Nogle folk brokker sog over ord-bjælkerne mens andre ikke kan leve uden dem... Jeg er selv begyndt at vende mig til at have dem slået fra. Synes ligsom at man får manus´et i sin rene form. Der er jo ting som absolut IKKE kan oversættes fra dansk til engelsk... :)
Hvad med jer andre??
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
er helt klart for undertekster derhjemme eller hos venner. i biografen er jeg ligeglad.
men synes det er pissebelastende at skulle skrue sindsygt højt op for at kunne høre hvad de siger især hvis man vil se en film om natten og man bor i lejlighed..
Som hovedregel har jeg altid tekster på. Det er nok en vane sag, da jeg er (hvem er ikke det) vokset op med dem. Det er som om der mangler noget når de ikke er der...
Jeg plejer at slå underteksterne til, når jeg ser film for at være helt sikker på, at jeg fanger det hele. Jeg foretrækker dog undertekster på originalsproget, men jeg kan ikke lade være med at kigge på de danske undertekster, når jeg ser fjernsyn. Det skyldes dog mest, at jeg gerne vil se, om de nu har oversat rigtigt. Det er blevet bedre, men der er stadig øjeblikke, hvor man tager sig til hovedet.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Når i siger undertekster på originalsproget, mener i så at hvis i ser en fransk film har i franske undertekster på? Så skal i jo kunne forstå sproget på forhand. Jeg ser altid film engelske/amerikanske film uden undertekster, og hvis filmen er besværlig lydmæssigt så tager jeg engelske undertekster på.
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
#1 coolflash 22 år siden
Hvad med jer andre??
#2 dyg 22 år siden
Havde jeg set Snatch uden undertekster de første par gange, ville jeg jo ikke fatte en skid af hvad der skete.
#3 Spanner 22 år siden
Mit mandarin er lidt rustent
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#4 filmz-pvc 22 år siden
er helt klart for undertekster derhjemme eller hos venner. i biografen er jeg ligeglad.
men synes det er pissebelastende at skulle skrue sindsygt højt op for at kunne høre hvad de siger især hvis man vil se en film om natten og man bor i lejlighed..
så tekster ja tak
#5 coolflash 22 år siden
Point taken :P
#6 chandler75 22 år siden
Som pvc skriver kan det godt være nødvendigt at skrue højt op - det er også derfor jeg altid ser film med høretelefoner på hvis det er om natten.
#7 filmz-rasmus_bt 22 år siden
Film skal ses i hjemmebiffen!
#8 MikkelHJ 22 år siden
#9 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#10 Spanner 22 år siden
nej jeg mener mandarin
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem