Gravatar

#1 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Så er der trist nyt for os der holder af smallefilm og gamle klassikere - Gloria i København lukker :-(

Den Københavnske biograf og filmselskab Gloria Film er gået i betalingsstandsning og inden uden er omme nok også fallit. Alle forevisninger er derfor indstillet. Det er den lange gode sommer i år, der har taget livet af denne lille perle af en biograf.

Det er trist at denne lille biograf nu lukker for gennem de sidste 12 år har Gloria Film beriget og med masser af gode kvalitetsfilm, både de nye film som de selv importerede og viste som fx Lost and Delirious, De vilde Siv, Intimacy, Bully Paradisets Børn, også de gamle klassikere som du udsendte via deres videoselskab, som gav os mulighed for at se både nye spændende film, men også gamle franske klassikere som Tågernes Kaj og Forbudte Lege og film fra instruktører som fx Rainer Werner Fassbinder.

Man derfor håbe at enten nogle af diverse kulturfonde, Københavns Kommune eller andre med pengepungen i orden, kan gå ind og hjælpe med at få dem tilbage på banen igen, for det vil være et stort tab, hvis vi mister vores bedste mulighed for at se smalle film i København/Danmark.

Jeg ville have postet denne under nyheder, men jeg kunne ikke finde linket.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#2 El vez 22 år siden

Hvis du vil insende nyhed er det et link 'Indsend nyhed' oppe i brugermenuen øverst i menuen til venstre.

Mht Gloria, jeg har kun været der ganske få gange, men det er bestemt ærgerligt at de små foretagender ikke kan få det til at løbe rundt..

Jeg håber ihvertfald Vester Vov Vov og Grand består, selvom det ikke er helt det samme.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Takker El vez ... Daa :-/ - det er jo lige det når man ikke har fået sin første kop morgenkaffe, så er det jo selv de tydeligste ting man ikke ser :)

Vester Vov Vov er jo også en af de specielle biffer, som bl.a. jo viser Danske film med engelske tekster og det giver bl.a. min svigerfamilie og andre udenlandske venner glade når de er på besøg.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: