Bruce, hvor meget af de særlige hensyn der skal tages kommer reelt fra muslimerne, og hvor meget kommer fra danskere, der prøver at "gøre alle tilpas", i den bedste danske pædagog-stil...? Jeg arbejder i en virksomhed der vel har omkring 30% muslimer i arbejdsstyrken, uden vi har bederum, særlige retter i kantinen eller én eneste med hovedbeklædning der afviger fra en kasket i ny og næ... Den eneste gang vi overhovedet bemærker forskellen, er at der er usædvanlig mange ansøgninger om frihed i ramadanen... ;o)
Ja, der er rabiate prædikanter blandt imanerne, og vi har Jesper Langeballe og Moses Hansen, der ikke taler for hele det danske folk, ligesom imanerne ikke taler for alle muslimer...
Mvh
MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
#91 Jeg kan kun udtale mig på baggrund af den mængde information jeg selv får tygget igennem i medierne og personligt er jeg af den overbevisning, at det sidste år har budt på et ikke ubetydeligt pres fra muslimsk side. Jeg giver dig helt ret i, at mange danskere i deres ønske om at behage og fremstå civiliserede, ikke har noget imod at "klippe en hæl og hugge en tå", men det er langt fra det samlede billede.
Jeg var selv særdeles aktiv mht. at følge med i udviklingen især omkring de muslimske trossamfund sidste år. Mange sætter informationen der kommunikeres herfra højt og handler i overensstemmelse med de "anbefalinger", som prædikes herfra. Og utallige af de prædikener, der blev "langet over disken", var direkte oprørske i deres tone omkring både de danske værdier, demokratiet som institution og ikke mindst de tiltag der blev gjort for bedre integration.
Selv en intellektuel muslimsk franskmand, gik i spidsen og udtrykte advarende, at man var naiv, hvis man ikke var skeptisk overfor de islamiske trossamfund, som for åben skærm, godt nok skjult kamera, proklamerede, at det var salafismen, den mest radikaliserede Islam, man fulgte.
At der er rabiate kristne prædikanter, gør ikke andre rabiates udtalelser eller handlinger mindre betydningsfylde. Tværtimod viser det blot, at al ortodoks og fundamantalistisk religion er et onde.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Helt ærligt, så burde de bare lade den slippe og glemme, at han er slået til ridder..
For gods sake, Mick Jagger er også slået til ridder.. Hvis en heroin-skydende, kokain-sniffende junkie med en mund som et støvsuger-hoved bliver slået til ridder for at råbe ind i en mikrofon, så kan man da alligevel ikke tage den ridder-ordning der seriøst..
Eller - muslimerne kan åbenbart..
EDIT: Efter lige at læse mit indlæg igennem, må jeg nok hellere lige fastslå, at det ikke var for at tilsvine hverken Mick Jagger eller Rolling Stones ;)
EDIT EDIT: Eller muslimerne..
God damn, man skal passe på nu om dage..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#82 Hvis du mener 24 timers serie, så var den igen igen igen et elendigt forsøg på at indlægge et moralsk ækvivalens argument i debatten. Faktum er at man i artikleserien ikke lige gad undersøge om danskerne ligger økonomisk til last for andres samfund, om de er overrepresenterede i voldstatistikkerne, forsøger ikke at tvinge danske normer til at være gældende normer i samfundene etc. etc. og om de er emigranter (/flygtininge) eller rent faktisk har tænkt sig at tage hjem igen. Derudover blev det svjh heller ikke kommenteret på antal. Det 24timer gerne vil have ud af den er det du har fanget; Øv bøv danskere gør ligesom invandre derfor er de lige så slemme, men den går bare ikke.
Serien kørte på UDENLANDSDANSKERE. Altså danskere som på et tidpunkt har tænkt sig at komme hjem til Danmark igen, og ikke udnytter sociale ydelser i andre samfund. De du referer til herhjemme kalder mange nydanskere/invandrere etc., for de er ikke på besøg og ikke har tænkt sig at tage tilbage igen. Kan man sammenligne eller bruge sammenligningen til noget: Nej.
#86 "Ingen har givet dig ret til at definere, hvad denne tråd handler om, og hvad vi kan diskutere i denne tråd."
Hahaha, morsomt. Hvor skriver jeg det?
Tråden igennem diskuteres i hovedsagen, hvorvidt indvandrerne er mere kriminelle end danskerne, og så pludselig skriver #82: "Når nu vi kritiserer mennesker af anden etnisk herkomst end hvid for at være elendige til integration...", hvorefter han kommer med et eksempel på danskere, der også er dårlige til integration. Og den kobler du dig straks på med "utrolig dobbeltmoralsk opfattelse af, at integration og tilpasning til andre kulturer kun er noget, der skal foregå i Danmark".
Jamen: Dårlig integration generelt var jo netop ikke diskussionens emne - det var kriminalitet. I kan sgu da skifte emne lige så tosset I vil, as if I care! Men det er meget særdeles fordrejende at prøve at give kringle den sådan, at danskernes utilfredshed med invandrernes vold og anden kriminalitet er dobbeltmoralsk i lyset af danskeres dårlige integration i andre lande.
89: Ja, jeg er lidt provokerende, indrømmet. Fx. når jeg tilladeler mig at komme gående ud af Fona 2000 med en pose med dvd'er. Jeg lever på græsen.
#15 Som set i #74 har du en sådan statikstik som du ønsker. Observer de fejl og mangler som rapportforfatteren selv gør opmærksom på (måden dst har "manipuleret" data på og at den gælder alt kriminalitet ), og observer yderligere at man kun korrigerer den ene vej, som man ønsker. Man vægter for eksempel ikke alvorligheden af kriminaliteten, se #32's indlæg til dst herfor.
#83 Hvis du brækker dig over et dansk flag så skulle du måske overveje at flytte eller søge psykiater. Hvad er der så seriøst galt med Danmark, at du ikke kan tåle landet, flaget osv.?
#91 filmz-maxhh 17 år siden
Ja, der er rabiate prædikanter blandt imanerne, og vi har Jesper Langeballe og Moses Hansen, der ikke taler for hele det danske folk, ligesom imanerne ikke taler for alle muslimer...
Mvh
MaxHH
#92 filmz-Bruce 17 år siden
Jeg var selv særdeles aktiv mht. at følge med i udviklingen især omkring de muslimske trossamfund sidste år. Mange sætter informationen der kommunikeres herfra højt og handler i overensstemmelse med de "anbefalinger", som prædikes herfra. Og utallige af de prædikener, der blev "langet over disken", var direkte oprørske i deres tone omkring både de danske værdier, demokratiet som institution og ikke mindst de tiltag der blev gjort for bedre integration.
Selv en intellektuel muslimsk franskmand, gik i spidsen og udtrykte advarende, at man var naiv, hvis man ikke var skeptisk overfor de islamiske trossamfund, som for åben skærm, godt nok skjult kamera, proklamerede, at det var salafismen, den mest radikaliserede Islam, man fulgte.
At der er rabiate kristne prædikanter, gør ikke andre rabiates udtalelser eller handlinger mindre betydningsfylde. Tværtimod viser det blot, at al ortodoks og fundamantalistisk religion er et onde.
#93 PredatorX 17 år siden
hmmm
#94 HonoDelLoce 17 år siden
Helt ærligt, så burde de bare lade den slippe og glemme, at han er slået til ridder..
For gods sake, Mick Jagger er også slået til ridder.. Hvis en heroin-skydende, kokain-sniffende junkie med en mund som et støvsuger-hoved bliver slået til ridder for at råbe ind i en mikrofon, så kan man da alligevel ikke tage den ridder-ordning der seriøst..
Eller - muslimerne kan åbenbart..
EDIT: Efter lige at læse mit indlæg igennem, må jeg nok hellere lige fastslå, at det ikke var for at tilsvine hverken Mick Jagger eller Rolling Stones ;)
EDIT EDIT: Eller muslimerne..
God damn, man skal passe på nu om dage..
#95 PredatorX 17 år siden
Hehe ja det er sgu pænt tåbeligt må man sige.
#96 filmz-Bruce 17 år siden
Men fortjent, at Rushdie fik den. Han er en glimrende forfatter.
#97 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden
Det 24timer gerne vil have ud af den er det du har fanget; Øv bøv danskere gør ligesom invandre derfor er de lige så slemme, men den går bare ikke.
Serien kørte på UDENLANDSDANSKERE. Altså danskere som på et tidpunkt har tænkt sig at komme hjem til Danmark igen, og ikke udnytter sociale ydelser i andre samfund. De du referer til herhjemme kalder mange nydanskere/invandrere etc., for de er ikke på besøg og ikke har tænkt sig at tage tilbage igen. Kan man sammenligne eller bruge sammenligningen til noget: Nej.
#98 filmz-JON 17 år siden
Hahaha, morsomt. Hvor skriver jeg det?
Tråden igennem diskuteres i hovedsagen, hvorvidt indvandrerne er mere kriminelle end danskerne, og så pludselig skriver #82: "Når nu vi kritiserer mennesker af anden etnisk herkomst end hvid for at være elendige til integration...", hvorefter han kommer med et eksempel på danskere, der også er dårlige til integration. Og den kobler du dig straks på med "utrolig dobbeltmoralsk opfattelse af, at integration og tilpasning til andre kulturer kun er noget, der skal foregå i Danmark".
Jamen: Dårlig integration generelt var jo netop ikke diskussionens emne - det var kriminalitet. I kan sgu da skifte emne lige så tosset I vil, as if I care! Men det er meget særdeles fordrejende at prøve at give kringle den sådan, at danskernes utilfredshed med invandrernes vold og anden kriminalitet er dobbeltmoralsk i lyset af danskeres dårlige integration i andre lande.
89: Ja, jeg er lidt provokerende, indrømmet. Fx. når jeg tilladeler mig at komme gående ud af Fona 2000 med en pose med dvd'er. Jeg lever på græsen.
#99 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden
#100 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden