Gravatar

#1 Sorensen84 13 år siden

Hejsa

Skal op og forsvare min hovedopgave på multimediedesigneuddanelsen på torsdag. Jeg har lavet en lille virksomhedsvideo for et firma, hvor videoen skal vise virksomhendes identitet (altså hvem de er, hvordan de arbejder, hvad de laver osv.) samt deres produkt. Jeg vil være rigtig glad for, hvis I lige hurtigt vil se videoen, og komme med konstruktivt kritik. Hvad kunne være bedre, og hvad er godt. Jeg har ikke ret meget erfaring i Adobe Premiere Pro, hvor jeg har redigeret filmen, men har prøvet så godt jeg kan. I kan komme ind på alt lige fra min klipperytme, billedbeskæring, kamerabevægelser, zoom osv. Ligeledes om der er nok fokus på produktet, eller om der skal være mere fokus på de enkelte medarbejdere, og hvem firmaet er. I kan bare skrive det kort og præcist. Det behøver ikke være langt. Ville være utrolig taknemmelig, hvis I vil gøre mig den tjeneste. Helst i dag eller i morgen.
For lige at gøre klart, hvad firmaet beskæftigere sig med, så er det product information management. Et program som kan spare virksomheder tid og resurser ved at organisere alt deres information.

For lige at gøre klart, hvad firmaet beskæftigere sig med, så er det product information management. Et program som kan spare virksomheder tid og resurser ved at organisere alt deres information.

Link til videoen:
Gravatar

#2 Tommy Kristensen 13 år siden

Jeg kan da lige smide lidt på:

0:17 = Mixet til Dick bliver en smule mærkeligt, ved ikke helt hvad der går galt. Ser ud til at gå lidt i sort eller noget. Generelt vil jeg nok ikke mixe så meget som der bliver her.

Gylden regel. Altid luft i blikretningen. Det er der ikke her - derudover er Dick meget mørk i ansigtet. Der kunne en lampe nok bløde det noget op. Har man ikke lige en lampe med, så sørg for at man er et sted, hvor man kan benytte det eksisterende lys, enten det der er i lokalet, eller indfaldslys fra solen.

Klip evt. til det program han "sælger", lidt klikken rundt, så man kan se hvad det kan, og hvorfor man sparer tid og ressourcer.

0:37 = Mix mellem 2 forholdvis ens billeder fungerer sjældent godt. Varier skuddene - nær, supernær, folk der sidder og taster, en mouse cursor der klikker, en side der loader.

1:02 = Eksteriør og interiør billeder bliver hurtigt kedelige hvis der er ikke er noget i billederne. Få evt. nogen folk til at sidde og arbejde, f.eks kunne man have fingereret et møde, hvor folk benyttede lokalet med projektoren - så man skaber nogle situationer der afspejler hvordan det vil se ud, når der rent faktisk sker noget. De er de færreste kunder der er interesseret i at se hvordan det ser ud på arbejdet efter lukketid :) Der skal lidt liv til. Receptionist/direktør der taler i telefon, arbejdsbriefings osv.

1:28 = Igen et mix mellem to ens billeder. Det kan selvfølgelig være svært, hvis man har haft et stop eller noget, eller hvis der skal klippes noget ud af en sync-bid. Sørg derfor altid for at have en masse video, man kan bruge som "dæk-billeder" - f.eks af ham programmøren der sidder og arbejder, programmerer, sidder og taster mv. Så smider man dem over klippet. Du bruger selv et billede - mere af den slags. Det du har lavet er som sådan fint nok, men så vil man se hvad han laver - så klipper man over skulder, ned på fingre, nær af øjne evt. med skærm reflektion i brillerne, kig på skærmen, full-frame af skærmen, nærbillede af kode-linie af skærmen, cursor osv osv.

Sådan generelt så er det en okay start, og der skal ikke meget til at det hive det endnu mere op. Flere nærbilleder. Måske lidt stativ på der pan-ture, flere variede skud - og har du et nogenlunde kamera - så arbejde lidt med dybdeskarphederne i skuddene - og så måske en smule mere lys. Det ser lidt mørkt og dystert ud i lokalerne.

Det blev måske ikke så kort, men håber du fandt det konstruktivt :) Keep it Up...
Gravatar

#3 Sorensen84 13 år siden

Hej Tommy

Mange tak for dit gode svar. Det var rigtigt informativt. Nogen af tingene havde jeg ikke selv tænkt på, men kan nu forsvare dem til eksamen :)
Gravatar

#4 Sorensen84 13 år siden

Hej Tommy

Kan du foreslå anden slags musik, hvilken musikgenre er god til sådanne videoer.

Gravatar

#5 Tommy Kristensen 13 år siden

Hmmm. Det er lidt svært. Det kommer lidt an på temaet og hvad man gerne vil fortælle. Personligt er jeg nok mest til musik, der ikke overstråler f.eks billedsiden, speak eller sync-bidderne - så måske noget man ikke rigtig hører - og i genren elektronisk/muzak.

Jeg har lige et par eksempler:

INAER spansk helikopterservice. Det er vist et ret godt eksempel på at musikken overstråler stort set alt andet. Al respekt til Haaaaaans - men det bliver bare lidt cheasy. Havde man undladt det soundtrack, smidt en speak ind der fortalte lidt om firmaet, lidt real-lyd/soundbites i de forskellige "scener" - og noget lidt mere afdæmpet musik - så synes jeg at det vil virke langt mere seriøst og troværdigt.

Måske noget ala EAC's Santa Fe Group. Det er godt nok pakket ind i ind i lidt grafik, men ser man lige bort fra det, så er det måske noget i den stil man skal ramme? Tjek i øvrigt de forskellige video-sekvenser, hvor der bl.a. er benyttet mange variede skud, nærbilleder, fokus skifte mv. Derudover så synes jeg også at en speak ofte fungerer ganske godt på sådan en sag.
Gravatar

#6 Babo Rises 13 år siden

Hejsa. Tror Tommy kom fint omkring det hele. Men kig på belysningen, den er ikke helt ok. Og visse billeder er lidt kedelige som Tommy siger, fordi der intet er i dem, udover office-inventar, filmet på lang afstand. Drop zoom-effekten, den virker amatøragtig, og benyt dig af:

Tommy Kristensen (2) skrev:
Varier skuddene - nær, supernær, folk der sidder og taster, en mouse cursor der klikker, en side der loader

Tænk lidt mere prof. Lav introduktionen generelt lidt mere spændende, ved godt det er svært, men du bliver nødt til at være opfindsom i måden du formidler det på. Som det er nu, er det en RET kedelig video, hvis jeg skal være helt ærlig.

Musikken er også kedelig. Men det er en smagssag, men jeg kan da lige prøve at finde noget selv.
Gravatar

#7 Fellaheen 13 år siden

Hvilket uddannelsesniveau er du på?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#8 Babo Rises 13 år siden

Mht. musik, så faldt jeg over noget fra Social Network, som jeg er vild med. Men igen, det er squ lidt svært.

Gravatar

#9 Tommy Kristensen 13 år siden

#7: Han har skrevet multimediedesign udd. i første post.
Gravatar

#10 Sorensen84 13 år siden

Tak for jeres svar igen :)

Når I nævner luft i blikretningen (Tommy), hvad mener I så helt præcist?

Ligeledes med dybdeskarpheden i billedet, hvad menes der?

Vi har desværre haft nogen meget programmeringsorienteret lærere på multimediedesigneruddannelsen, så vi har slet ikke haft ret meget om videoproduktion.

Skriv ny kommentar: