Gravatar

#1 davenport 14 år siden

Hvad tror i der ville ske, hvis vi fik besøg fra rummet eller fik kontakt til andre derude?
Og dette med tanke på sociale, religiøse, militante adspekter o.a.

Tillige: Hvad skulle deres motivation være for at komme her? Vi ville muligvis være en slags primater, og taget i betragtning at der må være en vis afstand for dem, skal der velsagtens være et pay-off.
Hvis det er vores ressourser, de er efter, så tror jeg vi ville være ilde stedt, da de jo ville være "længere fremme" end os.

Som race er vi jo ret krigeriske, og muligvis angribe dem..

En skrev et sted på nettet i en lign. diskussion:

Perhaps a few of us would be in their equivalent of a zoo. "Semi-intelligent species #134 from sector 54,8,HB. This strongly tribal and fiercely territorial species has divided up its home world into numerous nationstates, each with virtually identical government heirarchies and legal systems which appear to differ only in name and identity. They are a warlike, brutal race capable of great sadism and depravity. Don't worry though, this specimen is safely behind a grade 8 force field and is no harm to anyone but itself and there's plenty more out there in the wild. Physically it is remarkable among our collection for its species' lack of differentiation, to the untrained eye each individual may indeed appear identical with slight gender differences but a scientist can easily see subtle variations in pigmentation from one individual to the next in their natural environment."

Hvad tror i der ville ske?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg tror sgu rumvæsnerne ville lave et realityshow. Der sker alligevel så meget drama og så mange fucked up ting her på jorden, at det ville være et fantastisk tv-show.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 davenport 14 år siden

Det gør japanerne allerede... ;D
Gravatar

#4 Popeye 14 år siden

#1 Vil du dermed påstå, at du ikke er en alien ... ???
...and then some
Gravatar

#5 davenport 14 år siden

Jo jo... Vi forbereder invasionen lige nu. (Det er derfor jeg skal høre hvad vi kan forvente..)
Gravatar

#6 Muldgraver 14 år siden

Tja, hvis de har været i stand til at udvikle sig så meget, og formoder jeg over så lang tid som sådan en udvikling har krævet (selvom det vel egentlig ikke betyder alverden for resultatet af min hypotese), at de er i stand til at rejse universet tyndt, vil jeg tro de må være fredelige, eftersom de med en sådan teknologi ellers ville have udryddet hinanden, ligesom vi ved et par lejligheder har været tæt på at gøre, og nok igen skal komme tæt på at gøre, hvis det da ikke lykkes os, før vi finder freden.

I hvert fald må man håbe, at hvis de nu skulle være krigeriske, at de så ikke har vaccineret sig førend de tog af sted ;) Hvis de har, er vi nok ret meget på spanden jf. din #1.

Men det er en sjov tanke, hvad universet ville være i stand til at forme af liv og tanker.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#7 tiany 14 år siden

Er helt overbevist om at [url= her sker[/url]

eller også så er vi på [url= :)[/url]
Valar morghulis
Gravatar

#8 Bony 14 år siden

Who gives a fuck? Jorden den er flad, så vi vipper dem sgu bare ud over kanten når de kommer!

;-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9 Bony 14 år siden

Jeg tror, at jorden går under inden der skabes kontakt til fremmede livsformer. Enten pga. klimaet, en meteor eller en altødelæggende 3. verdenskrig. De nævnte ting ligger (forhåbentligt) langt ude i fremtiden, men det tror jeg også, at et eventuelt besøg fra rummet vil gøre. Og når jeg siger besøg, så mener jeg netop besøg, da jeg tvivler på, at mennesket har eller nogensinde vil få kompetencerne til, at rejse langt nok ud i rummet til, at støde ind i andre livsformer. Men det er et ganske spændende tankespind. Min første tanke var dog, at den fremmede livsform vil stå uforstående overfor den ondskab og aggressivitet der findes på vores klode.

Davenport, når du keder dig som i dag, så kommer der ellers nogle ret dybe tanker på banen, hva? ;-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#10 davenport 14 år siden

Ja, jeg troede det kunne kickstarte en omfattende diskussion... Det er et emne jeg selv elsker at tænke over.
Det er ret dybt, hvis man seriøst tænker over det. Jeg kunne godt tænke mig at få be7 med fra f.eks. Patriach, Bruce (nå,nej), BN, Riqon osv..

Mht. at Jorden skulle gå under, så tror jeg ikke at mennesket har den magt i sig selv. Vi kan udslette os selv, men Jorden skal nok klare sig i det lange løb.

Skriv ny kommentar: