Gravatar

#101 Patriarch 14 år siden

Jamen vi kan da fint køre her. Der er bare mange indlæg om alt muligt andet som folk skal trave igennem før de når NASA... Jeg synes der er et styk fra fotosyntese på Titan til rumvæsner. Men hvis du synes det er bedst her så skal det ikke skille os ad.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#102 gi-jones 14 år siden

Patriarch (99) skrev:
Desuden vil det alt andet lige give en del af de 90% religiøse der er på jorden lidt at tænke over. Størstedelen ender med at ignorere dets implikationer, men for nogen vil det have ret afgørende betydning for deres hverdag.
Og der er vi jo som bekendt ganske enige. Jeg har bare svært ved at se hvordan liv (især mikroskopisk) på en anden planet underminerer religion. Jo, der er da nogle af de mere tossede bibel-fanatikere hvis verdensbillede det ikke ville passe ind i, men det er jo et fåtal og de vil alligevel bare lukke øjnene og synge tralala, som de altid gør.

Men de mere grundlæggende religiøse ideer om en skaber er jo ikke i fare fordi man finder nyt liv andre steder.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#103 Patriarch 14 år siden

Men de mere grundlæggende religiøse ideer om en skaber er jo ikke i fare fordi man finder nyt liv andre steder

Nej - hvis man bare tror på én eller anden skaber. Men hvis man har en bestemt gud med bestemte religiøse tekster, så bliver det i mange tilfælde svært at forene. For hvorfor skulle Gud lave planter på Titan? Øvelse? Men hva' fa'en - teologer skal vel også have noget at lave de næste par generationer.
Hvis det viser sig at der er opstået liv i vores solsystem ikke bare én, men mindst to gange, så er livets opståen en meget hyppig begivenhed som gør behovet for en Gud minimal. Tilbage står kun at Gud satte reglerne op og nu tager begivenhederne deres gang. Denne meget almindelige måde at se tingene på står dog i kontrast til en del hellige bøger.

Men som sagt, så skal de fleste nok finde en måde at forene tingene på. Jeg tror dog på at enhver opdagelse der overflødiggører det overnaturlige vil få nogle til at drage konsekvensen deraf.
Gravatar

#104 HonoDelLoce 14 år siden

Patriarch (101) skrev:
Jamen vi kan da fint køre her. Der er bare mange indlæg om alt muligt andet som folk skal trave igennem før de når NASA... Jeg synes der er et styk fra fotosyntese på Titan til rumvæsner. Men hvis du synes det er bedst her så skal det ikke skille os ad.

Hehe.. Det var skam også bare et forslag ! :) For at lette overblikket over allerede tilmeldte tråde..

Hvis du vælger at oprette en ny tråd med formålet at debattere hvad der nu end kommer frem fra NASA, så går der skam ikke noget af mig af den grund ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#105 Patriarch 14 år siden

Så kan vi vist godt slå koldt vand i blodet. Jeg ved ikke om denne artikel er for real, men maybe.

Indeholder spoilers :)
Gravatar

#106 filmz-Myrepip 14 år siden

Og samtidig forlyder det, at det VAR kantinedamen!!!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#107 natterjack 14 år siden

#105 Det, jeg har fået ud af lignende artikler, er, at det kunne være liv, som ligger uden for vores evolutionstræ. Hvis det er sandt, kunne det jo tyde på, at liv er opstået på jorden af flere omgange.

Faldt fx over den her artikel.
Gravatar

#108 Patriarch 14 år siden

Hvilket i sig selv er sindsygt nok - no doubt - men kunne dog være fedt med en ikke jordisk opdagelse.
Gravatar

#109 filmz-Myrepip 14 år siden

#108 Du skulle have set bossen 2. maj 1981 i Brøndby Hallen så!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#110 gi-jones 14 år siden

#107: Det er faktisk lige før at det er en større finger til kreationisterne, hvis man kan bevise to "skabelser" lige her i nabolaget. Burde give dem noget at tænke over :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: