Gravatar

#111 filmz-Myrepip 14 år siden

Jeg tror de fleste religiøse, som jeg, har et langt mere pragmatisk forhold til skabelsen og religion i det hele taget. Jeg tvivler på, uden for Islam, at de fleste tager deres religionsforlæg for pålydende. Jeg er ret selektiv, hvad angår det gamle og det nye testamente.

Hvordan skulle jeg kunne prædike kildekritik i alle forhold, uden selv at gøre det i kontekst af religion? Der kan godt komme en naturvidenskabelig opdagelse forbi, som kan rykke mig, men jeg lever i nuet og jeg har det helt fint med at tro på den herre Jesus Kristus og dennes ord, som jeg ser ufattelig meget sund fornuft i. Det er der ikke så meget hokus pokus i, men det altafgørende for mig, er under de forhold og på den måde, han spredte sine budskaber og derved ene mand, uden andet end ord, lagde op til at afslutte verdens største rige.

Hvad mennesket sidenhen har gjort for at misbruge det forlæg, det ændrer ikke på ordenes indhold for mig. Jeg er ikke afhængig af en bestemt kirke eller at få andres tolkninger "indover". Det er, stadig, for mig, elementer hvor kildekritik skal udøves. Så indtil en The Man from Earth, skulle poppe frem og rokke ved den opfattelse, så har jeg det fint med at være religiøs på de præmisser og så må kreationister og ateister i øvrigt godt kævles ... herfra til dommedag ;)
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#112 Patriarch 14 år siden

Du er ikke helt pip.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#113 gi-jones 14 år siden

Myrepip (111) skrev:
og så må kreationister og ateister i øvrigt godt kævles ... herfra til dommedag ;)
Det tror jeg også de har planer om :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#114 filmz-Myrepip 14 år siden

#112 Tak ;)
Gravatar

#115 davenport 14 år siden

Min skuffelse vil ingen ende tage...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#116 davenport 14 år siden

Well nu er det snart... Jeg håber stadig at der sidder et panel, med en lille grå mand med store sorte øjne i midten, og siger på klingende brittisk "We have been taken to your leader..." ;D
Gravatar

#117 Patriarch 14 år siden

Hvis det starter med "Ladies and gentelemen. The President of the United States" så bliver det spændende ;)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#118 Highland Park 14 år siden

#116: Eller [url= run, we are your friends"[/url].
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#119 filmz-Myrepip 14 år siden

Jeg tror man har fundet Elvis.
Gravatar

#120 davenport 14 år siden

Hvis nogen mangler direkte link: http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html

Skriv ny kommentar: