Gravatar

#71 filmz-gimleno1 18 år siden

Var 12 da jeg så The Exorcist i fjernsynet en sen aften....det skulle jeg nok ikke have gjort, sov næsten ikke to uger derefter..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#72 kasper0204 18 år siden

#68 - Uhh den er lækker :D Kan den købes her i Danmark? En dansk udgave?

#73 18 år siden

Alle jer der mener noget andet end mig, I tager desvaerre fejl.
Gravatar

#74 filmz-Bruce 18 år siden

#73 Hmm så er der følgende at vælge mellem!

1. Muhammed
2. Marianne Jelved
3. Tøger Seidenfaden
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

#75 18 år siden

74: Din 2´er den ultimative gyser: Filmen om monsteret "Marianne Helvede" fra den Radikale Underverden, der drager ud i landet med sin Uhyggelige Draeber-Haandtaske og spreder opholdstilladelser og overfoerselsindkomster i alle retninger til kriminelle indvandrere.
Gravatar

#76 filmz-Bruce 18 år siden

Jamen så velkommen på Filmz, Tøger!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#77 kasper0204 18 år siden

#73 - Py føj en optimistisk og selvglad prut du er :P:P
Gravatar

#78 Fable 18 år siden

Den eneste film jeg lige umiddelbart kan huske som "uhyggelig" må være candyman, som jeg så for mange år siden. Sådan tror jeg aldrig jeg får det over en film igen. Hvis jeg ser en uhyggelig film i dag, er det mest bare baseret på chok-effekter, hvilket jeg egentlig ikke vil betegne som "uhyggelig".
Gravatar

#79 NightHawk 18 år siden

# 62 -

Lige pludselig vågnede du op fra lænestolen og opdagede at du havde hældt resten af din snaps med kommen-smag ud over din pyjamas og nu skal vi andre så lide under, at du ikke kan styre din brandert!

Nå men jeg tillader mig lige, at være lige så bombastisk anlagt i de næste par linier, som du selv var tidligere. "Silence of the Lambs", er ikke kun en thriller det er en thriller med gyser/splat effekter, og derfor kan man godt kategorisere den som værende en del af gyser genren. Ergo kan man altså godt blive skræmt af den type af mix. Det samme gælder for så vidt "Alien" og "The Thing", som rigtigt nok umiddelbart opfattes som værrende i Sci-fi afdelingen, men som det også var tilfældet med "Silence of the Lambs", indeholder både gys og splat effekterne.

Så du kan derfor ikke bare sådan uden videre automatisk fastslå, at de film ikke virker uhyggelige på nogen.

Mht. mest uhyggelige film, må det for mit vedkommende være "Texas Chainsaw Massacre" - 1974. Den film sad jeg helt ude på stolesædet og fulgte med i. Pga. sit rygte og sin titel, sad jeg hele tiden og frygtede det værste, nemlig en film der ville være så pervers ulækker, at man blev nød til at slukke på et tidspunkt. Det skete bare aldrig. Derimod var det uvisse en af grundende til, at den netop var så spændende/uhyggelig. "Texas Chainsaw" bygger egentlig på Hitchcock's gamle formel suspense og Tobe Hooper udnytter det på fornem vis igennem historien.

Han starter med en særdeles creepy voiceover, indtalt med dyb stemme af John Laraquette, over et par hurtige klip af et par gravskændede lig. Det er genialt lavet og sætter dermed tonen for hvad vi måske får at se senere. I ordet måske/ligger begrebet suspense, sådan som jeg ser det og det er det, der gør resten til så creepy en oplevelse.

Selv om filmen er low budget, viser Hooper alligevel talentet og gør via sin klipning af voldscenerne samt opbygningen til dem, at man er faslåst i spænding. Især er en scene, som den hvor kameraet er placeret under pigen, der går op imod huset effektivt lavet. Hooper får på den måde huset til meget enkelt, at virke faretruende og ondskabsfuldt uden andre midler end selve synsvinklen.

Af andre favoritter er der bla. "Childs Play", "Rosemary's Baby", "Psycho", "Halloween", "Friday the 13'th", "Blair Witch Project" og "Fright Night".
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

#80 18 år siden

62:

"... "Silence of the Lambs", er ikke kun en thriller det er en thriller med gyser/splat effekter, og derfor kan man godt kategorisere den som værende en del af gyser genren. Ergo kan man altså godt blive skræmt af den type af mix. Det samme gælder for så vidt "Alien" og "The Thing", som rigtigt nok umiddelbart opfattes som værrende i Sci-fi afdelingen, men som det også var tilfældet med "Silence of the Lambs", indeholder både gys og splat effekterne. Så du kan derfor ikke bare sådan uden videre automatisk fastslå, at de film ikke virker uhyggelige på nogen."

Du tager desvaerre fejl, beklager.

Skriv ny kommentar: