Jeg er overrasket over at du har Marine med, en ganske fin Hitchcock film, men ikke på samme højde som Vertigo. 5th element er bare spas! Og sjældent har man set en undertrøje blive skudt så meget i smadder! Ondskabens hotel er fantastisk, set på bd?
Nope har ikke set den på BD, men kan sagtens forestille mig et især landskabscenerne og udedørsscenerne må se fremragende ud i HD.
Lige for at tilføje noget til Marnie, så er jeg lidt små forelsket i den her baggrund
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Angående Luc besson, så anbefaler jeg Leon! Fantastisk action film, en af Oldmans dejligste/fedeste præstationer jeg har set!
Leon må jeg indrømme at jeg har gået forbi den med vilje et par gange, da jeg ikke er den helt store tilhænger til Jean Reno. Men med den karakter den har på IMDB vil jeg da helt sikekrt give den en chance en dag og fordi jeg også er lidt af en Oldman-fan ;)
Ondskabens Hotel er rigtig fed. Marine har jeg ikke set og The Fifth Element var måske skæg nok i sin tid, men finder den ikke særlig god eller holdbar længere, og Chris Tucker er simpelthen forfærdelig i den. Så okay start på listen med en enkelt film jeg selv værdsætter.
Leon må jeg indrømme at jeg har gået forbi den med vilje et par gange, da jeg ikke er den helt store tilhænger til Jean Reno. Men med den karakter den har på IMDB vil jeg da helt sikekrt give den en chance en dag og fordi jeg også er lidt af en Oldman-fan ;)
Er heller ikke for meget til Jean Reno, havde kun set 2 film fra ham af og de var just ikke deciderede kloge film, det var dengang han kom i fremtiden som en ridder og så Godzilla. Dog var han helt vildt overasksende god i den her film, og Portman var bestemt også herlig her og spillede rigtig overbevisende selvom hun kun var 12 år gammel, eller mindre? hmm!
Men Oldman er simpelthen genial i den film, herlig genial, en herlig psykotisk politimand!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Er heller ikke for meget til Jean Reno, havde kun set 2 film fra ham af og de var just ikke deciderede kloge film, det var dengang han kom i fremtiden som en ridder og så Godzilla. Dog var han helt vildt overasksende god i den her film, og Portman var bestemt også herlig her og spillede rigtig overbevisende selvom hun kun var 12 år gammel, eller mindre? hmm!
Men Oldman er simpelthen genial i den film, herlig genial, en herlig psykotisk politimand!
Haha de var faktisk ret underholdenen disse her :D
Har du ikke set ham i Da vinci mysteriet, Mission impossible eller Pink panther??
Har du ikke set ham i Da vinci mysteriet, Mission impossible eller Pink panther??
Nåårh jo, har set halvdelen af Da vinci filmen, så den aldrig færdig pga en fejl i disken... var kommet til Ian Mckellen delen, noget lort! MI var han fin nok og pink panther, har jeg set for længe siden :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Tjah, MOVIE1000, du lægger ud med et par film fra nogle af filmhistoriens sværvægtere, og som stor fan af både Kubrick og Hitchcock glæder det mit filmhjerte at se dem repræsenteret her.
'Marnie' er måske ikke lige hvad jeg selv regner for en af Hitchcocks bedste, men det er stadig en rigtig god film, ja, faktisk skal vi helt frem til 'Frenzy' fra 1972, før suspense-mesteren igen lavede en film med samme ægte Hitchcock-stemning - 'Marnie' er den sidste af hans 1960'er-film, hvor denne stemning er intakt. Jeg nyder Sean Connery og Tippi Hedrens samspil, og så er 'Marnie' også sidste gang hvor Hitchcock arbejder sammen med både cheffotografen Robert Burks og komponisten Bernhard Herrmann (*suk, snøft*), og netop billedsiden og musikken er noget af det, der i mine øjne gør den til den sidste klassiske Hitchcock-film (bortset fra 'Frenzy', som dog var anderledes på visse punkter).
7-8/10
'The Shining' er Kubricks overlegne demonstration af, at han også kunne skabe gyser-stemning. Billedsiden og valget af musik er perfekt. Desværre synes jeg, at den ender som en traditionel slasher-film med en overspillende, ufrivilligt komisk Jack Nicholson, hvis
økse-overfald med mimik som en ond ulv og med den berømte "Here's Johnny!"-replik suger al uhygge og stemning ud af filmen. Det reddes dog lidt af kameraets indzoomning på [spoiler]det gamle foto fra 1920'erne.
Selve filmhåndværket: 10/10
Filmens stemning: 9/10
Plottet og visse dele af skuespillet: 5/10
......
'The Fifth Element' siger mig ikke noget. Den er visuelt flot, men alt for banal, overspillet, karikeret og uspændende.
The Shining er for mig blandt de bedste gyserfilm nogensinde sammen med The Texas Chainsaw Massacre og The Exorcist. Fedt at den er med, trist at den ikke er højere på listen. Jeg har ikke set Marnie... jeg har dog set ca. 10 Hitchcock-film hvor min klare favorit er Rear Window. The Fifth Element var jeg meget glad for, da den kom ud. Glæden har dog fortaget sig siden, og den ville sikkert få en 7/10'er fra mig. Jeg støtter op om anbefalingen af Leon og tilføjer gerne Nikita til listen over Besson-anbefalinger.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Mhs til Hitchcock har ejg tit set på denne dvd boks inde i bilka til ca 100 kr, titlerne her er oversat på dansk, men har i set nogen af disse udover Psycho?
#51 MOVIE1000 11 år siden
Nope har ikke set den på BD, men kan sagtens forestille mig et især landskabscenerne og udedørsscenerne må se fremragende ud i HD.
Lige for at tilføje noget til Marnie, så er jeg lidt små forelsket i den her baggrund
#52 MOVIE1000 11 år siden
#53 Ispep 11 år siden
#54 Batsy 11 år siden
#55 MOVIE1000 11 år siden
Haha de var faktisk ret underholdenen disse her :D
#56 Batsy 11 år siden
Nåårh jo, har set halvdelen af Da vinci filmen, så den aldrig færdig pga en fejl i disken... var kommet til Ian Mckellen delen, noget lort! MI var han fin nok og pink panther, har jeg set for længe siden :P
#57 BN 11 år siden
'Marnie' er måske ikke lige hvad jeg selv regner for en af Hitchcocks bedste, men det er stadig en rigtig god film, ja, faktisk skal vi helt frem til 'Frenzy' fra 1972, før suspense-mesteren igen lavede en film med samme ægte Hitchcock-stemning - 'Marnie' er den sidste af hans 1960'er-film, hvor denne stemning er intakt. Jeg nyder Sean Connery og Tippi Hedrens samspil, og så er 'Marnie' også sidste gang hvor Hitchcock arbejder sammen med både cheffotografen Robert Burks og komponisten Bernhard Herrmann (*suk, snøft*), og netop billedsiden og musikken er noget af det, der i mine øjne gør den til den sidste klassiske Hitchcock-film (bortset fra 'Frenzy', som dog var anderledes på visse punkter).
7-8/10
'The Shining' er Kubricks overlegne demonstration af, at han også kunne skabe gyser-stemning. Billedsiden og valget af musik er perfekt. Desværre synes jeg, at den ender som en traditionel slasher-film med en overspillende, ufrivilligt komisk Jack Nicholson, hvis
Selve filmhåndværket: 10/10
Filmens stemning: 9/10
Plottet og visse dele af skuespillet: 5/10
......
'The Fifth Element' siger mig ikke noget. Den er visuelt flot, men alt for banal, overspillet, karikeret og uspændende.
4/10
#58 Lord Beef Jerky 11 år siden
#59 BN 11 år siden
+1
#60 MOVIE1000 11 år siden