Gravatar

#21 filmz-Scarface 19 år siden

Til jer der er lærere:

Det skal I jo sige. Og desuden har min skolelærer før fri, end mig flest gange om ugen.

HUN FÅR DA LØN FOR AT SÆTTE OS I GANG MED AT LÆSE EN BOG! Jeg skal bare sidde på en hård stol og høre om rennæssancen og fotosyntesen...
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#22 lagoni 19 år siden

Som andre har sagt, så har de (=lærere) ikke fri når timerne er slut. Er selv lærerbarn og ved da de har tonsvis af møder og lektier.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#23 inflector 19 år siden

Well for at være helt ærli,g så aner du ikke hvad du snakker om. Ja det er muligt at du engang i mellem skal sidde og læse mens læren laver ingenting, du kunne evt. også være at læren bruger det frirum det giver til at tage en snak med nogle elever.
Med hensyn til at have tidligt fri, kan jeg fortælle lidt om hvad jeg render og laver. Jeg har 26 undervisningstimer i ugen, oven i dette er jeg klasselærer. Hvor lang tid det tager at være klasselærer er meget svingende fra uge til uge, men det er småting man skal bruge tid på i løbet af et år, det er i hvert fald helt sikkert underbetalt. Så skal jeg på lejrskole en uge i foråret og folk der tror det er betalt ferie, de tager i hvert fald fejl, det er hårdt arbejde fra morgen til aften. Oven i alt dette kommer diverse aften møder 1-2 i måneden, teammøder stort set hver uge og kurser. Oven i dette skal jeg forberede mig til samtlige timer og har også temelig meget rette arbejde,og det bruger jeg i hvert fald mere tid på end nogen af mine elever gør.

Så ja en gang i mellem går vi tidligere hjem, men det er altså sjældent vi går hjem og holder fri.....
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#24 Kalle Ferm 19 år siden

Jeg er læreruddannet... men har valgt ikke at blive lærer pga. alt det du sådan set nævner der inflector.

Jeg har stor respekt for lærerne, der knokler røven ud af bukserne - og så altid skal skældes ud i medierne. Lærerne gør det tilsyneladende ALDRIG godt nok...
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#25 inflector 19 år siden

Hmm et par forglemmelser i min tekst, kan desværre ikke rette nu, men i linie 2 du=det og linie seks mangler ordet ikke, ellers giver det ikke så meget mening :)

#24 hvad laver du i stedet for?
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#26 filmz-Scarface 19 år siden

Glem det!
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#27 filmz-Chemic 19 år siden

Hørt hørt!

God indstilling at have blot fordi du ikke får ret??! Du har selv startet diskussionen... Så forvent dog at få andres mening
"When people ask me if I went to film school I tell them, 'no, I went to films.'" -QT
Gravatar

#28 Herrguth 19 år siden

#21 Ja, du har helt ret. Det skal vi sige. Vi render rundt og lyver, for at folk skal få medlidenhed med os. Du har helt ret... Vi siger det er hårdt, men realiteten er at vi får tidligt fri, og så lægger os hjem på sofaen med en Bloody Mary eller en Gin&Tonic og ser film. Og lærernes filosofi er at det er eleverne der skal gøre arbejdet, ikke læreren...

TROR DU SELV PÅ DET????

HUN FÅR DA LØN FOR AT SÆTTE OS I GANG MED AT LÆSE EN BOG! Jeg skal bare sidde på en hård stol og høre om rennæssancen og fotosyntesen...

Og det kunne ikke tænkes at du får noget ud af dette...?

Det er da rart at der er andre lærere på dette forum, så vi kan bakke hinanden op. Jeg synes ikke jeg brokker mig i hverdagen, og jeg MEGET glad for mit job som lærer (og er klasselærer til en dejlig 3. klasse). :)
Gravatar

#29 dyg 19 år siden

#28 - Fuck! Jeg skal være lærer! (Jeg holdt op med at læse, da jeg så noget med "Tro").

Man skal nu være godt blind og/eller dum, hvis man tror, at det at være lærer er det letteste i verden. Jeg har mange gange igennem mit nu 20-årige skoleliv været utrolig glad for ikke at skulle være den, der skulle rette alle vores elendige stile og opgaver igennem.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#30 Spanner 19 år siden

Når jeg læser denne tråd, mindes jeg om, hvorfor Gud opfandt spanskrøret
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: