i slutningen af FOTR hvor Aragorn siger "Let's hunt som Orcs".. igen hør musikken.. især trommerne i baggrunden hvor de løber væk... åha.. jeg ELSKER det Alle slut-scener er faktisk helt fantastiske...
I TTT hvor Aragorn mindes hvad Gandalf sagde (der lige inden de ridder ud).. og hvor man så ser lyset falde ind af vinduet... og igen musikken (ja den er vild!).. (i ved godt hvad jeg mener ik?) samme musik bruger de også hvor Enterne Angriber Isengard.. det er også smukt.. det kor der kommer.. mmmmm-mums!
og der er self. MANGE flere..
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
En af de scener jeg følte mig mest berørt af var scenen fra ROTK hvor Pippin synger akapella mens Denethor grovæder efter at have sendt hans søn i den 'sikre' død! Den scene var bare så utrolig stærk - den enlige stemme der synger i baggrunden af nogle enormt stærke billeder!
Og så var scenen hvor Shelop kravler over Frodo også bare vildt fedt lavet - det var en vild følelse at mærke den effekt den havde på samtlige tilskuere i Imperial - man kunne fornemme at alle forsøgte lidt at kravle op på deres sæder og man kunne høre små gisp af bar rædsel! Herligt!!! :-)
Ved ikke om man kan sige at det er min favorit-scene - der skete jo egentligt ikke rigtigt noget - men synes alligevel også det var enormt flot lavet hvor de tænder alle bålene henover The White Mountains. Kanon flotte billeder! Lidt ligesom der hvor kameraet panorerer op over alle Rohan-ridderne med solop/nedgangen i baggrunden. Der mistede jeg i hvert fald lige pusten! :-)
Og så er jeg også enig med #11 - det er en fed scene! Det virker næsten som om Gandalf vokser i rummet!
I det hele taget er der rigtigt mange fede scener i alle 3 film - er enig med de fleste af dem der er nævnt allerede...
Jeg er helt vild med Moria scenen hvor de flygter mod Bridge of Khazad Dun. Det herrekor der synger sådn råbekors agtigt hele vejen fra den store sal, nedad de skrøbelige trappetrin og ned til Gandalf står ansigt til ansigt med Balrog'en. Det musik er helt fantastisk!
Balrog'en er desuden efter min mening er et af de mest imponerende CGI væsner overhovedet. Det ser 100% virkeligt ud, og det på trods af det var et af de væsner jeg ville tro var sværest at lave.
Rigtig fed scene!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
LOTR: Alt med de Ni ryttere. Specielt hvor de ridder ind igennem Bree, går ind på kroen og op på værelset, og så deres musik tema. Helt fantastisk! Det kribler over alt!
Hele præsentationen af The Shire og hobbiterne samt Gandalfs ankomst til Hobbiton, hyggeligt og god musik!
Som #1 skriver, Boromirs forræder-til-helt scene, meget stærkt!
TTT: Gollums og Sêagols "samtale", hvor det klipper som om der er to, perfekt!
Og ikke mindst Helms Deep minus Legolas skateboardtrick:-)
ROTK: Startscenen, hvor Smêagol og Dêagol er ude at fiske, og kampen om ringen, samt Smêagols forvandlig til Gollum, fed start!
Denethor har sendt sin søn, Faramir, til angreb mod Osgiliath, han sidder og spiser (han æder faktisk som et svin), og Pippin står og synger imens, man ser Faramir og hans mænd ride i den sikre død, og alt hvad man høre er Pippin og Denethors smasken.
#11 Patriarch 22 år siden
#12 22 år siden
Aragorn = Viggo Mortensen
Gimli = john
og Gimli lægger stemme til træskeg
#13 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#14 Kalle Ferm 22 år siden
#15 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#16 Skobbolop 22 år siden
------------------------------------------------------------
i slutningen af FOTR hvor Aragorn siger "Let's hunt som Orcs".. igen hør musikken.. især trommerne i baggrunden hvor de løber væk... åha.. jeg ELSKER det
Alle slut-scener er faktisk helt fantastiske...
-------------------------------------------------------------
I TTT hvor Aragorn mindes hvad Gandalf sagde (der lige inden de ridder ud).. og hvor man så ser lyset falde ind af vinduet... og igen musikken (ja den er vild!).. (i ved godt hvad jeg mener ik?)
samme musik bruger de også hvor Enterne Angriber Isengard.. det er også smukt.. det kor der kommer.. mmmmm-mums!
og der er self. MANGE flere..
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#17 McPeter 22 år siden
Og så var scenen hvor Shelop kravler over Frodo også bare vildt fedt lavet - det var en vild følelse at mærke den effekt den havde på samtlige tilskuere i Imperial - man kunne fornemme at alle forsøgte lidt at kravle op på deres sæder og man kunne høre små gisp af bar rædsel! Herligt!!! :-)
Ved ikke om man kan sige at det er min favorit-scene - der skete jo egentligt ikke rigtigt noget - men synes alligevel også det var enormt flot lavet hvor de tænder alle bålene henover The White Mountains. Kanon flotte billeder! Lidt ligesom der hvor kameraet panorerer op over alle Rohan-ridderne med solop/nedgangen i baggrunden. Der mistede jeg i hvert fald lige pusten! :-)
Og så er jeg også enig med #11 - det er en fed scene! Det virker næsten som om Gandalf vokser i rummet!
I det hele taget er der rigtigt mange fede scener i alle 3 film - er enig med de fleste af dem der er nævnt allerede...
#18 El vez 22 år siden
Balrog'en er desuden efter min mening er et af de mest imponerende CGI væsner overhovedet. Det ser 100% virkeligt ud, og det på trods af det var et af de væsner jeg ville tro var sværest at lave.
Rigtig fed scene!
#19 McPeter 22 år siden
#20 SpielbergFreak 22 år siden
Alt med de Ni ryttere. Specielt hvor de ridder ind igennem Bree, går ind på kroen og op på værelset, og så deres musik tema. Helt fantastisk! Det kribler over alt!
Hele præsentationen af The Shire og hobbiterne samt Gandalfs ankomst til Hobbiton, hyggeligt og god musik!
Som #1 skriver, Boromirs forræder-til-helt scene, meget stærkt!
TTT:
Gollums og Sêagols "samtale", hvor det klipper som om der er to, perfekt!
Og ikke mindst Helms Deep minus Legolas skateboardtrick:-)
ROTK:
Startscenen, hvor Smêagol og Dêagol er ude at fiske, og kampen om ringen, samt Smêagols forvandlig til Gollum, fed start!
Denethor har sendt sin søn, Faramir, til angreb mod Osgiliath, han sidder og spiser (han æder faktisk som et svin), og Pippin står og synger imens, man ser Faramir og hans mænd ride i den sikre død, og alt hvad man høre er Pippin og Denethors smasken.