Jeg er ved at planlægge et indkøb til hjemmebio, og vil gerne høre meninger fra de lidt mere kyndige her på sitet.
Her er hvad jeg har forestiller mig indtil videre:
Receiver: Denon AVR-2803 DVD-afspiller: Denon DVD-1400 Centerhøjtaler: DALI Blue C1000 Fronthøjtalere: 2 * DALI Blue 8008 Baghøjtalere: 2* DALI Blue R1000 Scart Kabel: TL-XS083 (AV-Connection.com) Coax Kabel: TL-XS131 (AV-Connection.com) DALI Blue Wave Højtalerkabel til front DALI Red Wave Højtalerkabel til center og bag
Er der nogle flaskehalse eller steder hvor jeg skyder for højt i forhold til resten? Kender i alternativer i samme prisklasse som er bedre?
Skal jeg bruge flere kabler i høj kvalitet som feks. lydkabel fra TV til Receiver, eller er standard kablerne gode nok til det ?
Med tiden har jeg overvejet en subwoofer og 1 eller 2 ekstra baghøjtalere. Hvor vigtig vurderer i sådan en udbygning ville være?
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Nu ved jeg ikke hvad du har haft kigget på og lyttet til, men det ser da umiddelbart meget godt ud.
Vil dog anbefale dig til at lytte til Dali Suite 2,8 (samt tilhørende surround højttalere) og selvfølgelig også en masse andre mærker... og finde det der er bedst for dig. B&W DM603 S3 (3600kr) samt System Audio 1280 MkII i Expert. Skulle du komme en tur forbi Århus vil jeg synes du skulle tage en tur forbi Tape Connection, de har også en masse spændende udstyr.
DVD afspiller og Reciever har jeg ingen invendinger imod :)
Hvilket fjernsyn har du. Hvis det kan lade sig gøre vil jeg anbefale dig at bruge Komponent kabel i stedet for Scart kabel.
Kabel til fronthøjttalere skal naturligvis Bi-Wires hvis der er mulighed for det, hvilket der gerne skulle, har ikke kigget så meget på Dali Blue.
Mht. Subwoofer så kommer det jo helt an på hvor meget du går op i bas og hvor meget du bas du synes højttalerne spiller, men klart, du skal da have en sub senere :)
Heh Heh Heh! Lisa! Vampires are make believe, just like elves and gremlins and eskimos!
#1 Mht ekstra baghøjtalere kommer det meget an på lokalet. Har du et rum på 12m2, kan det næppe betale sig. Har du derimod god plads bag lyttepositionen, og er lokalet lidt større, kan du bedre udnytte 6.1/7.1.
Mit rum er på ca. 20m2, og der fungerer 6.1 ganske fint.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Det ser ganske fornuftigt ud det du har i tankerne. :) Du er selvfølgelig klar over, at 8008'erne er på 4 ohm og det kan godt være noget af en belastning til tider, men bare der er godt med watt så skal det nok gå. Hvis de spiller bare lidt ligesom deres brødre DALI Evidence 870 så får du nogle kanon højtalere. Derfor behøves du ikke tænke på en sub med det samme, men ingen tvivl om, at den spiller en væsentlig faktor i surround opsættet da den jo har en seperat kanal til sig selv.
Ang. 1 eller 2 baghøjtalere kommer det selvfølgelig om du vil have 6.1 og 7.1 lyd, men det afhænger også af, som der bliver nævnt tidligere, om hvor stort rummet er. Jeg ved ikke havd du skal give for den 2803, men 3803'eren kan man få til ganske fornuftige penge , nu da der kommer en nu topmodel. Og især hvis du vil have 6/7.1 lyd så er der lidt mere power.
Det ser ud til, at du tager ind til hifiklubben og gør din handel. I så tilfælde skal du have en ordenlig rabat, hvis du køber samlet. Ellers er her nogle Dali Blue 8008 til fornuftige penge.
Med kabler er jeg ikke så fanatisk som en del er, men man går aldrig galt i byen ved, at købe nogle kabler der er lidt bedre end dem der følger med.
Jeg har været i Hifi-klubben og kigge/lytte, og det er mest de modeller de forhandler jeg har overvejet, men jeg tror ikke nødvændigvis, det bliver der jeg køber det.
Receiver og DVD har jeg set på mediacheckpoint.de til henholdsvis 5895kr og 3695kr inkl fragt, hvilket er den bedste nypris jeg har fundet på nettet.
Rummet er ca 24-25m2 så der er plads nok
Hvis en af jer finder et godt tilbud på Dali Blue, B&W DM600 eller lign. ville jeg blive glad, hvis i skriver et lille heads up her i tråden.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#1 Morbid 21 år siden
Her er hvad jeg har forestiller mig indtil videre:
Receiver: Denon AVR-2803
DVD-afspiller: Denon DVD-1400
Centerhøjtaler: DALI Blue C1000
Fronthøjtalere: 2 * DALI Blue 8008
Baghøjtalere: 2* DALI Blue R1000
Scart Kabel: TL-XS083 (AV-Connection.com)
Coax Kabel: TL-XS131 (AV-Connection.com)
DALI Blue Wave Højtalerkabel til front
DALI Red Wave Højtalerkabel til center og bag
Er der nogle flaskehalse eller steder hvor jeg skyder for højt i forhold til resten? Kender i alternativer i samme prisklasse som er bedre?
Skal jeg bruge flere kabler i høj kvalitet som feks. lydkabel fra TV til Receiver, eller er standard kablerne gode nok til det ?
Med tiden har jeg overvejet en subwoofer og 1 eller 2 ekstra baghøjtalere. Hvor vigtig vurderer i sådan en udbygning ville være?
#2 cyberzed 21 år siden
Mit setup der er undervejs....
TV: Sony 32FX68 (båret på plads idag)
Receiver: Denon AVR-1804
DVD: Denon DVD-1400
Center: B&W LCR60 S3
Front: DM603 S3
Bag: DM600 S3
Sub: ASW600
Front & center kabel: DALI Silver Wave 2
Bag kabel: TARA LABS Klara
#3 puffin 21 år siden
Vil dog anbefale dig til at lytte til Dali Suite 2,8 (samt tilhørende surround højttalere) og selvfølgelig også en masse andre mærker... og finde det der er bedst for dig. B&W DM603 S3 (3600kr) samt System Audio 1280 MkII i Expert.
Skulle du komme en tur forbi Århus vil jeg synes du skulle tage en tur forbi Tape Connection, de har også en masse spændende udstyr.
DVD afspiller og Reciever har jeg ingen invendinger imod :)
Hvilket fjernsyn har du. Hvis det kan lade sig gøre vil jeg anbefale dig at bruge Komponent kabel i stedet for Scart kabel.
Kabel til fronthøjttalere skal naturligvis Bi-Wires hvis der er mulighed for det, hvilket der gerne skulle, har ikke kigget så meget på Dali Blue.
Mht. Subwoofer så kommer det jo helt an på hvor meget du går op i bas og hvor meget du bas du synes højttalerne spiller, men klart, du skal da have en sub senere :)
#4 El vez 21 år siden
Mit rum er på ca. 20m2, og der fungerer 6.1 ganske fint.
#5 filmz-nemesis 21 år siden
Du er selvfølgelig klar over, at 8008'erne er på 4 ohm og det kan godt være noget af en belastning til tider, men bare der er godt med watt så skal det nok gå. Hvis de spiller bare lidt ligesom deres brødre DALI Evidence 870 så får du nogle kanon højtalere.
Derfor behøves du ikke tænke på en sub med det samme, men ingen tvivl om, at den spiller en væsentlig faktor i surround opsættet da den jo har en seperat kanal til sig selv.
Ang. 1 eller 2 baghøjtalere kommer det selvfølgelig om du vil have 6.1 og 7.1 lyd, men det afhænger også af, som der bliver nævnt tidligere, om hvor stort rummet er.
Jeg ved ikke havd du skal give for den 2803, men 3803'eren kan man få til ganske fornuftige penge , nu da der kommer en nu topmodel. Og især hvis du vil have 6/7.1 lyd så er der lidt mere power.
Det ser ud til, at du tager ind til hifiklubben og gør din handel. I så tilfælde skal du have en ordenlig rabat, hvis du køber samlet. Ellers er her nogle Dali Blue 8008 til fornuftige penge.
Med kabler er jeg ikke så fanatisk som en del er, men man går aldrig galt i byen ved, at købe nogle kabler der er lidt bedre end dem der følger med.
#6 Morbid 21 år siden
Jeg har været i Hifi-klubben og kigge/lytte, og det er mest de modeller de forhandler jeg har overvejet, men jeg tror ikke nødvændigvis, det bliver der jeg køber det.
Receiver og DVD har jeg set på mediacheckpoint.de til henholdsvis 5895kr og 3695kr inkl fragt, hvilket er den bedste nypris jeg har fundet på nettet.
Rummet er ca 24-25m2 så der er plads nok
Hvis en af jer finder et godt tilbud på Dali Blue, B&W DM600 eller lign. ville jeg blive glad, hvis i skriver et lille heads up her i tråden.
#7 Zelle 21 år siden
#8 cyberzed 21 år siden
#9 Morbid 21 år siden
Så laver vi et lille event med et par film og en enkelt øl eller 2 ud af det ?
#10 cyberzed 21 år siden