Gravatar

#61 Lord Beef Jerky 15 år siden

#57 Aaaah, mere interessant end Narniabævers? Den fik mig ihvert fald helt op og støde =)

Ellers tak igen. Jeg troede egentlig at folk ville komme med flere negative kommentarer, da jeg har mange film som favoritter, som generelt ikke er særlig vellidt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#62 Buzz 15 år siden

61 #The Texas Chainsaw Massacre' var det en ide om at Ash'møder Leatherface
Gravatar

#63 AP 15 år siden

#61 haha, ja den var jo 'lidt' speciel :b
nej det er måske rigtigt, men sådan er det jo med de her top-lister. De bliver jo aldrig rigtig objektive (og de er kun et plus) :-) Der er bare en del film her, som jeg selv godt kan lide..

#62 Ja med hensyn til den film, hvilken af filmene er det egentlig du har på listen? jeg mener der er lavet 5..
Gravatar

#64 Lord Beef Jerky 15 år siden

#62 Ved ikke helt hvad du mener, men det har da været på tale, at der kom en Ash vs. Freddy vs. Jason... noget som mange mente var en realitet længe, men den kommer jo nok desværre ikke alligevel.

#63 Det er den originale Texas Chainsaw jeg har smidt på, ved ikke hvorfor jeg ikke har skrevet årstal. Remaket er da også en ok film, men resten bryder jeg mig ikke om. The Beginning og Next Generation er helt og adeles forfærdelige film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#65 Lord Beef Jerky 15 år siden

29. Idioterne
Alle ved vist, at Von Trier og hans film er enten noget man elsker eller hader af hele hjertet. Jeg har endnu ikke set noget dissideret dårligt fra mandens hånd, og sammen med Per Fly er de de eneste danske instruktører jeg finder interessante. Idioterne er min favorit fra hans hånd, fordi han ikke blot skaber et humoristisk og ganske provokerende univers, men nærmest åbner op for en helt ny ideologi og livsstil, som nogen mennesker måske bør tage lidt mere til sig.

28. 2001: A Space Odyssey
Kubrick er min favorite director of all time, og 2001 virker stadig som en film langt forud for sin tid. Effekterne fungerer stadig, men selve historien er så kompleks, at den stadig diskuteres den dag i dag.

27. The Thin Red Line
En filosofisk krigsfilm der blev frarøvet mange priser af den underlegne Saving Private Ryan. Måske ikke den mest opløftende film, men alligevel sætter den mange tanker i gang, imens Malick skaber mange smukke billeder, som bør gå over i filmhistorien.

26. Back To The Future
Dejlig 80'er kitsch som vel ikke er særlig kontroversiel at smide på en liste som denne. Masser af fed musik brugt på den helt rigtige måde, og en masse teenage flabethed der aldrig har set sit lige før eller siden... og så elsker jeg tidsrejsefilm. Der er så mange ting der endnu ikke er udforsket mht. tidsrejser, at det er et emne vi bør se mange gode film blive født fra lige til menneskets undergang.

25. The Silence Of the Lambs
For mig den klart bedste thriller nogensinde. Ikke kun det eminente skuespil suger en ind i historien, men selve historien har det præcist rigtige tempo, der giver sig tid på de helt rigtige tidspunkter.

24. Kickboxer
Hvis i ikke har opdaget det, så er jeg sgu Van Damme fan. Hans naive charme, store muskler og bulen i panden kunne næsten gøre mig homoseksuel. Kickboxer er den bedste kampsportsfilm jeg endnu har set. Træningen er god humor (kokosnødden der bliver kastet efter ham fra en trætop, og et stykke råt kød der får ham til at løbe hurtigere fordi hunden jagter ham) og kampscenerne er fantastiske (en fuld Van Damme smadrer alt og alle på en bar, og de omkring 100 cirkelspark i træk i slutningen). Objektivt er filmen sikkert elendig, men jeg har skyklapper på her.

23. Star Wars
Det er ikke kun Van Damme jeg er fan af, det er også Star Wars (haha, har sgu selv en tatovering). Den første film er vel delvist en eventyrsfilm, en krigsfilm og naturligvis en sci-fi, men at man kan skabe et så kompleks univers og få det til at virke så simpelt, bør man beundre George Lucas for (man kan dog sige at han gjorde præcist det modsatte med den nye trilogi).

22. Mononoke-Hime
Jeg håber Miyazaki lever 100 år endnu, for han spytter jo den ene klassiker ud efter den anden. Tonari No Totoro og Sen To Chihiro No Kamikakushi er også to favoritter, men Mononoke-Hime forbliver stadig hans mest voksne og kreative film (ifølge mig naturligvis).

21. Shichinin No Samurai
Filmen man kalder den første actionfilm nogensinde, har en masse dejlig japansk slapstick og naturligvis smukke kampscener. Jeg har ikke set mange Kurosawa film, men det er endnu et af de mange projekter, jeg snart bør gå i gang med.

20. Donnie Darko
Tidsrejser igen og emo når det er bedst (faktisk den eneste gang det er godt vel). Jeg tror stadig ikke jeg har forstået alt i denne film, men det er nu også kun rart, at den kan åbne nye veje og muligheder hver gang man ser den. Stemningen er lige mig, og Richard Kelly må godt lave 20 lortefilm til, hvis han bare lover, at lave en film af denne kaliber igen.
Gravatar

#66 Kruse 15 år siden

Jeg har ikke set Idioterne, Kickboxer og Mononoke-Hime, men resten af dine valg kan jeg kun bifalde :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#67 MOVIE1000 15 år siden

jeg glæder mig til at se Idioterne
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#68 Skeloboy 15 år siden

Lord Beef Jerky (65) skrev:
24. Kickboxer

I want Tong Po! Give me Tong Po!

Synes den er fin nok, men vil nok aldrig inkludere den på en topliste. Men er også mere til Blood Sport:)

Ellers er det en fin liste
Gravatar

#69 filmz-Bruce 15 år siden

#65 Fantastísk at se Van Damme kæmper sig ind på listen :) Ellers er jeg helt enig med 21, 27 og 28.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#70 Åkepool 15 år siden

"Back to the future" ville være på min liste, ligesom "The Silence of the lambs" og "Star wars".

"Kickboxer" er vel en typisk van Damme film og ikke noget ondt i det, men foretrækker da også "Bloodsport".

"The Thin red line" er kedelig og vandt heldigvis ikke så mange priser, takket være den total overlegne "Saving private Ryan" ;)

Resten er usete.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: