Gravatar

#41 MOVIE1000 11 år siden

Lord Beef Jerky (40) skrev:
Jeg gætter på, at Johnny English nu er på top 10!

hmmmm nu ikke give mig nogle gode ideer ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#42 MOVIE1000 11 år siden

Listen er næsten færdig mangler lige at gense et par titler mere :)
I kan lige få 10 titler der var tæt på at komme med.

Det store ædegilde
Danser med ulve
Life and death of Peter Sellers
Last king of scotland (som tidligere var på plads nr 60)
The hangover
Vertigo
Porco Rosso
Platoon
Orphan
Luther

Der vil ikke gå mange dage før i får den rigtig liste at se. Selvfølgelig ikke på en gang. ;)
Gravatar

#43 sluppermand 11 år siden

#42 Vertigo ude af listen? Infidel!!!
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#44 MOVIE1000 11 år siden

sluppermand (43) skrev:
#42 Vertigo ude af listen? Infidel!!!

Yeah Johnny English skulle jo være på listen ;)
Gravatar

#45 gi-jones 11 år siden

Jeg har ikke tålmodighed til at læse det hele. Jeg venter til:

Movie1000's top 3 - 150 år senere
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#46 MOVIE1000 11 år siden

gi-jones (45) skrev:
Jeg har ikke tålmodighed til at læse det hele. Jeg venter til:

Movie1000's top 3 - 150 år senere

hmm ret selvmodsigende, du har ikke tålmodighed til at læse om 150 film, men du har tilmodighed til at vente 150 år? o_O
Gravatar

#47 MOVIE1000 11 år siden

Kan nu melde ud at listen er færdig :)
Jeg håber i følger med hele vejen, og i er mere end velkomne til at diskutere, anbefale film, give råd og hvad i nu elelrs kan finde på.
En god film for mig er først og fremmest at blive underholdt, hvis jeg ikke vil underholdes vil jeg gerne have noget ud af filmen når rulleteksterne ligeså stille dukker op. For at imponere mig skal billederne og soundtracket falde i hak med hinanden, historien må gerne være gennemtænkt, overraskende og give mig en ny viden om alt eller intet, så er det for mig en god film.

Velkommen til MOVIE1000`s TOP 150 3 år senere

Fordi listen er kommet lidt senere op end beregnet får i lige 3 film i streg ;)

150: Ondskabens hotel
Jeg ved ikke med jer, men jeg venter altså stadig spændt på at se Nicki52`s remake af denne Kubrick klassiker ;)

Jeg har ike læst bogen, som jeg har læst et par gange herinde er lidt anderledes end selve filmen. Dog har jeg på fornemmelsen (set ud fra Kubricks andre film) at han har gjort scenerne større end de egentlig er i bogen, hvis i kan følg emig? Selvom jeg ikke har læst nogen Stephen King bog synes jeg stadig at denne her er den bedste af hans historier jeg har set på film, efterfulgt af The Mist.

Jack Nicholsen må man ej glemme at nævne her, eller generelt hele castet. Men lige "Here is Johnny!" Han gør sit personskift perfekt i løbet af filmen. Lyden og billederne i sidste ende får hårene til at rejse sig hos en. Og det synes ejg Kubrick er mester til at få os til at græmmes, det chokerende frem eller overraskende og uventet. Kubrick har lavet mange perler, og nogen mener at dette her er hans bedste, det mener jeg så tilgengæld ikke ;)

149: Marnie
Jeg så filmen her for et par uger siden, og det er kun anden gang jeg ser den, første gang var da jeg købte Alfred Hitchcock boksen 5 år siden, der indeholder. The Birds, Vertigo, Topaz, Frenzy, Torn Curtain, Family plot og Marnie. Så jeg synes det var på tide med et gensyn.
Det fede ved at gense alle disse Hitchcock film igen, var at jeg ikke rigtig kunne huske dem og i de fleste af dem kan man altid forvente at blive overrasket og forvente det uventet.

Sean Connery`s rolle i den her film er for mig hans mest skræmmende. Jeg blev mere og mere chokeret med hvad han udsatte Marnie for, men samtidigt vil han kun det bedste for hende. hvis vi skruer tilbage til starten, troede jeg at vi "bare" skulle følge Marnie`s karrie som svindler og at Connery ville være i hælende på hende hele tiden og de ville have en flirt. Men som jeg skrev tidlgiere i en Hitchcock film kan man nærmest kun forvente det uventet.

Jeg er blevet rigtig glad for Hitchcock med tiden, og det er ikke den sidste film fra ham i vil se på listen ;)

148: Det femte element
Så kommer vi til den første gengangere fra den gamle liste. Dens tidligere placering lå helt oppe i toppen på en 12. plads. Der blev ikke skrevet noget om den. Det her er nok en af de herligste sci/fi, action, komedier der er lavet. Den ligger meget tæt på
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, som også er en spas film, der næsten kom med på listen.

I den her film synes ejg faktisk at alle gør det lige godt, der er dog en ting der irreterer mig i filmen og det er den lange og hæslige skrige sang, fra en blanding af Navi og Xenomorphs efterkommere. Det er da vidst også den eneste film hvor man kan holde Chris Rock ud, under hele filmens spilletid. Bruce spiller bad-ass med et glimt i øjet, har svært ved at se andre spille den rolle ligeså godt som han gør. Milla Jovovich hmm udover replikken "Multipas" og nøgenscenen mener jeg ikke rigtig hun bidrog mere til filmen, men mere behøvede hun skam heller ikke at gøre ;)

Jeg har faktisk ikke set meget andet end denne film af Luc Besson, udover Arthur trilogien som startede "ok :I", men sluttede "skuffende ok :/". Jeanne d'Arc og Atlantis kunne være interessant at se, men har endnu ikke tage tmig sammen til at få set dem. hva siger i?

Gravatar

#48 Åkepool 11 år siden

"Ondskabens hotel" er en ren perle og på min gyser top 5.

"Marnie" har jeg, ligesom med de fleste Hitchcock-film, ikke set.

"Det femte element" har jeg ikke set i lang tid og tvivler på den kan holde den standard jeg dengang syntes den havde.
Men en ting er sikkert, når Milla J. siger "Multipas", så smelter mit hjerte ligesom dengang :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#49 Kiksmann 11 år siden

Jeg er overrasket over at du har Marine med, en ganske fin Hitchcock film, men ikke på samme højde som Vertigo.
5th element er bare spas! Og sjældent har man set en undertrøje blive skudt så meget i smadder!
Ondskabens hotel er fantastisk, set på bd?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#50 Batsy 11 år siden

Angående Luc besson, så anbefaler jeg Leon! Fantastisk action film, en af Oldmans dejligste/fedeste præstationer jeg har set!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: