#20 Jeg tænkte på at smide den på, men det har jeg vist allerede gjort mindst to gange i lignende tråde, så jeg ville ikke gentage mig selv. Fantastisk scene og film. :)
Jeg er i færd med at gense "Les Vampires", som tydeligvis var med til at inspirere Franju netop nu - den er lidt småfarlig for nattesøvnen for har man først smidt et afsnit på skal man lige se et mere osv. og til sidst ender man med at sidde alt for længe op - og jeg tror, jeg ender med at smide "Judex" på bagefter.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Elwood og Jake jagtes af politiet, og Elwood vælger og tage en lidt alternativ vej, for at slippe væk fra lovens lange arm.
Det fede ved scenen er hvor naturligt de tager det at de køre gennem et Mall, sidder og snakker om butikkerne de køre forbi, og ja så hvor fedt er det ikke bare og lave en biljagt inde i et shoppingmall, der aligevel sku rives ned.
Det er simplthen humor på top plan, og John Landis eksekvering af scenen, ku ikke ha været meget bedre gjort.
Den eneste film der har overgået The Blues Brothers i smadrer politibiler, er Blues Brothers 2000, men den skal vi ikke tale om.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Vil gerne bidrage med denne magiske sekvens fra taiwansk films hovedværk, Edward Yangs "A Brighter Summer Day".
Og det er næppe en overdrivelse. Ligesom hos Tarkovskij kan de Gogolske billedprincipper faktisk mere eller mindre beskrive Yangs greb om tid, hvor legemliggørelsen af livet og dets mange facetter nuanceres på kompleks, men bevægende vis.
Sammenligningerne med "Rebel Without a Cause" er idiotiske...
Inception scenen hvor Ariadne bliver trænet af Cobb til at lave drømme var ifølge min mening helt fantastisk gennemført med et utroligt nummer fra Hans Zimmers mesterlige soundtrack der ramte det helt perfekt mens dele af Paris blev vendt om og selveste cinematografien fra Wally Pfister var virkelig velfortjent da han vandt sin Oscar for "Best Cinematography" og effekterne var fuldstændig mere gakke end jeg "ever" havde forventet i en film som denne. Personligt må jeg dog sige at det også er nogen af de bedste scener der nogensinde er lavet på film!
#21 Benway 14 år siden
Jeg er i færd med at gense "Les Vampires", som tydeligvis var med til at inspirere Franju netop nu - den er lidt småfarlig for nattesøvnen for har man først smidt et afsnit på skal man lige se et mere osv. og til sidst ender man med at sidde alt for længe op - og jeg tror, jeg ender med at smide "Judex" på bagefter.
#22 Fellaheen 14 år siden
Ja det der er fantastisk. Det fineste eksempel på klassisk surrealisme i film sammen med Meshes of the Afternoon.
--
Vil gerne bidrage med denne magiske sekvens fra taiwansk films hovedværk, Edward Yangs "A Brighter Summer Day":
[url=
#23 elwood 14 år siden
[url= Blues Brothers Mall scene[/url]
Elwood og Jake jagtes af politiet, og Elwood vælger og tage en lidt alternativ vej, for at slippe væk fra lovens lange arm.
Det fede ved scenen er hvor naturligt de tager det at de køre gennem et Mall, sidder og snakker om butikkerne de køre forbi, og ja så hvor fedt er det ikke bare og lave en biljagt inde i et shoppingmall, der aligevel sku rives ned.
Det er simplthen humor på top plan, og John Landis eksekvering af scenen, ku ikke ha været meget bedre gjort.
Den eneste film der har overgået The Blues Brothers i smadrer politibiler, er Blues Brothers 2000, men den skal vi ikke tale om.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#24 Antlion 14 år siden
Og det er næppe en overdrivelse. Ligesom hos Tarkovskij kan de Gogolske billedprincipper faktisk mere eller mindre beskrive Yangs greb om tid, hvor legemliggørelsen af livet og dets mange facetter nuanceres på kompleks, men bevægende vis.
Sammenligningerne med "Rebel Without a Cause" er idiotiske...
#25 MMB 14 år siden
Åbningen til The Lion King:
Life is Beautiful:
Once Upon a Time in the West:
GoodFellas (McPeters link er fucking perfektion):
#26 Ericmase 14 år siden
#27 Skeloboy 14 år siden
Og er næsten enig, Ericmase. Det er ret så godt lavet.
[url= var helt lamslået af denne scene[/url]. Det er så præcist, så roligt, men alligevel så intenst.
Og selvfølgelig er der en af alletiders største scener nogensinde:
[url=
]Selvfølgelig fra Gone With The Wind[/url]
Og den scene, der altid kan få mi humør i vejret:
[url= fight fra Karate Kid :)[/url], især fra 13.50-14.44...det bedste minut på film nogensinde!
#28 Spanner 14 år siden
Endnu en lille Zemeckis finurlighed, hvor vi følger Jodie Foster fra location i Arizona, ind i bygningen og direte til settet i studiet:
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#29 Neranders 14 år siden
Og så introen til [url= will be blood"[/url] er også virkelig fremragende.
"That's rough, buddy."
#30 MMB 14 år siden