Gravatar

#11 danschier.dk 19 år siden

Keanu Reeves - manden med et ansigtsudtryk: en lille smule overrasket!
Gravatar

#12 chronaden 19 år siden

hmm, lad mig se..

Brendan Fraser (hold dig til mumiefilm..)
Charlie Sheen (pånær lige platoon og wall street)
Chris Rock (finder ikke manden sjov, eller en dygtig skuespiller)
Heather Locklear (hun kan kun spille én slags rolle, the bitch)
Bridget Fonda (fuck jeg hader hende..)
Viggo Mortensen (holder kun som aragon)
Orlando Bloom (behøver jeg give en grund? - dog udmærket i kingdom of heaven)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#13 filmz-Bruce 19 år siden

#5 Wow Jessup der er jeg faneme uenig :)

Ridley kan jeg godt give dig ret i er noget overvurderet i nogle henseender. Men man skal ej heller undervurdere mandens evner, specielt ikke hvad angår cinematografi, det visuelle. Hans film er en fest for øjet.

En mand som har lavet Alien, Blade Runner og Kingdom of Heaven DC, er ikke det bedste eksempel på en overvurderet instruktør. Ser man alene ekstramaterialet igennem til Alien, vil man blive imponeret over hans visioner og ikke mindst evne til at udføre hvad han sætter sig for, uagtet hvilken modgang han udsættes for.

Men jo, der er helt klart film på hans repertoire som har fået mere kredit, end de er berettiget til!

John Ford er i mine øjne en af Hollywoods mest undervurderede instruktører.

The Grapes of Wrath
The Man Who Shot Liberty Valance
The Searchers
Stagecoach
The Quiet Man
My Darling Clementine
How Green Was My Valley
Mister Roberts

Disse film er uvurderlig filmkunst i mine øjne, som jeg kan se igen og igen. Hans resume på IMDB er imponerende.

Skal jeg nævne nogle af de overvurderede vil jeg sige:

Brian Singer
Oliver Stone
George Lucas
Tarantino
Tony Scott

Og Spielberg! Ikke fordi han ikke har mageløse film på sit repertoire, men han har i den grad ligeså mange middelmådige af slagsen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 rockysds 19 år siden

#13 Jeg synes ikke rigtig, man kan kalde Ford for undervurderet. Det er fuldstændigt tydeligt hvor stor en indflydelse, han har haft. Og så har han jo også vundet 6 (fuldt fortjente) oscars.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#15 jessup 19 år siden

Det er næsten umuligt at overvurdere Ford - måske er det muligt her på sitet - men manden er i de sidste år 40 år blevet regnet som den bedste instruktør i amerikansk film sammen med Hitchcock. Hans samlede bedste film er klart mere imponerende en hans enkelte film og jeg har ikke rigtig nogle af hans film i ynglings kategorien. Nogen sønderlemmende kritik får du ikke herfra men bare at jeg ikke er så begejstret for ham som jeg var da jeg var yngre.

I forhold til de fem intruktøre du nævner er det instruktøre som ikke hører hjemme i topklassen og derfor er det lidt svært for mig at udtale mig om de er overvurderet - men jo - det er en del år siden at Spielberg har lavet noget mageløst.

Jeg er selvfølgelig nød til at se Kingdom DC - men jeg kender ingen pt jeg kan låne den af så det må vente. Men hvis en instruktør ikke har lavet noget virkligt godt i 20 år ryger han ned af listen.
This is just until June
Gravatar

#16 filmz-Bruce 19 år siden

#15 Jeg er tilgengæld helt enig med dig i, ikke at kategorisere ham i klasse med Hitchcock eller Billy Wilder for den sags skyld og derved heller ikke som seriøs udfordrer til bedste amerikanske instruktør.

Kan blot vældig godt lide hans film, med stor vægt på de grundlæggende amerikanske værdier og kultur (amerikana), uanset om disse portrætteres i et patriotisk (Stagecoach), melodramatisk (The Quiet Man) eller meget socialrealistisk (Grapes of Wrath) skær.

Jeg har det som dig, at en instruktør skal bedømmes over hele skalaen og i den sidste ende, så er det hele resumeet som tæller.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17 Confused101 19 år siden

Hnmmmm M Night Shyamalan. Ikke han er dårlig, men det er jo det samme og det samme han fyrer af. Lidt mystiske film, med en overraskende twist i slutningen.
Gravatar

#18 lagoni 19 år siden

Jeg står nok meget alene med det her, men finder Johnny Depp ret overvurderet. Jo, han er da en god skuespiller, men kan slet ikke forstå alt det hysteri der er om ham, specielt hans Jack Sparrow-rolle - en god karakter, men man (=jeg) bliver bare hurtigt træt af den.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#19 inflector 19 år siden

Holly Hunter og Sally Field, ved ikke hvorfor men så snart de åbner munden krummer jeg mine tæer, kan slet ikke klare dem....
Synes også at Sean Connery er ret så overvurderet, men ok her spiller de mange elendige roller han har påtaget sig de sidste mange år nok ind.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#20 chuck 19 år siden

#5 Du trækker dine ord i dig igen, når du ser Hollywoodland.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)

Skriv ny kommentar: