Gravatar

#221 Ispep 11 år siden

Jeg har forklaret. Jeg er ikke i stand til at tilføje mere til dette.
Gravatar

#222 MOVIE1000 11 år siden

133: Cowboy, Indianer og Hest the movie

I spørger sikkert, hvorfor af alle film lige denne her? Det er hverken kunstnerisk, lærerig, rørende eller et mesterværk.

Det er det herlige ved denne film, den tager sig ikke selv seriøs, udover sit eget univers. Den er spas, syret og sjov. Godt nok er det en børnefilm, men denne film får mit indre barn til at juble. Dette er filmen som er en efterfølger til serien der kører blandt andet på DR Ramasjang.

Selve idden og universet er jeg så vild med, dyr der bare løber rundt og laver hvad de har lyst til, lige fra at gå til musik undervisning til at køre i deres egen bil. Jeg er underholdt fra start til slut, og det er lige sjovt hver gang, bare slå hjernen fra og nyd denne skøre verden.

Jeg må virkelig rose dem som har fundet på det her projekt, der er så meget fantasi og godt bygget op at man straks falder i. Man kan også mærke at dem som laver det her, bruger deres fantasi og nærmest bliver børn igen.

Til dem som er nysgerrige, kan man se filmen og serien gratis inde på filmstriben.dk, eller følge med på Ramasjang. ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#223 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg har kun set serien. Den er til gengæld fantastisk, så hvis filmen er ligeså god, har du min fulde forståelse for, at den er på din topliste.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#224 MOVIE1000 11 år siden

Lord Beef Jerky (223) skrev:
Jeg har kun set serien. Den er til gengæld fantastisk, så hvis filmen er ligeså god, har du min fulde forståelse for, at den er på din topliste.

Filmen er mindst ligeså fantastisk :) den fortjener at få en films spilletid, og de udnytter den rigtig godt, men kommer faktisk, rundt i hele deres univers i filmen, og referencer fra figurer eller steder fra serien.
Gravatar

#225 MOVIE1000 11 år siden

132: Arven

Min yndlings Per Fly film, synes den er en lille smule stærkere end Bænken, men kun en smule.

Drabet, Bænken og Arven bliver kaldt for Per Flys trilogi. Hvad disse 3 film har tilfælles, har folk forskellige meninger om, og alle har sådan set ret, om det er hovedpersonernes dilemmaer mhs til familie, eller at vi ser 3 forskellige klasser indenfor Danmarks samfund.

Lige præcis Arven fandt jeg utrolig tragisk, en søn der Arver sit families stål firma, men også Arver alle problemerne som hans far ikke kunne bære til sidst, som vi så småt begynder at få øjnene op for jo længere vi kommer ind i filmen.

En scene der rørte mig mest, var da Christoffer skulle fortælle de ansatte at hans far er død og at det ikke vil få nogen konsekvenser for de ansatte. Desvæære noget han prøvede med alt sin magt at holde sit løfte på, men "Arven" har tvunget ham til at tage andre beslutninger.

Jeg må også indrømme at det er min yndlings film med Ulrich Thomsen, forvandlingen er fantastisk og tragisk. Men desværre sandt.
Gravatar

#226 NightHawk 11 år siden

MOVIE1000 (222) skrev:

I spørger sikkert, hvorfor af alle film lige denne her? Det er hverken kunstnerisk, lærerig, rørende eller et mesterværk.

Det er det herlige ved denne film, den tager sig ikke selv seriøs, udover sit eget univers. Den er spas, syret og sjov. Godt nok er det en børnefilm, men denne film får mit indre barn til at juble. Dette er filmen som er en efterfølger til serien der kører blandt andet på DR Ramasjang.

Jeg kender intet til serien (eller filmen) men umiddelbart lyder det som et sjovt og syret univers, så det vil jeg lige smutte ind på filmstriben.dk og få tjekket ud. :)

MOVIE1000 (225) skrev:

Min yndlings Per Fly film, synes den er en lille smule stærkere end Bænken, men kun en smule.

Drabet, Bænken og Arven bliver kaldt for Per Flys trilogi. Hvad disse 3 film har tilfælles, har folk forskellige meninger om, og alle har sådan set ret, om det er hovedpersonernes dilemmaer mhs til familie, eller at vi ser 3 forskellige klasser indenfor Danmarks samfund.

Lige præcis Arven fandt jeg utrolig tragisk, en søn der Arver sit families stål firma, men også Arver alle problemerne som hans far ikke kunne bære til sidst, som vi så småt begynder at få øjnene op for jo længere vi kommer ind i filmen.

En scene der rørte mig mest, var da Christoffer skulle fortælle de ansatte at hans far er død og at det ikke vil få nogen konsekvenser for de ansatte. Desvæære noget han prøvede med alt sin magt at holde sit løfte på, men "Arven" har tvunget ham til at tage andre beslutninger.

Jeg må også indrømme at det er min yndlings film med Ulrich Thomsen, forvandlingen er fantastisk og tragisk. Men desværre sandt.

Endnu et godt valg til din liste! Et utrolig velspillet og stærkt skrevet drama hvor Per Fly igen (som han også gjorde det så overbevisende med den i mine øjne ligeledes fremragende "Bænken") skal roses for sin miljø og dertil hørende personskildring, som bare emmer af en autencitet og troværdighed, der er dybt beundringsværdig. Er helt enig mht. den scene du nævner, og ligeså mht. Ulrich Thomsens præstation som er en af hans allerbedste. Dette synes jeg i øvrigt også gælder for både Peter Steen og Ghita Nørbys skuespil. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#227 MOVIE1000 11 år siden

NightHawk (226) skrev:
MOVIE1000 (222) skrev:

Jeg kender intet til serien (eller filmen) men umiddelbart lyder det som et sjovt og syret univers, så det vil jeg lige smutte ind på filmstriben.dk og få tjekket ud. :)

MOVIE1000 (225) skrev:

Endnu et godt valg til din liste! Et utrolig velspillet og stærkt skrevet drama hvor Per Fly igen (som han også gjorde det så overbevisende med den i mine øjne ligeledes fremragende "Bænken") skal roses for sin miljø og dertil hørende personskildring, som bare emmer af en autencitet og troværdighed, der er dybt beundringsværdig. Er helt enig mht. den scene du nævner, og ligeså mht. Ulrich Thomsens præstation som er en af hans allerbedste. Dette synes jeg i øvrigt også gælder for både Peter Steen og Ghita Nørbys skuespil. :)

Desværre døde PEter Steen for ikke så længe siden :(, glemte jeg også at nævne i anmeldelsen. Må han hvile i fred.
Ghita gør det også godt, spiller en rigtig magtsyg kvinde/mor der vil have styr og bestemme over tingene rundt om hendes tilværelse, en rolle der må være svær at bære, men som hun gør fremragende. har svært ved at forestille en anden spille den rolle.
Gravatar

#228 MOVIE1000 11 år siden

131: My boy Jack

Egentlig den eneste film med Daniel Radcliff udover Harry Potter-serien, som jeg holder af.

Filmen foregår i første verdenskrig. Den 17 årige John Kipling, brænder for at hjælpe sit fædreland i kampen med tyskerne. Hans far støtter ham, men John må ikke deltage pga sit nedsatte syn. Hans far, får omsider John igennem systemet, og John er nu draget i krig. Imens følger vi familien Kipling og især hans far, Rudyard Kipling, der med tiden mere og mere savner sin søn og har fortrudt den støtte og hjælp han har givet sin søn, familien står nu i det uvisse om John Kipling er død i kamp eller om han stadig er i live.

En film som jeg virkelig er rørt af, mest fordi man virkelig kan mærke David Haigs rolle som faderen, der prøver at holde optimismen oppe, men samtidig sorger og ligeså stille mister håbet om at se sin søn igen.

Daniel Radcliff, er lidt anonym i denne film, men spiller som de fleste andre rolle han har spillet en stædig teenager. The Woman in black, December boys og Harry Potter er de eneste jeg har set med ham, Jeg holder stadig mest af Harry Potter filmene. Hvis jeg savner noget fra ham så er det i den grad mere karakter. Håber at vi får det at se i det kommende Frankenstein projekt.
Gravatar

#229 NightHawk 11 år siden

MOVIE1000 (228) skrev:
131: My boy JackEn film som jeg virkelig er rørt af, mest fordi man virkelig kan mærke David Haigs rolle som faderen, der prøver at holde optimismen oppe, men samtidig sorger og ligeså stille mister håbet om at se sin søn igen.

Daniel Radcliff, er lidt anonym i denne film, men spiller som de fleste andre rolle han har spillet en stædig teenager. The Woman in black, December boys og Harry Potter er de eneste jeg har set med ham, Jeg holder stadig mest af Harry Potter filmene. Hvis jeg savner noget fra ham så er det i den grad mere karakter. Håber at vi får det at se i det kommende Frankenstein projekt.

Denne film har jeg heller ikke set. Plottet lyder nu ganske spændende og jeg synes også at familieforviklingerne/dramaet mellem far og søn lyder interessant, så jeg vil klart give "My Boy Jack" en chance. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#230 MOVIE1000 11 år siden

NightHawk (229) skrev:
MOVIE1000 (228) skrev:
131: My boy JackEn film som jeg virkelig er rørt af, mest fordi man virkelig kan mærke David Haigs rolle som faderen, der prøver at holde optimismen oppe, men samtidig sorger og ligeså stille mister håbet om at se sin søn igen.

Denne film har jeg heller ikke set. Plottet lyder nu ganske spændende og jeg synes også at familieforviklingerne/dramaet mellem far og søn lyder interessant, så jeg vil klart give "My Boy Jack" en chance. :)

Er det ikke ved at være en lang liste, med film du skal til at se? :D
Men er da glad for at jeg kan overraske med noget, det tvivlede jeg alligvel en del på. Men der kommer helt sikkert en hel del du har set før :)

Skriv ny kommentar: