Gravatar

#11 duuk74 18 år siden

Her er et par stykker jeg gerne vil ha set i denneher kategori:

Salo
Funny Games
Irreversible
The Cook the Thief His Wife & Her Lover

Udover det, har jeg set en del af filmene der bliver foreslået her, men der er nu ikke rigtig noget der ligefrem ville kunne få mig til at slukke eller gemme hovedet under dynen.

Jacobs Ladder, har dog nogle scener der kommmer skræmmende tæt på, hvordan et panik-angst anfald føles.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#12 El vez 18 år siden

#9 Waking life!? den må du lige uddybe :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#13 elwood 18 år siden

American History X

Kantsten scenen, need I say more, fænomenal scene hele opbygningen, man er ikke i tvivl om det her er ondt, og så de lyde av av.

Til dags dato stadig den mest modbydlige film for mit vedkomne.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Jeg vil lige skynde mig at sige, at det ikke nødvendigvis handler om at filmene er dårlige, men mere om de har gjort så stort indtryk rent fysisk.
#13: Ja, he he :) Den er sgu grum!
#4: Havde sgu helt glemt "The Isle" - den er jeg også med på; scenerne med fiskkrogene gør det hele!
#9: Øh, "Waking Life" og "Cold Mountain" er jeg ikke helt med på - hvordan er de modbydelige?
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#15 filmz-ataris 18 år siden

#14 - Ingen af de film jeg har nævnt, synes jeg er dårlige. De er faktisk alle blandt mine ynlingsfilm.
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#16 filmz-jonasgr 18 år siden

Doctor Zhivago
Closer
Deer Hunter

Doctor Zhivago og Closer er valgt pga. de følelsesmæssige aspekter. Det er absolut ikke nogle feel-good film. Begge to gjorde, at jeg ikke så flere film i de næste par uger. To fremragende film, som man har svært ved at se noget positivt ved.

Deer Hunter er skræmmende på en anden måde. Scenerne med russisk roulette er meget voldsommme, især første gang man ser filmen. Dette er heller ikke ligefrem en feel-good film.

Gysrere og diverse andre film i den samme genre, finder jeg ikke specielt modbydelige. Det er meget tydeligt, at disse film tager plads i en fiktiv verden, mens dem jeg har nævnt tager udgangspunkt i den virkelige verden og derfor er nemmere at relatere til. Derfor er de også mere modbydelige for mit vedkommende.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#17 elwood 18 år siden

Scenen med Børnene i Der Untergang, påvirkede mig nu også ekstrem (især den lille pige) for lige at nævne en anden film udover American History X.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 filmz-Narniabæver 18 år siden

Glem Waking Life, jeg erstatter den med The Plague Dogs.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#19 SpielbergFreak 18 år siden

8 mm
Se7en
Saw 1 og 2
Gravatar

#20 jessup 18 år siden

#1 et hul i mit hjerte er i sandhed en modbydelig film:)

Salo er en satan - har dog læst bogen og den er i sandhed møghamrende modbydelig.

ellers er der ikke mange film der indgyde væmmelse pga. grafisk sex,vold med mere. Noes I Stand Alone er på sin vis mere modebydelig i mine øjne end irreversible og stærkt enerverende.
This is just until June

Skriv ny kommentar: