TT: der i slutningen af the battle of helms deep hvor eomer kommer med sine ponyer, gandalf tænder sin pære og det gejl, der skider jeg i bukserne hver gang. TT: last march of the ents(ikke selve angrebet på isengaard men lige der hvor de begynde at gå) uhhhhhhhh.......
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Er meget meget enig med McPeter og SpielbergFreak ang. Denethors frådse-gilde. Har købt soundtracket, og hver gang jeg hører lige det stykke, tændes de bredeste myrepatter!
En anden scene hvor gåsehuden tager til, er hvor "fællesskabet" tonser ud af Moria. De kolde frie omgivelser, kombineret med musikalsk englestemme ovenpå Gandalfs fald, give mig hver gang jeg ser scenen et melankolsk nyreslag - der kan mærkes.
Scenen hvor Gandhi og co. flyder råbende ned af bakken for at komme Helms Depp til undsætning, fylder mig også hver gang med ærefrygt. Musikken er også her med til at forstærke klimakset. Plus en lille fed detalje: Gandalfs smil når han kæmper.
Åbningsscenen i TTT står også som en lækker scene. En af de vildeste indgangs-scener til en film jeg har set - nogensinde. Gåsehuden starter allerede hvor vi panorerer over de snebeklædte bjergtoppe, og har sit klimaks hvor Balrog´en og Den Grå Pilgrim dukker op over den underjordiske sø.
...kunne blive ved (!!) :D
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
FOTR: Hele stykket med Moria's mines. Især der hvor gruppen er omringet og man høre noget tungt i det fjerne samtidtgt med, at der begynder at lyse i det mørke og så naturligvis Balrogen.
TTT: Helt absolut Enterne. Da de kommer ud af skoven, sat sammen med det kor og den stemme der skiller sig ud, det får virkelig hårene på armen og i nakken til, at rejse sig. Stærke sager. Og da Enterne angriber Sauromans fæstning. Den splittede Gollum, som sidder og "snakker" med sig selv. Er der nogle der ved hvad den sang hedder, jeg er ikke sikker på den?
ROTK: Shelop, den edderkop var så godt lavet, det fatter man ikke. Men scenen som så mange andre har skrevet med Denethor, hvor han sidder og spiser mens Pippin står og synger og Faramir er på selvmordsmission, udsendt af faderen, der har mistet grebet om virkeligheden.
Men der er så mange, at vælge imellem. Det er godt der er noget der hedder biograf og dvd, så kan man sidde og se den ene efter den anden. ;)
ja det er virkelig kræs.. jeg priser mig lykkelig for at jeg har de to første film extended dvd.... de holder til at blive set igen og igen faktisk syntes jeg at specielt TT vandt ved gensyn....
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
#21 Spanner 22 år siden
Du kan jo gætte på, hvad de er til.
Angående topic:
Rohirrim's charge på Pelennor Sletten giver mig gåsehud hver gang, jeg ser det.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#22 filmz-phalanx 22 år siden
TT: last march of the ents(ikke selve angrebet på isengaard men lige der hvor de begynde at gå) uhhhhhhhh.......
#23 McPeter 22 år siden
#24 Kalle Ferm 22 år siden
Jakob
#25 coolflash 22 år siden
Er meget meget enig med McPeter og SpielbergFreak ang. Denethors frådse-gilde. Har købt soundtracket, og hver gang jeg hører lige det stykke, tændes de bredeste myrepatter!
En anden scene hvor gåsehuden tager til, er hvor "fællesskabet" tonser ud af Moria. De kolde frie omgivelser, kombineret med musikalsk englestemme ovenpå Gandalfs fald, give mig hver gang jeg ser scenen et melankolsk nyreslag - der kan mærkes.
Scenen hvor Gandhi og co. flyder råbende ned af bakken for at komme Helms Depp til undsætning, fylder mig også hver gang med ærefrygt. Musikken er også her med til at forstærke klimakset. Plus en lille fed detalje: Gandalfs smil når han kæmper.
Åbningsscenen i TTT står også som en lækker scene. En af de vildeste indgangs-scener til en film jeg har set - nogensinde. Gåsehuden starter allerede hvor vi panorerer over de snebeklædte bjergtoppe, og har sit klimaks hvor Balrog´en og Den Grå Pilgrim dukker op over den underjordiske sø.
...kunne blive ved (!!) :D
#26 Skobbolop 22 år siden
JAAA!!... det er PRÆCIS den scene jeg mente i post #16..
så må du også kunne li scenen...lige inden Aragorn og theoden rider ud.. og Gimli trutter i hornet..
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#27 Guts 22 år siden
Synes er pisse sej.
#28 filmz-Funkymonkey 22 år siden
TTT - last march of the ents, stemningen var suveræn, vreden kogede i enterne og den tunge lyd af deres skridt var fantastisk
ROTK - Theoden's krigstale, igen genialt udført og med spillet rigtigt godt.
Der er selvfølgelig mange flere scener, men man skal jo begrænse sig :)
#29 filmz-nemesis 22 år siden
TTT: Helt absolut Enterne. Da de kommer ud af skoven, sat sammen med det kor og den stemme der skiller sig ud, det får virkelig hårene på armen og i nakken til, at rejse sig. Stærke sager. Og da Enterne angriber Sauromans fæstning. Den splittede Gollum, som sidder og "snakker" med sig selv. Er der nogle der ved hvad den sang hedder, jeg er ikke sikker på den?
ROTK: Shelop, den edderkop var så godt lavet, det fatter man ikke. Men scenen som så mange andre har skrevet med Denethor, hvor han sidder og spiser mens Pippin står og synger og Faramir er på selvmordsmission, udsendt af faderen, der har mistet grebet om virkeligheden.
Men der er så mange, at vælge imellem. Det er godt der er noget der hedder biograf og dvd, så kan man sidde og se den ene efter den anden. ;)
#30 filmz-phalanx 22 år siden