Stargate er en glimrende sci-fi. Den får da lidt for mange problemer, da de rent faktisk kommer igennem deres gate. Her bliver det en anelse for fjollet. Selvom jeg ikke er den store fan af f.eks. Contact, så jeg gerne at de havde fastholdt mystikken og spændingen lidt længere, og skåret lidt ned på fjollerierne. Jeg siger 6/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
# 149 Nu er jeg nok ikke den rigtige til at give en objektiv vundering eftersom jeg er en kæmpe Stargate Fan, og derfor er det nærmest blasfemi at filmen ryger længere ned på listen ;) Men jeg er jo sådan set enig i det du skriver, og du har helt ret i at Richard Dean og Michael Shanks er bedre end Kurt Russel og James Spader ;)
Det næste hint ville være at den også findes på min tidligere liste.;)
Stargate! Filmen i sig selv synes jeg faktisk er lidt lang, på den gode måde, synes at der er for lidt film ala Stargate hvor de virkelig tager tid mhs til handlingen og action. Det er et fedt univers, og uventet. Det som gjorde mig især nysgerrig var, hvad gemmer der sig omme på den anden side af Stargaten og hvor kan den føre folk hen. Kurt Russel og James Spader er ok i denne første fortælling om SG-1, men jeg foretrækker Richard Dean og Michael Shanks som Jack O,Neil og Daniel Jackson.
Stargate er ikke så populær eller efterspurgt i dag, som for 5-10 år siden. Jeg tror at inden for de næste 10 år, at der er mulighed for, hvis de ikke genoptager SG-U eller en ny Stargate serie, vil genindspille Stargate. Som jeg håber lidt på de gør, da de har udstyret til at lave en mere effektfyldt Stargate film og mere overbevisende og flot.
PS: beklager manglende smileys, til dem som savner dem, så i får lige en super glad smiley til sidst.
:D
Fedt at se at du har taget, efter min mening, Roland Emmerichs bedste film med på din liste. Jeg holder selv rigtig meget af dette herlige sci-fi eventyr, som jeg synes der er ganske godt styr på lige indtil selve finalen, hvor tempoet og rytmen i historiefortællingen dog desværre bliver lidt for forceret, og handlingen derfor en lettere rodet affære, som Emmerich dog med lodder og trisser (takket være nogle formidable effekter og solide skuespilpræstationer som blikfang) lige akkurat får reddet igen på selve målstregen.
"Stargate" er hvad jeg vil betegne som god gammeldavs skælmsk eskapisme, hvis herlige underholdningsværdi og charmerende eventyrstemning for mit vedkommende er stor nok til at overskygge dens fejl og mangler. Derudover holder jeg meget af dens visuelle stil og effekter, samt af både James Spader og Kurt Russells præstationer, så jeg giver 8/10. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Også den eneste af de Emmerich film jeg har set jeg synes om. Den ville nok aldrig have topliste potentiale for mig, men den er bestemt underholdende og har en vis charme, som mandens senere film godt kunne have brugt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Han er for mig bedst når han er barnlig og cheesy :0
Du må undskylde, men det var faktisk ikke dét jeg ville have skrevet, for jeg havde "fikset" dit indlæg og skrevet "The Patriot" i stedet for "Universal Soldier". Men under mit sidste forsøg på at poste indlægget, glemte jeg som følge af alt det tekniske bøvl at skifte filmtitlerne. ;-)
Håber, Filmz får ordnet teknikken. Det er altså møgirriterende!
#151 Ispep 11 år siden
#152 Lord Beef Jerky 11 år siden
#153 Maack 11 år siden
Nu er jeg nok ikke den rigtige til at give en objektiv vundering eftersom jeg er en kæmpe Stargate Fan, og derfor er det nærmest blasfemi at filmen ryger længere ned på listen ;) Men jeg er jo sådan set enig i det du skriver, og du har helt ret i at Richard Dean og Michael Shanks er bedre end Kurt Russel og James Spader ;)
#154 NightHawk 11 år siden
Fedt at se at du har taget, efter min mening, Roland Emmerichs bedste film med på din liste. Jeg holder selv rigtig meget af dette herlige sci-fi eventyr, som jeg synes der er ganske godt styr på lige indtil selve finalen, hvor tempoet og rytmen i historiefortællingen dog desværre bliver lidt for forceret, og handlingen derfor en lettere rodet affære, som Emmerich dog med lodder og trisser (takket være nogle formidable effekter og solide skuespilpræstationer som blikfang) lige akkurat får reddet igen på selve målstregen.
"Stargate" er hvad jeg vil betegne som god gammeldavs skælmsk eskapisme, hvis herlige underholdningsværdi og charmerende eventyrstemning for mit vedkommende er stor nok til at overskygge dens fejl og mangler. Derudover holder jeg meget af dens visuelle stil og effekter, samt af både James Spader og Kurt Russells præstationer, så jeg giver 8/10. :)
#155 Lord Beef Jerky 11 år siden
Du har læst forkert... det er IKKE Universal Soldier!
#156 Collateral 11 år siden
#157 Ispep 11 år siden
Helt klart Emmerichs bedste. Altså Universal Soldier. Meget mere seriøst magter manden slet ikke.
#158 BN 11 år siden
Det har du helt ret i. ;-)
#159 Ispep 11 år siden
Han er for mig bedst når han er barnlig og cheesy :0
#160 BN 11 år siden
Du må undskylde, men det var faktisk ikke dét jeg ville have skrevet, for jeg havde "fikset" dit indlæg og skrevet "The Patriot" i stedet for "Universal Soldier". Men under mit sidste forsøg på at poste indlægget, glemte jeg som følge af alt det tekniske bøvl at skifte filmtitlerne. ;-)
Håber, Filmz får ordnet teknikken. Det er altså møgirriterende!