Gravatar

#71 Skeloboy 15 år siden

Åkepool (70) skrev:
"The Thin red line" er kedelig og vandt heldigvis ikke så mange priser, takket være den total overlegne "Saving private Ryan" ;)

Thin Red Line har æstetiske kvaliteter, der langt overgår Saving Private Ryan. Udover strandscenen i starten, så har SPR intet at byde, IMO:)
Gravatar

#72 filmz-jonasgr 15 år siden

#71 Og det er jeg enig i :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#73 Åkepool 15 år siden

#71 + #72 - Be silent!! :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#74 Lord Beef Jerky 15 år siden

#71 Også fuldstændig enig. Shaving Ryans Privates er for mig en typisk sentimental pro-krigs film lavet af en eks-mester. Jeg var meget sur på den film da jeg så den første gang, men anden gang kunne jeg dog nyde den for dens kvaliteter... hovedsageligt de første 20 minutter. Men jeg er sgu heller ikke den store tilhænger af Tom Hans mere, han var skidegod i 80'erne dog.

Mht. Bloodsport vs. Kickboxer er jeg godt klar over de fleste har det sådan. Bloodsport for mig er en meget kitschet film med nogle fede kampscener, men der mangler indlevelsesværdien. Dog er det fantastisk morsomt, at der efter filmens første 5-10 minutter kommer et kvarters langt flashback. Og kan man andet end at holde af Ray? Hehe... men honestly synes jeg at Kickboxer er en langt bedre film, og ligeså No Retreat No Surrender og Universal Soldier.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#75 Highland Park 15 år siden

Åkepool (70) skrev:
"The Thin red line" er kedelig og vandt heldigvis ikke så mange priser, takket være den total overlegne "Saving private Ryan" ;)

Ret enig selv om man ikke kan sammenligne dem.
"The Thin Red Line" er stærkt overvurderet. Jeg synes også, at den er ret kedelig.
I øvrigt anser jeg bestemt ikke "Saving Private Ryan" for at være en pro-krigsfilm. Hvad det sentimentale angår, kan det næppe overraske, når instruktøren hedder Steven Spielberg. I mine øjne har det altid været en af hans største styrker, at han er en sentimental humanist og tør stå ved det. At nogen så kløjes i det og finder det kvalmende, er deres problem - ikke Spielbergs.

Fedt at se "Mononoke-Hime" på listen. Det er også, ikke overraskende, den første af Miyazakis film, jeg stiftede bekendtskab med.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#76 filmz-Bruce 15 år siden

#71 Helt enig. En FÆNOMENAL startsekvens, som også kunne få forhærdede D-Dags veteraner til at bryde ud i gråd og en brug af kamera, som jeg bøjer mig DYBT i støvet over, for Spielberg.

Derudover er SPR i den grad anden violin ifht. The Thin Red Line. Gab hvor er resten trivielt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#77 Highland Park 15 år siden

Trivielt er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med noget dårligt, ligesom kompleks ikke er ensbetydende med noget godt. "The Thin Red Line" er, desværre, noget så middelmådig. Det meditative og eftertænksomme fungerer ikke for mig på nær scenen med
den døde soldats korte monolog.
Scenen hvor henholdsvis Koteas' og Noltes karakter på den private linie skændes om, hvorvidt det er en selvmordsaktion eller ej, markerer for mig højdepunktet i filmen. Se der er både nerve, mørke og intensitet.
Gravatar

#78 Kruse 15 år siden

Jeg genså tidligere idag Saving Private Ryan og selvom at den stadig var ganske god, så var den desværre ikke helt så god som jeg huskede. Jeg tilslutter mig koret der synes at The Thin Red Line er langt bedre. DET er en fantastisk krigsfilm :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#79 filmz-Bruce 15 år siden

#77 Trivielt er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med noget dårligt.

Enig! Nævner det blot, fordi det i dette tilfælde var min oplevelse.

Bortset fra intro'en og en god afslutning af den "gamle Damon", så er min oplevelse af filmen ... "Intet nyt fra Vestfronten" :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#80 Highland Park 15 år siden

#79: Ja, det var nok også en overflødig bemærkning fra min side, for naturligvis har du ikke så firkantet et syn på tingene. Men et eller andet skulle mit indlæg jo indledes med. ;)

Skriv ny kommentar: