det viser demonstrerer jo bare, hvordan loven ikke altid virker i praksis.
#32 filmz-Kadann 16 år siden
Nå ja, men det kan du jo sige om alle love, fra at man ikke må gå over for rødt, til at man ikke må voldtage små børn, men lovene er jo tilstede og i langt de fleste tilfælde virker de jo også, men der vil jo altid være folk der mener at de ved bedre.
#33 Highland Park 16 år siden
#34 davenport 16 år siden
#35 Popeye 16 år siden
Nævn Danmarks startformation og navnene på de elleve startende i EM-finalen 1992
Det er alligevel fodbold, der interesserer størstedelen af Danmarks befolkning (som Preben Elkjær så rigtig siger: Dem der idag ser håndbold, vil jo i virkeligheden meget hellere se fodbold.).
#36 Highland Park 16 år siden
#37 Patriarch 16 år siden
#38 rasmusv 16 år siden
Jeg er uenig i dit argument, ikke fordi du ikke har ret, men fordi du baserer din konklusion på udeladelser af foregående fakta i den her diskussion. Hvis jeg må bringe noget fakta ind i diskussionen, så snakker vi om en indfødsretsprøve hvor deltagerne enten er blevet undervist i materialet og eller har selvstuderet det. Pensum meget begrænset og vi snakker om en meget hurtigt læst 180 siders bog om Danmark - hvor svarene på spørgsmålene faktisk findes i! Derudover har folk 45 minutter til prøven og du har ingen data der på nogen som helst vis understøtter, at dine bekendtskaber eller folk her i tråden, der er dumpet, på nogen vis faktisk har sat sig ind i pensum. At nogle her i tråden siger de er "dumpet" siger ikke noget som helst om dem, da de ikke har de samme umiddelbare forudsætninger for at kunne svare på spørgsmålene som prøvedeltagerne har. Jeg finder det ringe hvis man ikke har basal almen viden. Jeg finder det endnu værre man tuder over det og giver prøven skylden, men det er urimeligt at kræve det af alle til enhver tid.
#23/24 Det er meningsløst at diskutere de enkelte spørgsmål. Men hvis i vil, så har i enten direkte eller indirekte været omkring det i enten dansk, historie eller samfundsfag. Du vil helt sikkert også have en ide om det hvis du havde læst pensum til prøven. Her et f.eks. hvad der står på side 152-153:
#39 Highland Park 16 år siden
#40 Highland Park 16 år siden
Fejl i indfødsretsprøve hastebehandles