Nu er årets natfilmfestival overstået (om et par timer), og der er sikkert mange mennesker herinde, der har set en masse film. Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan I synes niveauet har været og hvilke film, der har været højdepunkterne ifølge jer. Jeg synes personligt, at niveauet har været højere end de sidste par år, selvom jeg ikke fik set en film, der var helt oppe og ringe, så så jeg til gengæld heller ikke nogen dissiderede dårlige film. Højdepunkterne var for mig Red coloured grey truck, Gagamboy og Samaritan girl.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Om et par timer? Den slutter først efter næste weekend :) -
Jeg glæder mig i hvert fald meget til mange af filmene, selvom at programmet er en anelse haltende, der er i hvert fald mange gengangere fra andre festivaler - og en hel stak film fra Cannes. Men jeg har sat næsen op efter at se mindst 2 film hver dag, så det bliver til en 8-10 stykker.
Jeg havde tænkt på:
Dandelion Mit Indre Hav Be Cool One Point O In Good Company Et hul i mit hjerte Redeemer Napoleon Dynamite Birth The Jacket Steamboy
Men hvis der er nogen der ved at enkelte af de ovenstående er super-dårlige, eller ikke værd at se i biffen, vil jeg gerne høre nærmere - det er lidt dyrt at betale for så mange film. Det er godt nok ikke meget man sparer ved at købe rabat-arket, ca. 10'er pr. film. De skulle hellere sælge nogle kort til en 500kr, som gav fri adgang til alle forestillinger.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#2 For det første slutter festivalen den 10.april, selvom der er ekstraforestillinger mandag og tirsdag. Alt vest for Storebælt tæller ikke, jyder er undermennesker!!! Desuden forstår jeg ikke din liste. Mange af disse film er forpremiere. Hvorfor bruger du ikke denne chance til at se nogle film, som du ellers ikke kan se resten af året?
#3: Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg skal tolke dit indlæg, der er ikke nogle smileys...
Hvis du kigger i programmet og på Natfilms website, så slutter festivalen først d. 17. - og dertil kommer ekstraforestillinger.
Der er ikke så meget du behøver at forstå ved listen, det er jo ikke dig der skal se dem ;)
Udvalget er desværre ikke ligeså stort i Århus som det er i KBH, så det er hvad jeg kan nå hvis jeg stadig skal passe mit arbejde, der er godt nok nogle "kommercielle" film imellem, nok mest "Be Cool", de andre vil næppe hive et stort publikum hjem sammenlignet med typiske blockbusters - og mange af de andre film, som man kunne vælge, har jeg som nævnt set før, nogle endda for et år siden - derfor syntes jeg det var lidt haltende...
#5: Det med udvalget havde jeg godt nok ikke tænkt over. Alligevel kan jeg da se i programmet, at der er en del film i Århus, der ikke ser ud til at komme i biograferne udenfor natfilm. Derfor mener jeg bare at det er "spild af tid" at se forpremierer på natfilm, når man kan se nogle ellers meget interessante film.
Med hensyn til smileys, så var der naturligvis ingen. Det er jo ment seriøst. Jyder er undermennesker og når Frederiksbergsk Folkeparti får magten så bliver i interneret på Bornholm og stille og roligt kvalt i jeres egen afføring....og fisk!!! NÅR REVOLUTIONEN KOMMER BLIVER I SKUDT!!!!!
#7: Du burde ellers være på min side. Jeg kan se at du bor i Hvidovre. Det er tidligere Frederiksbergsk område, som uretmæssigt blev taget fra os. ALT MAGT TIL FREDERIKSBERG!!!
#6: og som nævnt før, er enkelte af filmene af ældre dato, så jeg har set nogle af filmen i Cannes sidste år og andre steder.
Man kan godt høre at du ikke er klar over at det er jydske dollars der finanserer den ø. Der er en grund til at direktørerne er fra jylland, samt at en hvilken som helst opgave/job tager 20-30% længere at få udført på sjælland.
Inden I får fedtet jer færdig med revolutionen er I blevet ofre for evolutionen. Men I skal da have kredit for at det ikke allerede er sket :)
#1 frahm-2 20 år siden
Højdepunkterne var for mig Red coloured grey truck, Gagamboy og Samaritan girl.
#2 filmz-vassago 20 år siden
Jeg glæder mig i hvert fald meget til mange af filmene, selvom at programmet er en anelse haltende, der er i hvert fald mange gengangere fra andre festivaler - og en hel stak film fra Cannes. Men jeg har sat næsen op efter at se mindst 2 film hver dag, så det bliver til en 8-10 stykker.
Jeg havde tænkt på:
Dandelion
Mit Indre Hav
Be Cool
One Point O
In Good Company
Et hul i mit hjerte
Redeemer
Napoleon Dynamite
Birth
The Jacket
Steamboy
Men hvis der er nogen der ved at enkelte af de ovenstående er super-dårlige, eller ikke værd at se i biffen, vil jeg gerne høre nærmere - det er lidt dyrt at betale for så mange film. Det er godt nok ikke meget man sparer ved at købe rabat-arket, ca. 10'er pr. film. De skulle hellere sælge nogle kort til en 500kr, som gav fri adgang til alle forestillinger.
#3 frahm-2 20 år siden
Desuden forstår jeg ikke din liste. Mange af disse film er forpremiere. Hvorfor bruger du ikke denne chance til at se nogle film, som du ellers ikke kan se resten af året?
#4 filmz-Bruce 20 år siden
#5 filmz-vassago 20 år siden
Hvis du kigger i programmet og på Natfilms website, så slutter festivalen først d. 17. - og dertil kommer ekstraforestillinger.
Der er ikke så meget du behøver at forstå ved listen, det er jo ikke dig der skal se dem ;)
Udvalget er desværre ikke ligeså stort i Århus som det er i KBH, så det er hvad jeg kan nå hvis jeg stadig skal passe mit arbejde, der er godt nok nogle "kommercielle" film imellem, nok mest "Be Cool", de andre vil næppe hive et stort publikum hjem sammenlignet med typiske blockbusters - og mange af de andre film, som man kunne vælge, har jeg som nævnt set før, nogle endda for et år siden - derfor syntes jeg det var lidt haltende...
#6 frahm-2 20 år siden
Med hensyn til smileys, så var der naturligvis ingen. Det er jo ment seriøst. Jyder er undermennesker og når Frederiksbergsk Folkeparti får magten så bliver i interneret på Bornholm og stille og roligt kvalt i jeres egen afføring....og fisk!!!
NÅR REVOLUTIONEN KOMMER BLIVER I SKUDT!!!!!
#7 JannikAnd 20 år siden
#8 frahm-2 20 år siden
#9 JannikAnd 20 år siden
#10 filmz-vassago 20 år siden
Man kan godt høre at du ikke er klar over at det er jydske dollars der finanserer den ø. Der er en grund til at direktørerne er fra jylland, samt at en hvilken som helst opgave/job tager 20-30% længere at få udført på sjælland.
Inden I får fedtet jer færdig med revolutionen er I blevet ofre for evolutionen. Men I skal da have kredit for at det ikke allerede er sket :)