Gravatar

#1 chuck 19 år siden

Kan man optage lyden fra DVD på en eller anden måde? Jeg skal lave en lille filmquiz med citater fra forskellige film, og vil gerne brænde en CD med forskellige citater, men hvordan gør man det nemmest?
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#2 filmz-jackjazz 19 år siden

Hmm...

Der er mange måder at gøre det på, men jo mere du sætter dig ind i teknikken bag DVD'er, jo bedre kan du gennemskue mulighederne. Start f.eks. her, hvor der er en masse guides og links til programmer.

Skal kvaliteten være så høj som mulig, vil jeg forslå at finde det relevante afsnit på DVD'en med "DVD Shrink" og derefter demuxe det fundne med "Rejig". Så mangler der kun en simpel konvertering, før du har en WAV-fil, som kan tilpasses i ethvert Wave-editor-program.

Den mest simple metode er nok at optage lyden, mens du afspiller DVD'en på PC'en.

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#3 chuck 19 år siden

Jeg har prøvet at optage lyden, men de programmer jeg har siger hele tiden, at det ikke er en CD eller wavefil, og den besked er jeg ved at gå amok over.
Gravatar

#4 filmz-bullettooth 19 år siden

den simple.... sæt din dvd til at afspille dit citat...hold mobilen imod højtaler mens den optager.... ;o)
--------- for rent ---------
Gravatar

#5 inflector 19 år siden

Du kan også prøve at søge lidt på nettet, der skal nok være mange der har en del citater liggende.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#6 chuck 19 år siden

#4-5 Hehe, det kan selvfølgelig blive nødløsningerne. Troede bare, at der var en nem måde. Anyhoop, tak for hjælpen.
Gravatar

#7 El vez 19 år siden

Start -> programs -> accssories -> entertainment -> sound recorder.

Denne lille sag kan optage lyd fra en hvilken som helst kilde på din pc. Dog af max 1 minuts varighed, men det lyder som om det vil være nok i dit tilfælde.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 elwood 19 år siden

#7 man kan dog snyde den, ved lige at optage 1 min, eller hvor tid den nu optager i første omgang.

Træk markeren tilbage og starte optagelse igen, dette gentager du indtil du har den længde der skal bruges.

Har selv brugt det nogen gange.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 chuck 19 år siden

#7-8 Hmm, det er her den fortæller mig, at det valgte ikke er en wave-fil, men jeg må prøve igen, når jeg kommer hjem. Tak for info.
Gravatar

#10 filmz-ceciliec 19 år siden

Audacity

Har selv brugt det til det samme, det virker fint

Skriv ny kommentar: