Gravatar

#1 Allan Jacobsen 10 år siden

I en anden tråd blev Aleksi German nævnt, og hans film er ikke tilgængelig på DVD, VHS eller andet.

Men de er på Mubi...er Mubi værd at bruge penge på? Er det lovligt? Og hvordan er kvaliteten af filmene?
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#2 rockysds 10 år siden

Bruge ikke selv stream synderligt, udover lidt Vimeo til kortere værker fra tid til anden, når kunstnere selv uploader dem. Men du kan jo prøve Mubi gratis (tror nok, det er i 14 dage) og selv se efter. Og ja, det er lovligt. Kan dog ikke lige se, at Germans film skulle være tilgængelige der. Kvaliteten svinger nok billedmæssigt - også ift. din internethastighed/-stabilitet.

Ellers så kan du jo tage til København d. 11. april og se hans nyeste, "Hard to Be a God". Det overvejer jeg i hvert fald kraftigt at gøre.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#3 Allan Jacobsen 10 år siden

https://mubi.com/cast_members/18592

Under Films on Mubi - betyder det så ikke, at de er på Mubi?

Og gratis Mubi er udvalgte værker, så der kan jeg ikke selv vælge.
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#4 rockysds 10 år siden

Nej, bare, at de er i databasen og man kan logge/anmelde dem (ala Letterboxd fx). Den eneste, du kan se, fra den side, du linker til, er "Happy Days" af Aleksey Balabanov.

Skal ikke kunne sige om det gratis Mubi kan bruges for dig, men tænkte ift. at teste kvalitet på streams.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 rockysds 10 år siden

Liste over film tilgængelige på Mubi fra Danmark. Der er formentlig andre film tilgængelige, hvis du ændrer din "internet-nationalitet" vha. de sider man kan bruge til det. Se evt. netflix-tråden, da det ikke rigtig er noget, jeg roder med.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#6 Kisbye 10 år siden

Hvilken tråd er det han blev nævnt i?
Syntes næsten aldrig jeg ser folk herinde skrive om andet end mainstream.
Har kun set Proverka na dorogakh AKA Checkpoint, men det var jeg også vild med (9/10).

Hans film er nok ikke nemme at finde på normal vis, men det er da muligt via metoder der ikke tåler at blive nævnt her.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#7 Allan Jacobsen 10 år siden

#6 - i superhelte og sci-fi -tråden
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#8 Kisbye 10 år siden

Nåå den.
Tak :)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#9 Pécuchet 10 år siden

MUBI er udmærket (forummet inklusiv), men deres udvalg er altså noget begrænset. Germans film er, som rockyds bemærkede, f.eks. ikke tilgængelige derinde. Flere af dem er dog udgivet på DVD i Rusland med engelske undertekster. Ellers findes der bootleg-versioner.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#10 Pécuchet 10 år siden

rockysds (2) skrev:
Ellers så kan du jo tage til København d. 11. april og se hans nyeste, "Hard to Be a God". Det overvejer jeg i hvert fald kraftigt at gøre.


Fedt! Det er en af de film, jeg har set mest frem til i år. Romanen er ikke synderlig interessant, men hold da op, Germans filmatisering ser lovende ud:

Trailer 1:
Trailer 2:

Fragmenter:

Slottet (http://vimeo.com/78691142)
Byen ([url=
Jazzen ([url=
Buddhaen ([url=
Der burde have været Roser.

Skriv ny kommentar: