Gravatar

#11 filmz-nemesis 22 år siden

Jeg bliver gang på gang imponeret over folks viden om film og deres klæbehjerner. Jeg bøjer mig i støvet.
Gravatar

#12 filmz-Alex Sønderby 22 år siden

Nok en del der har læst sig lidt til det på f.eks imdb :)

Anyways..

Jeg kom til at tænke på Once Upon A Time In The West på et tidspunkt, specielt pga musikvalget i filmen. Men måske er jeg den eneste?
Gravatar

#13 filmz-Kviksand 22 år siden

Nå "The Bride" rejser til Tokyo er underlægningsmusikken temaet fra "The Green Hornet" en serie fra 1966-67 med Bruce Lee.
Gravatar

#14 DarkLight 22 år siden

#12, det er ikke helt tilfældig.
Et nummer er af Ennio Morricone som er kendt fra Leone film.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 El vez 22 år siden

#10 var jeg patetisk/gal på den ? :|
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#16 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

#15 Det var bare fordi #1 sagde at han ikke ville høre om dragten og de andre referencer til bruce Lee.. ;)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#17 El vez 22 år siden

Nåhja skal man nu også læse det første indlæg for at deltage ? =P
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#18 Spanner 22 år siden

Ennio Morricone nummeret i filmen er ellers ikke det, der minder én mest om The Good The Bad The Ugly.

Morricone tracket er fra "Death Rides a Horse" og falder lidt uden for TGTBTU stilen. Det spilles da The Bride kalder Oren Ishii ud og hun kapper armen af Sophie Fatale.

Derimod er "The Grand Duel" af Luis Bacalov mere i samme dur.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

#19 20 år siden

wow...i har sgu da kun skrabet overfladen når det gælder filmreferencer i Kill Bill. Der er TONSVIS af andre filmreferencer i ikke har lagt mærke til.
For bare lige at nævne 3 i har overset:
O-ren Ishis rolle er stærkt influeret af LADY SNOWBLOOD, som er et japansk hævn-action film der foregår sidst i 1800-tallet. meget anbefalelsesværdig film. Der blev også lavet en 2er som jeg ikke har set endnu.

Musikken i anime-sekvensen (den animerede)i Kill bill vol 1 er fra den italienske spaghetti western "Il grande duel" og er komponeret af den berømte Luis Bacalov, som er mest kendt for sit soundtrack til filmen "Django", som nok er den mest kendte spaghetti western når man ser bort fra Sergio Leones film.

og sidst men ikke mindst er fyren som spiller Hattori Hanzo en meget berømt japansk skuespiller ved navn Sonny Chiba, som er kendt for sin drabelige hovedrolle i STREETFIGHTER-trilogien fra Japan i 70erne. Hans måde at slås på virker mere ekstrem end Bruce Lee, og han medvirkede også i utroligt mange andre film, og er et stort navn som fortjener at blive oplevet i hans filmiske storhedstid, som altså var 70erne.
Gravatar

#20 dyg 20 år siden

#19 - Jeg tror ikke du introducerer noget, som mange af os ikke vidste.

Du kan jo fortsætte, for du har også kun skrabet overfladen.. Hvis du har set Sonny Chiba's Samurai Reincarnation, vil du støde på flere ting, bl.a. en sætning meget lignende "If on your journey, you should encounter God, God will be cut" (kan ikke huske sætningen han siger, da det er jævnt lang tid siden jeg har set den), da Sonny's karakter skal have sig en katana, der skal hjælpe ham i kampen mod en ultimativ fjende.

Problemet er, at der er så mange referencer, at man ikke kan komme ind på dem alle.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: