Cool.. men måske en ret lang liste.. men stadig ret sejt og der er faktisk utrolig mange forskelle og nogle elementer som måske endda var synd Jackson ændrede!
Til gengæld er der også mange ting som virker bedre i filmen end i bogen. Til syvende og sidst bliver det en smagssag. Fyren er en smule for tudefjæs til mig.
Hmm, nu ved jeg jo ikke hvem du er, men jeg går ud fra at du er i familie med Superman med det navn? Og nej du har ganske ret i, at det ikke afholdt mig fra at ligge i kø, men nu har jeg jo også først læst det nu! Jeg synes det er en fin liste og interessant tilmed, men jeg synes blot, at han er lidt for tudefjæsagtig sine steder: Buhu, hvorfor var Gandalf ond ved Sam, da han hev ham ind af vinduet i FOTR, buhu hvor er Tom Bombadil, buhu hvordan kan Narsil dele sig i 7 dele osv. Som jeg nævnte blot en smagssag...
Tudefjæs indeed. Det er jo detaljer, det hele. Havde PJ lavet en ord-for-ord-filmatisering, var der jo ingen grund til at læse bøgerne mere. Jeg er da glad for, at bogen har så mange fede detaljer, som man genopdager, når man læser bøgerne igen efter at have set filmene. Mange af dem glemmer man, og jeg må indrømme, at jeg læste de afsnit, som ikke var med i filmene, meget mere intenst, netop fordi jeg havde set filmene, og de udeladte scener derfor kom som et frisk pust fra glemslens tåger :)
Old Son
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
#5 Åh, sorry. Jeg læste det første som om du syntes at det var Jackson der var tudefjæs. Jeg skal nok have pudset skærmen. Når jeg nu læser dit indlæg korrekt, så kan jeg kun erklære mig enig i din holdning.
I know, og hans kusine hedder Lara og hans hund hedder Krypto. Det var en joke :-) Men jeg vil nu stadig gerne vide hvem Jay El er, for han ved åbenbart mere om mig end jeg gør om ham...
PJ er sgu' da en klaphat. Det er mig stadig en gåde, at han på så mange områder kan lave en superfilm og så alligevel introducere de mest irriterende plotfejl og udeladelser.
Dem der har røget fed, dem der ikke kan huske detaljerne i bogen, og dem der aldrig har gidet at læse den har sikkert moret sig - andre har krummet tæer. Sådan vil det altid være og diskussioner om litterære kvaliteter vil altid prelle af på ID4-fans.
Og nå ja, dem er jer der råber tudefjæs fangede vist ikke ironien i titlen på hans hjemmeside...
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
#1 McPeter 21 år siden
http://www.jackflannel.org/lotr/
#2 filmz-karlerminven 21 år siden
What is a not-joke?
#3 filmz-Bluhm 21 år siden
#4 Jay El 21 år siden
Det er da ikke noget der har haft større betydning, end at du lå i kø on and off i ca 20 dage til ROTK.
#5 filmz-Bluhm 21 år siden
Som jeg nævnte blot en smagssag...
#6 Old Son 21 år siden
Old Son
#7 Jay El 21 år siden
#8 Slettet Bruger [2328681507] 21 år siden
#9 filmz-Bluhm 21 år siden
#10 filmz-lbw 21 år siden
Dem der har røget fed, dem der ikke kan huske detaljerne i bogen, og dem der aldrig har gidet at læse den har sikkert moret sig - andre har krummet tæer. Sådan vil det altid være og diskussioner om litterære kvaliteter vil altid prelle af på ID4-fans.
Og nå ja, dem er jer der råber tudefjæs fangede vist ikke ironien i titlen på hans hjemmeside...