Gravatar

#1 El vez 21 år siden

Jeg overvejer lidt at købe Last Of The Mohicans på DVD, men ser nu at man både kan få "Theatrical-" og en "Director's Cut", sidstnævnte har både tilføjet men også fjernet noget og tilsyneladende ændret en del på filmen.

Jeg har kun set det almindelige cut og synes det er ganske glimrende, men ud fra hvad jeg kan læse på imdb og dvdcompare kan det være lidt svært at få hoved og hale på om DC er at foretrække.

Er der nogle der har set begge udgaver?
Hvilken udgave foretrækker du og på hvilket grundlag?

På forhånd tak :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 Michael Andersen 21 år siden

Jep, men det er godt nok en del år siden. Selvom der tilsyneladende er en del "forbedringer" i Director's Cut-versionen, mindes jeg at forskellen var minimal og grænsende til en omgang navlepilleri. Er man fan af den originale film, vil man nok blive skuffet eller irriteret over de forskellige DC-ændringer der er i forhold til den almindelige version.

Jeg kan i hvert fald huske en kammerat som jublende købte DC-versionen, men endte med at bruge skiven som frisbee fordi den stemingsfulde sang "I Will Find You" af Clannad ikke var med i filmen mere.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 Corgan 21 år siden

#1:

Jeg har også ofte overvejet at købe den film. Men hvis der er ændret så lidt som #2 siger, og der er mangler en sang på det fantastiske soundtrack... ville jeg nok vælge original versionen.
Vær også opmærksom på at der på Directors Cut dvd'en mangler den "Isolated Score" feature, som er at finde på R2 original versionen. Den nye Directors Cut har dog et DTS-spor.

Men ifølge dette review er der ikke nogen forskel på DD og DTS lydsporet:
"...The Dolby Digital 5.1 soundtrack on both discs excels in a couple of areas, but none more so than with the majestic score by Trevor Jones and Randy Edelman. The music is rich and bold and floods the listening space, adding to the drama of the story. Battle scenes contain nifty directional effects, and the low end is punctuated with frequent cannon fire. Dialog is usually smooth and intelligible, however there were several brief instances where it became a bit muddy and hard to understand. The soundtrack level is not always consistent throughout the film, and several times I was scrambling for the volume control to lower the crack of loud musket blasts after quietly recorded dialog. This is not a prevalent problem, but does happen from time to time. The new DVD version also includes a DTS 5.1 soundtrack. As much as I'd like to say that the DTS version is better, after many listening comparisons, I couldn't find any discernible differences between it and its Dolby Digital counterpart. Both tracks sound great, but they also sound identical to me. Go figure…"

EDIT:

Jeg fandt lige en anden lille review. Her er det original versionen der vinder. Link
Gravatar

#4 El vez 21 år siden

Tak, det hjalp lidt på valget! Hvis nogle har noget at bringe til sammenligningen, feel free :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#5 wiseguy 21 år siden

#2 Vil blot brokke mig over, at det ikke er muligt at tilføje filmen som favoritfilm under Profiler. Det må du da som adm. kunne gøre noget ved :) Jeg elsker den film!!!
______
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#6 Michael Andersen 21 år siden

Det ordner jeg lige, wiseguy.
Gravatar

#7 Michael Andersen 21 år siden

Så er Den Sidste Mohikaner sendt afsted :)
Gravatar

#8 wiseguy 21 år siden

#7 Jeg siger tak!! Har fået den tilføjet til mine favoritter :)
________
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: