Hvilket for øvrigt minder mig om at hans Naked Lunch med Peter Weller efter roman af William S. Burroughs snart (11/11) kommer i 2-disc fra Criterion. Helt klart værd at investere i!!!
Jeg synes at scenerne i "Bad Taste" hvor Peter Jacksons hjerne er ved at falde ud og han må binde skalpen fast er er ret klamme... Ikke så meget fordi det er hans hjerne, men mere den måde han reagerer - vrider sig som om han har et epileptisk anfald.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Freddy Got Fingered, jeg havde det så dårligt gennem hele den film, ikke pga. hans stunts, men bare tanken om nogen kan finde på at udgive sådan noget lort. De mennesker bag den film burde få en bøde af en eller anden art.
Men ellers har Unforgiven nogle ret stærke scener. Jeg tænker især på det første drab de skal udføre ude i de der klipper, hvor den unge mand skriger som et lille barn. Den sad rimeligt dybt i min bevisthed.
Har I set "Irreversible"? Det er den franske film som halvdelen af Cannes-publikummet forlod under forestillingen, da de ikke kunne tåle filmen... Den har Monica Belucci (Matrix Reloaded) i hovedrollen, og - akkurat ligesom Memento - fortælles den baglæns. Den er en OND MOTHERFUCKER! I starten bliver en mands ansigt gennemtæsket med en brandslukker. Den scene gjorde mig bogstaveligt talt dårlig - jeg får det faktisk dårligt af at tænke på det nu... Så er der også en forfærdleig 5-minutter-lang voldtægtssekvens, hvori der aldrig bliver klippet og kameraet ikke bevæger sig. Ekstremt ubehageligt! Men ellers en fantastisk og særdeles original film.
Måske scenen med skildpadden i Cannibal Holocaust, ellers nogle af de andre scener i den film.
Ellers kunne det være fra Opera, hvor morderen tvinger Betty til at se mordene, ved hjælp af nåle tapet fast til undersiden af øjnene, så hun ikke kan lukke øjnene.
Eller hvad med amputeringen af armen i Tenebre.
Længe siden, at jeg har set de tre film, så jeg kan desværre ikke være mere specifik, men når jeg får råd vil de være at finde i min samling.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Hele "Henry: Portrait of a Serial Killer" er ret ubehagelig, fx åbningsscenen hvor man ser et kvinde-lig med åbne øjne - hvor kameraet giver sig ubehagelig god tid til at panorere væk. Også scenen hvor et af ofrene sidder med en knust flaske stukket ind i ansigtet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#41 skittlez 22 år siden
#42 chandler75 22 år siden
#43 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#44 filmz-Plimmer 22 år siden
Men ellers har Unforgiven nogle ret stærke scener. Jeg tænker især på det første drab de skal udføre ude i de der klipper, hvor den unge mand skriger som et lille barn. Den sad rimeligt dybt i min bevisthed.
#45 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#46 filmz-vassago 22 år siden
#47 The Insider 22 år siden
#48 dyg 22 år siden
Ellers kunne det være fra Opera, hvor morderen tvinger Betty til at se mordene, ved hjælp af nåle tapet fast til undersiden af øjnene, så hun ikke kan lukke øjnene.
Eller hvad med amputeringen af armen i Tenebre.
Længe siden, at jeg har set de tre film, så jeg kan desværre ikke være mere specifik, men når jeg får råd vil de være at finde i min samling.
#49 chandler75 22 år siden
#50 skittlez 22 år siden