Gravatar

#141 MOVIE1000 11 år siden

Maack (137) skrev:
Det skulle vel ikke være Stargate fra 1994? ;)

For fanden Rune det gælder sgu ikke når det er dig, som her anbefalet mig Stargate :P

Så....

NightHawk (140)
Filmen er fra 90èrne, og i starten af filmen er året 1928 [/quote skrev:

Ok, jamen så lyder mit bud også på "Stargate". :)

NightHawk har gættet rigtigt ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#142 Åkepool 11 år siden

Hmm, så kan jeg sgu ikke huske starten på en fed film. Det er for dårligt :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#143 Åkepool 11 år siden

MOVIE1000 (141) skrev:
NightHawk har gættet rigtigt ;)

Det har Maack så også :)
Gravatar

#144 Maack 11 år siden

Maack = Rune ;)
Gravatar

#145 MOVIE1000 11 år siden

Maack (144) skrev:
Maack = Rune ;)

Jeg troede det var Rune = Maack :P
Gravatar

#146 Åkepool 11 år siden

Maack (144) skrev:
Maack = Rune ;)

Aah, jeg er træt :)
Gravatar

#147 Kyllingebenet 11 år siden

Åkepool (142) skrev:
Hmm, så kan jeg sgu ikke huske starten på en fed film. Det er for dårligt :(

Jo jo, det er noget med at de finder Stargate'en under en udgravning i Egypten i 1924, og så er der noget med, at en eller anden gammel (ikke fuckable) dame får James Spader med på projektet.
Gravatar

#148 HonoDelLoce 11 år siden

Hvordan kan man ikke huske Luke Perry's pragtpræstation i starten af The Fifth Element? :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#149 MOVIE1000 11 år siden

139: Stargate (tidligere placering 65)

Det næste hint ville være at den også findes på min tidligere liste.;)

Stargate! Filmen i sig selv synes jeg faktisk er lidt lang, på den gode måde, synes at der er for lidt film ala Stargate hvor de virkelig tager tid mhs til handlingen og action. Det er et fedt univers, og uventet. Det som gjorde mig især nysgerrig var, hvad gemmer der sig omme på den anden side af Stargaten og hvor kan den føre folk hen. Kurt Russel og James Spader er ok i denne første fortælling om SG-1, men jeg foretrækker Richard Dean og Michael Shanks som Jack O,Neil og Daniel Jackson.

Stargate: SG.1 er først og fremmest en unbderholdene sci/fi serie, der kom om på 10 sæsoner og 2 film. kvaliteten svinge rmeget i serien, men man er underholdt og man får et meget større kendskab til hvor stargaten kan føres os hen og hvad den egentlig kan. Udover Jack og Daniel, møder vi også Tealc og Samantha Carter spillet af den ret så lækre Amanda Tapping :P Stargate: SG-1 synes jeg er meget bedre end selve Stargate filmen, men det er en god og lille forsmag på hvad Stargate: SG-1 er for en sci/fi serie og om man kan lide den form for sci/fi.

Udover Stargate: SG-1 er der også lavet en animation serie som jeg har hørt ikke skulle være imponerende men fjollet og til grin, der ikke rigtig passer ind i stargate universet. Så er der Stargate: Atlantis, fik 5 sæsoner, de første 2-3 sæsoner foregår i samme tidslinje som SG-1 sidste sæsoner, man kan sagtens se dem hver for sig, måske bortset fra de første par afsnit. I Atlantis kommer vi til en helt ny verden, det frisker stargate universet op, men i sidste ende ligner det meget SG-1, både hovedpersonerne og handlingerne.

Og til sidst er der Stargate: Universe, der desværre kun fik 2 sæsoner. Jeg var imponeret af SG-U, den gik tilbage til det som Stargate filmen stod for, hvad kan vi vente os ude i det store univers, alvoren i deres situation, dramaet, sci/fi og ikke mindst som jeg nævnte tidligere som jeg også savner ved tv.serier. At de giver og tager sig tid til handlingen og action. Og flotte dejlige stille billeder. I sæson 2 er det egentlig det samme, bare tilsat mere spænding og tempo. Det var lidt trist serien ikke blev længere, det kan sammenlignes lidt med Terminator serien, der også sluttede ret hurtigt, og ligesom Stargate: Universe mangler en slutning.

Roland Emmerich har vi sgu ikke været så heldige med. Udover Stargate er der kun 2 af hans film jeg faktisk synes om, og det er Anonymous og The Patriot. Hans andre film har det tilfælles med Stargate at de skal være visuelt flotte og på kanten til at være episke. Men for mig bliver de nok nærmere episk fjollet. Og det gælder både 2012, 10.000 BC, Independence day (i læste rigtigt), Godzilla og The Day after tomorrow. Universal Soldiers har jeg stadig til gode, efter hvad jeg har hørt rundt omkring herinde. Jeg tror ikke rigtig at Stargate filmen, ville kunne stå for sig selv, hvis den ikke havde serierne som back-up, for at gøre dens univers mere overbevisende og karakterne.

Endnu engang vil jeg gerne takke Maack/Rune for at have anbefalet mig denne film/serier og overbevist mig om hvilket fantastisk univers Stargate er. Jeg er mere fan af serien end selve filmen, mest pga den dejlige stemning og humor der er i SG-1.
For tiden som nogen af jer måske husker, er jeg i gang med at se X-files, på nogen måder kan disse serier sammenlignes. Humoren er lidt den samme, stemningen er også lidt den samme. Og lidt af deres sci/fi kan sammenlignes. Det der adskiller disse 2, hvis man ligger dem tæt op ad hinanden så må det være at X-files er en thriller/gyser serie, mens Stargate er eventyr. Det som de mest har tilfælles er sci/fi delen og at regeringen prøver at holde de forskellige missioner hemmelige.

Stargate er ikke så populær eller efterspurgt i dag, som for 5-10 år siden. Jeg tror at inden for de næste 10 år, at der er mulighed for, hvis de ikke genoptager SG-U eller en ny Stargate serie, vil genindspille Stargate. Som jeg håber lidt på de gør, da de har udstyret til at lave en mere effektfyldt Stargate film og mere overbevisende og flot.

PS: beklager manglende smileys, til dem som savner dem, så i får lige en super glad smiley til sidst.

:D
Gravatar

#150 Kyllingebenet 11 år siden

# 149

Nydelig gennemgang af SG, jeg havde dog gerne set lidt mere uddybelse af selveste mytologien bag universet der bygges op. Men hellers synes jeg at du kommer godt omkring i det - jeg er i hvert fald enig i langt de fleste ting du skriver.

Dog er jeg ikke enig i, at Amanda Tapping er så lækker igen - hun er alt for maskulin for mig. :P og jeg synes heller ikke at sammenligningen mellem SG og X-Files er spot on, da det forekommer mig, at SG er en anelse mere fjollet end X-Files, som jeg mindes havde en mere dyster/seriøs tone. (Det er dog længe siden, at jeg har set X-Files, så jeg kan selvfølgelig tage fejl). Og Independence Day er Emmerich's bedste film til dato, dét kan ikke diskuteres!!

En anden ting er, jeg synes ikke at du virker SÅ begejstret for filmen igen, men derimod mere begejstret for serien og det univers der er blevet skabt af samme? Måske det i virkeligheden er serien der burde have pladsen, og ikke selveste filmen. ;)

Btw, hvis man har Netflix, så kan man både se SG-1 og SG Atlantis der.

Skriv ny kommentar: