Gravatar

#41 Patriarch 21 år siden

Det er klart at ens ting skal behandles ordenligt, og bliver de ikke det bliver de selfølgelig erstattet. Sådan er det bare - det behøver jeg ikke engang nævne over for dem der vil låne af mig.

Det er nok en smags sag -

Jeg har nok bare en aversion mod folk der er så over pyldret med deres ting. Den slags mennesker hvor man dårligt må side i deres sofa - eller som sidder og holder øje med hvordan man stille sit glass på deres bord. Jeg får det helt dårligt bare ved tanken :DJeg kan slet ikke ha det! Men ok jeg har heller ikke selv haft dårlige erfaringer med at låne ting ud
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#42 Yoda 21 år siden

Jeg er ret ligeglad med, hvad folk tænker om mig, når jeg ikke låner ud. Et faktum, de må forholde sig til eller lade være med!

Hvis jeg begyndte at låne ud igen, så skulle enhver DVD erstattes, der havde den mindste fedtfinger på skiven.

Jeg fatter ikke, hvorfor nogle ikke formår at fjerne DVD'en fra casen uden absolut at skulle plante klørfem på hele skiven - simpelt idioti!

Ja, det er en smagssags! Dog skal begge retninger accepteres. Persolingt er min averison folk, der ikke respecterer andre folks måde at håndtere deres samling på.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#43 Patriarch 21 år siden

ok.. jeg fatter ikke hvorfor en DVD skal erstattes fordi der er en fedt finger på skiven.

Og nej, jeg regner da også med du er ligeglad med hvad folk tænker. Min pointe er bare at siden jeg ikke kan klare folk man ikke målåne ting hos, eller ikke tør være sig selv hjemme hos, så er det klart at jeg selv ikke er sådan.

Jeg kan godt forstå sjælde film, eller meget dyre box sæt. Men snakker vi om en ganske almindelig DVD fra fona så synes jeg vi er ude i noget uhyggeligt :D
Gravatar

#44 Yoda 21 år siden

Man udviser ikke respekt for folks film, hvis de leveres tilbage med fedtfingre på. Fedtfingre skal fjernes, hvilket kan forårsage ridser. Jeg har ikke én DVD i min samling med fedtfingre på - sådan skal det helst blive ved med at være!

Hvis folk ikke formår noget så simpelt som at fjerne en DVD fra dens case uden at smøre aftryk over det hele, ja så er de nogle grovmotoriske fjolser.

Fordi man ikke låner sine film ud, betyder det jo så absolut ikke, at man skal træde varsomt i folks hjem - det drejer sig simpelt og enkelt om respekt og accept.

At man ikke kan "klare folk", man ikke må låne af, kan jeg så ikke forstå. Hvis man ikke må låne, så er den ikke længere - det gør da på ingen måde de pågældende "ikke udlånere" til en mrs. Buckett.

Sagen er bare den, at der findes et ikke ringe antal mennesker, der ikke har den samme tilgang til film, som eksempelvis jeg selv har. Derfor finder jeg det nemmest at skære alle over en kam, og sige "nej, jeg låner desværre ikke ud, da jeg har haft dårlige erfaringer" - så er den ikke længere, og folk forstår.

Og nej, vi befinder os da så absolut ikke ude på det religiøse overdrev, blot fordi, man ej heller vil låne sine billige "Fona" film ud.

Prisen for mig er så absolut en ubetydelig faktor. Om jeg har betalt 40 kroner eller 400 kroner betyder intet. Jeg har investeret i filmen, fordi jeg vil have den.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#45 Patriarch 21 år siden

"Hvis folk ikke formår noget så simpelt som at fjerne en DVD fra dens case uden at smøre aftryk over det hele, ja så er de nogle grovmotoriske fjolser."

hehe... jeps. Det er der noget om :D

Ok...jeg synes bare der er noget usympatisk ved ikke at ville låne en film ud til 40 kr. Jeg kan bare ikke se mig selv sige nej til en ven som gerne vil låne en film af mig til 40kr, og afvise ham med henvisning til den lokale blockbuster. Men ok :)
Gravatar

#46 Morbid 21 år siden

Jeg er på Patriarchs hold i denne diskussion. Man virker da enormt snerpet hvis man går så højt op i det. Det er i hvert fald ikke et signal jeg vil sende til folk.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#47 Yoda 21 år siden

Så er jeg snerpet - det er fint med mig. C",)

Jeg vil desuden vove den påstand, at man ikke er dedikeret filmsamler, hvis man ikke går højt op i det.

Hvorfor skal man absolut låne ud, bare fordi man samler? Filatelisten låner sku da heller ikke sin samling ud, eller....?
Gravatar

#48 Morbid 21 år siden

Ok. Anser mig heller ikke for samler. Jeg er blot entusiast
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#49 Yoda 21 år siden

#48 Ok! Jeg er begge dele - det går fint i spænd! :-)
Gravatar

#50 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Jeg/vi låner ikke mere efter et par stykker er kommet hjem i kedelig stand.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: