Gravatar

#141 NightHawk 18 år siden

# 140 -

På billederne du viser, ser de nu meget creepy ud. Men det fungerede ikke rigtigt i mine øjne, på film. Ligeledes syntes jeg nu heller ikke at skuespillerne gør det specielt godt og når handlingen så er pænt tynd i forvejen, så blev den efter min mening, lidt af en fuser. Kan meget bedre li' den type varulve film som "Ginger Snaps Trilogien". Det er også lowbudget, som "Dog Soldiers" men jeg syntes, at instruktørene i de 3 film får væsenlig mere variation over temaet, samt en bedre udnyttelse af effekterne, trods deres bedskedne budget.

Som lasse78 også skriver er det ikke så underligt, at vi er uenige omkring "Dog Soldiers". Sådan som jeg husker forskellige anmeldelser og reaktioner, er det en film, der stort set deler folk op i for eller imod.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#142 filmz-Bruce 18 år siden

#141 Såvidt jeg kan huske, blev den en kritikernes kæledægge bl.a. med 77% på Rottentomatoes. Brugerne gav den 6.8 på IMDB (en pæn høj karakter for en gyser).

Som jeg ser Dog Soldiers og har læst instruktørens intentioner, så er formålet masser af humor og splatter og hvor langt instruktøren kunne presse sindssyge situationer. Neil havde meget få midler at gøre godt med, og vidste godt varulvene var det svage led. Men det han forsøger med, synes jeg lykkes utrolig godt og som sagt så er lyd og billed kombineret med antydningens kunst mange gange mere værd end en $100 mill. film med masser af CGI.

Marshall knows his craft. He was meant to have a pack of werewolves, but could afford only two mechanical heads and three body suits. Wisely he does not linger on the beasts and cranks up tension and excitement with a howl on the soundtrack, misty breath over a shoulder, a sudden camera-jump, a spurt of blood across the screen.

He knows his movies too. One of the joys of Dog Soldiers is spotting the borrowings from other films: men hunted in a hostile environment - Deliverance; soldiers hunted in a hostile environment - Southern Comfort; soldiers hunted in a hostile environment by a nasty big beastie no one sees - Predator.

The second half, with the soldiers holed up in a remote cottage, suggests a remake of Straw Dogs, with Scottish werewolves instead of horny Cornish yokels. "It was an opportunity to pay homage to all the films that I love," says Marshall, swearing that the classic westerns My Darling Clementine and The Searchers are in there too.


Kort sagt, har han bare moret sig og personligt er jeg vild med brit-horror stilen :) Ginger Snaps var ikke så meget mig, men ja, vi er jo alle forskellige :)

Der kommer iøvrigt en "Dog Soldiers 2: Fresh Meat" i 2007, instrueret af Rob Green, som også lavede "The Bunker".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#143 filmz-ikea-fan 18 år siden

#132
Det er sku da dig der aldrig kommer med noget seriøst. Du troller kun.

Rene, nu er det jo ikke mig der starter med OT-indlæggene og at svine folk til. Når jeg påpeger for jer at i ødelægger trådene, må det da betragtes som seriøse indlæg. Så den konklusion må stå for egen regning.

Men der er jo altid et par stykker der er sådan på ethvert forum.

Der er mange herinde, bl.a. dig.
Hvis dette indlæg virker stødende eller fornærmende, skal det tolkes som en joke.
Gravatar

#144 filmz-Bruce 18 år siden

#143

"...nu er det jo ikke mig der starter med OT-indlæggene og at svine folk til."

Så du mener OT indlæggene, blot er startet med henblik på at svine til?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#145 dyg 18 år siden

Hvor er det dog ynkelige diskussioner du kaster dig ud i, Ikea-fan. Kan du ikke bare forsvinde ind på et andet site, og lade os andre være i fred?

Diskuter nu trådens indhold for syv søren, og ikke alt muligt andet.

#79 - Enig angående Tobe Hooper og den originale TCM, det er en fremragende uhyggelig film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#146 elwood 18 år siden

Da jeg var lille så jeg Arachnophobia og efter jeg havde set den sku jeg lige bruge par min xtra når jeg sku på wc, for lige at tjekke efter under brættet 8-)

Når jeg ser den i dag er det bare en underholdene film, får ikke de samme chock som jeg gjorde dengang, men det skyldes nok mest John Goodman i rollen som Delbert McClintock The exterminator 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#147 dyg 18 år siden

Åh ja, jeg var også rædselsslagen for Arachnophobia, men alligevel skulle jeg se den hver gang den blev vist.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#148 elwood 18 år siden

Scenen på badeværelset første gang jeg så den, hold op det gøs i mig, da de kom myldrene.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#149 dyg 18 år siden

Samme her. Kan huske en af de første gange jeg så den, jeg gik på toilet umiddelbart efter filmen, og i badekaret sad der en stor husedderkop. Det var jeg ikke specielt glad for (Jeg har i forvejen altid været bange for de småkravl).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

#150 18 år siden

Hmm, hvis jeg overhovedet skal forvente en respons på mit indlæg, så er jeg vist desværre nødt til at beklage, at jeg startede ovenstående drama. Så er formalia på plads. Til sagen:

Davenport: Hva' betyder at "trolle" (i aktuel kontekst)?

136-138: Den mest skræmmende ulvefilm er da denne. Not... :-D

137 (min ven Fætteren) & 140: American Werewolf-ulven er klart mest uhyggelig i den lange forvandlingsscene, inden forvandlingen er komplet (scenen var i øvrigt banebrydende, ikke kun på grund af effektere, men også på grund af den indledende miss-matchende, glade musik - et langt bedre valg end den traditionelle gyser-violin).

Jeg synes ikke, at den type varulv, som findes på #140's fotos, er uhyggelig; denne type menneskekrop-med-ulvehoved, som man mødte i netop American Werewolf samt i Underworld og mange flere film. Den ligger for langt fra det forpinte, menneskelige væsen, som giver varulven en væsentlig del af dens uhygge. Ulvedhoved-typen er blot et blodtørstigt flænsemonster uden dybde, hvis nogen forstår...

Langt mere velfungerende er disse typer med et "menneskeligt!" ansigt:
dårlig barbering
røde øjne efter den lede druktur
tja, teknisk set er det jo en vampyr, men...
golden oldie

... in my opinion!

M.v.h.
Det misforståede vidunderbarn (og i dette indlæg også en nørd, indrømmet)

Skriv ny kommentar: