Gravatar

#1 Patriarch 19 år siden

Hejsa... Jeg har udviklet et brætspil, med 80% chance for at jeg producere det. Det får mig til at tænke på: Et spil herhejemme koster ca. en 500 mand. Det samme spil koster 300-350kr i USA. Spørgsmålet er så hvorledes man prissætter sit spil ved netsalg. På den ene side vil man jo helst sælge til 500, men omvendt vil man også gerne kunne konkurere på det Amerikanske marked. Hvad gør man? Det virker lidt sært at at sælge til to forskellige priser. Omvendt er det lidt tosset at sælge et spil til 350,- herhjemme der snildt kunne være mere værd...

hmmmm...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Guts 19 år siden

Er det for tidligt at spørge hvilken type spil det er???
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 duuk74 19 år siden

Du skal vel bare kigge på hvad konkurrende spil koster på nettet.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#4 Patriarch 19 år siden

Nej :)

Det er et pirat/handelsspil - i Sid Meier ånden.

Det er det samme problem. I Danske netbutikker er det stadig langt dyrere end udenlandske netbutikker.
Gravatar

#5 Confused101 19 år siden

Simpelthen sæt prisen i den høje ende. Hvis der ikke er tilfredsstillende salg så sænk prisen og kald det evt. rabat. Iøvrigt kunne det måske også være en god idé at starte med et introduktionstilbud...eks. de 350 kr. og bruge det som indikator.
Gravatar

#6 Patriarch 19 år siden

Fornuftigt... Jeg havde tænkt på en eller anden 'free shipping' tilbud. Men kan man differenciere mellem priserne? Jeg mener når vi køber noget fra USA så er det jo principielt dyere for os da vi skal betale told.
Gravatar

#7 Confused101 19 år siden

#6 Tja' godt spørgsmål. Men mit forslag er du skulle prøve at sætte samme pris til at starte med, for at fornemme om der rent faktisk er potentiale det ene eller andet sted...og så sænke det det ene sted evt. Måske kunne dette gøres ved at lave et .dk domæne og et .com domæne, og den vej regulere (aner ikke hvordan det er juridisk).

Men iøvrigt tvivler jeg lidt på det amerikanske marked. De har rigelig af spil der ligger i krig i forevejen.
Gravatar

#8 dyg 19 år siden

Jeg er lige OT i din OT-tråd. Filmz-spilleaften! Du må da arrangere et stort event, hvor vi kan komme og prøve det, og derefter skal der ses film og drikkes øl.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#9 elwood 19 år siden

#8 hehe, der kom det filmz arrangement op igen 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Patriarch 19 år siden

Ja... But not this one :D

Ej du har ret. Og det er i første omgang også det europæiske marked - det er lettere tilgængligt. Men det gør jo ikke noget hvis man kan skyde nogle eksemplare afsted til US :)

Som det ser ud nu vil jeg lave 2000 eksemplare. Det spændende er om det på nogen måde er muligt at afsætte dem :)

Skriv ny kommentar: