Yo... jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeres favoritscener i LOTR er... her kommer mine, in no particular order:
--- Gandalf og Saruman kæmper i Isengard: To prægtige skuespillere, i en fantastisk kamp, virkelig lækkert og med myrepatter hele vejen op ad armene!! --- Gandalf Vs. Balrog i Moria: Uha uha uha, her sidder man virkelig og trykker sig ned i sædet... først Gandalfs forsøg på at stoppe Balrog, og så tragedien når han falder ned i mørket. --- Boromir, fra forræder til helt: Hele scenen i Amon Hen med Boromir. Han forsøger først at tage ringen fra Frodo, for senere at ofre sig for at redde Pip og Merry... virkelig stærkt... snøft, det er da lige før man fælder en tåre! --- Det var så mine... det var svært at vælge!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Hhm... scenen hvor de tre hobitter bliver eftersøgt af en af de ni rytter. Der hvor de sætter sig i vejgrøften bag et træ, og han står ca. 30 cm fra dem. Jeg fik virkeligt myrekryb af den i biografen.
---
Hele optakten til slagsmålet mellem Gandalf og Saruman. Vi ser Gandalf ovenfra mens han ridder mod tårnet, samtidigt hører vi Sarumans tørre stemme i baggrunden. Da Gandalf når tårnet slår Saromans voice-over direkte over i samtalen. Forrygende klip!!
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Ja, helt klart scenen med Legolas - og i det hele taget scenerne med Legolas. Han er for cool. Også da han løber op på troldens hoved og skyder pile ned i hjernen på ham. --- Da Bilbo bare lige vil se ringen en sidste gang - hans ansigtsudtryk som forvandler sig på dæmonisk vis. --- Da Liv Tylor på hesteryg skal undslippe de sorte ryddere. Meget intenst.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Scenen hvor Evenstar ridder afsted med Frodo, hvor hun kommer den magiske flod som skyller Nazgul med strømmen ned.
Lækkert :)
Ellers scenen hvor før, hvor Frodo bliver stukket ned af en af Nazgul ridderne, og Hr. Viggo Mortensen kommer og redder dagen en smule.
Og så hvor de er inde i Morias tunneler, hvor orkerne angriber pludselig, hvor er de inde i kammeret med logbogen osv, hvor Frodo's sværd bliver blå, og der kommer krigstrommer osv, det er sgu kræs :)
... If winning isn't everything, why do they keep score?
det er jo helt klart i moria hvir Legolas fyre Én pil af og rammer face lige på en ork og i helms deep hvor Aragorn siger til Legolas han skal dræpe den Uruk-Hai hvor han ikke når det og muren sprænger i luften og i 3 hvor Aragorn,Gimli og Legolas er i piratskibet hvor de lige hopper ud og så kommer der bare 10,000 spøgelser ud det er da fedt ikke?
#1 azathoth 23 år siden
---
Gandalf og Saruman kæmper i Isengard: To prægtige skuespillere, i en fantastisk kamp, virkelig lækkert og med myrepatter hele vejen op ad armene!!
---
Gandalf Vs. Balrog i Moria: Uha uha uha, her sidder man virkelig og trykker sig ned i sædet... først Gandalfs forsøg på at stoppe Balrog, og så tragedien når han falder ned i mørket.
---
Boromir, fra forræder til helt: Hele scenen i Amon Hen med Boromir. Han forsøger først at tage ringen fra Frodo, for senere at ofre sig for at redde Pip og Merry... virkelig stærkt... snøft, det er da lige før man fælder en tåre!
---
Det var så mine... det var svært at vælge!
#2 trekster 23 år siden
#3 Benway 23 år siden
---
Hele optakten til slagsmålet mellem Gandalf og Saruman. Vi ser Gandalf ovenfra mens han ridder mod tårnet, samtidigt hører vi Sarumans tørre stemme i baggrunden. Da Gandalf når tårnet slår Saromans voice-over direkte over i samtalen. Forrygende klip!!
#4 trekster 23 år siden
#5 chandler75 23 år siden
---
Da Bilbo bare lige vil se ringen en sidste gang - hans ansigtsudtryk som forvandler sig på dæmonisk vis.
---
Da Liv Tylor på hesteryg skal undslippe de sorte ryddere. Meget intenst.
#6 Benway 23 år siden
#7 Kram 23 år siden
Lækkert :)
Ellers scenen hvor før, hvor Frodo bliver stukket ned af en af Nazgul ridderne, og Hr. Viggo Mortensen kommer og redder dagen en smule.
Og så hvor de er inde i Morias tunneler, hvor orkerne angriber pludselig, hvor er de inde i kammeret med logbogen osv, hvor Frodo's sværd bliver blå, og der kommer krigstrommer osv, det er sgu kræs :)
If winning isn't everything, why do they keep score?
#8 filmz-loonie 23 år siden
Og selvfølgelig Boromirs genoprejsning til en sand helt. Jeg har sjældent været så rørt over en filmscene. Den er bare ufattelig.
Men det er bare to eksempler, jeg kan godt li´ hele filmen!
Argh, jeg glæder mig til "De to tårne"!
I may be wrong, but I doubt it
#9 22 år siden
#10 22 år siden