Gravatar

#1 thomas040 18 år siden

Jeg er som nogen måske ved i NYC for at se om jeg kan komme til at leve af at lave musik til tv. Og jeg har fået nogle gode kontakter, som gerne vil høre mine ting. Men som en opfølgning på den første kritik jeg fik et af de store steder fra, har jeg trimmet min showreel ganske voldsomt, da den melding jeg fik var "not thrilled". Det må jeg lave om på.

Så hvis nogen vil melde tilbage, og sige hvad de syntes om den. Er der nogen svage steder, steder hvor man keder sig, ting som måske burde udelades, for at gøre det hele mere dynamisk: ja så må I meget gerne bidrage med input.

Jeg har til Mandag, til at gøre den perfekt.
http://homepage.mac.com/dbuus/showreel2007.mp4

På forhånd tak, alle sammen:)
David
Failure is a zero out.
Gravatar

#2 Michael Andersen 18 år siden

Nu ved jeg godt nok ikke noget om showreels. Om de skal være på en bestemt måde, have en vis længde osv. men jeg vil foreslå at du fjerner de to første indslag. Det ser sikkert udmærket ud herhjemme at have "DR Dokumentar" på cv'et, men det er de nok ligeglade med derovre, og det fænger ikke nok til at skulle åbne balet. Og den med Timm og Gordon skal i hvert fald 100 % væk da arrangementet lyder for cheesy. Byt om på "Operation hjemmegående" og "Sådan ligger landet", da sidstnævnte klart er det bedste nummer, og det vil virke meget bedre at starte showreelen med det. Nummeret skærper nemlig opmærksomheden (modsat den med "DR Dokumentar") og giver en lyst til at lytte videre.

"Alles ist fussball" fungerer rigtigt godt hen imod slutningen, fordi dens uptempo karakter giver din præsentation en opløftende og afsluttende kvalitet. Da "Sådan ligger landet" som sagt er dit bedste indslag giver det også mening, at du igen bruger det (godt nok i en længere version) til at afrunde det hele med.

Håber du kan bruge noget af det og held og lykke :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 thomas040 18 år siden

Det er svært at høre, men måske har du ret. Jeg er nu ualmindelig stolt over DR Dokumentar, men det kan være at den ikke har PANG nok. Grunden til at Timm&Gordon er med, er at jeg vil vise at jeg kan lave orkester lyd.... men det er måske min egen illusion? Instruktøren ville dog have at det skulle lyde cheasy, det var hele konceptet.

Burde jeg klemme den her ind et sted?
http://homepage.mac.com/dbuus/dsbsite/videos/stead...

Som orkester tingen?
Og tak for kritikken. Meget anvendeligt ... .:)
Failure is a zero out.
Gravatar

#4 Michael Andersen 18 år siden

Ja, det med Tinsoldaten er meget bedre - især fra der hvor han bliver sat i vandet og strygerne tager fat, og igen der hvor scenen skifter til den "blå" kloak. Det er meget mere interessant og giver også et mere varieret byd på hvad du kan med orkesterlyd end Timm og Gordon indslaget gør.
Gravatar

#5 thomas040 18 år siden

ok, men det forholder sig jo ikke helt til "jingles".... og er jo også lidt langt... men jeg forsøger... :)
tak!
Failure is a zero out.
Gravatar

#6 thomas040 18 år siden

Ok. Her er en ny klippet udgave:
http://homepage.mac.com/dbuus/showreel2007_2.mp4
Failure is a zero out.
Gravatar

#7 Patriarch 18 år siden

Hej David - hvem er målgruppen? Og hvad type jobs er du ude efter?

Grundlæggende synes jeg det er en fin demoreel. Ovenstående spørgsmål er dog ret vigtige for helt at kunne bedømme den.

Hvis du er ude efter at lave mere af samme type musik til samme type projecter så synes jeg den er super. Du viser at du er god til at fange en stemning og din musik fungere rigtig godt til billederne.

Egner den sig til at få job til serier og eller TV film? Nej, det tror jeg ikke. Der er intet i showreelen der kan overbevise en isntruktør om at du er 2the right man for the job" til hans næste thriller, drama eller lign fiktions fortælling. Men ok, du skriver også "music for TV" i starten så jeg gætter på at det er mere af det samme du er ude efter? Hvis ikke så ville jeg smide Tin soldaten ind lidt før. Inden den kommer er det meget i samme stil, hvilket forstærker følelsen af at det er det du kan. Dernæst ville jeg tage Tim og Gordon ind igen - det er måske nok cheesy, men ikke mere cheesy end så mange productionsselskabs logoer og viser noget mere "filmisk" end det andet du laver.

Nå, det var så min ummidelbare reaction... Jeg synes det er rigtig godt hvis du er efter mere arbejde i samme dur - ikke så godt hvis du er ude efter fiktion.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 Michael Andersen 18 år siden

#6 Dynamikken er klart bedre nu, men som Patriarch er inde på vil det nok være en udmærket ide at flytte Tinsoldaten ind før.
Gravatar

#9 thomas040 18 år siden

Det er helt sikkert de samme jobs jeg er ude efter. Altså reklamemusik og introer til tv shows... Har dog ikke lavet så meget reklamemusik så det gør noget. Jeg har tænkt mig at lave en "music for movies" reel, på et tidspunkt.

Timm & Gordon har jeg jo stadig en svaghed for, så spørgsmålet er om den skal ind eller ud...
Patriarch siger ja, Michael siger "nej den er for cheasy"...
Men er den decideret dårlig? Dårligt arrangeret, eller ... ?

Jeg prøver at rykke rundt på det igen:) Hvad med den der Tema Lørdag? Er den overflødig vægt til sidst?
Failure is a zero out.
Gravatar

#10 Michael Andersen 18 år siden

Godmorgen :)

Ang. Timm&Gordon tingen: Det skal du selvfølgelig selv om, men jeg kan bare huske at jeg reagerede negativt på den imiterede orkesterlyd, dengang jeg så showet første gang for nogle år siden. At det så er bevidst lyder cheesy er selvfølgelig helt i orden, men hvis jeg skulle sætte mig ind i hovedet på en amerikaner, som er total uvidende om showet, er der no way in hell at han ud fra klippet er med på joken om, at det bevidst er en vittighed.

Det ville være ligesom hvis Jerry Goldsmith havde lagt sin bevidst cheesy reklamemusik fra "Total Recall" (den med "For the memory of a lifetime, Recall Recall Recall!") på en promo-cd sammen med en masse seriøs musik. Det er et sjovt indslag, men det ville ikke have givet det rigtige indtryk i denne sammenhæng, hvis du forstår hvor jeg vil hen?

Skriv ny kommentar: