88: "Iøvrigt er den eneste aggression vist kommet via dig, reaktionerne på dine udtalelser"
Nu vrøvler du slemt. Hvad mener du? Det er jo ikke aggression i forumet, der diskuteres. Det er vold/kriminalitet ude på gaden.
88: "og dit eget fokus på at føle dig forfulgt"
Enten mener du:
1) Mit eget fokus på at føle mig forfulgt her i forumet.' Ja, og det stod du som ovenfor beskrevet selv for med dit indlæg 17, som jeg - baseret på erfaring - ikke turde andet end at opfatte som en mulig trussel.
Eller du mener:
2) 'Mit eget fokus på at føle mig forfulgt på gaden af indvandrere.' Jeg føler ikke, at de kun forfølger mig. Så skulle jeg jo tale med en psykoanalytiker. Jeg mener, at deres (dvs. den aggressive kernes) aggression er rettet mod flertallet af danskerne. Og jeg ser det igen og igen, ligesom jeg hører om det hver dag i pressen og læser det i statistikker, der offentliggøres i pressen.
88: "solklare fordomme". Det er skægt, som man hver gang bliver dømt som racist, fordi man ikke finder det i orden at blive chikaneret på gaden.
Det er også påfaldende, at man partout er fordomsfuld, fordi man ikke har adapteret den seneste glose, som indvandrer-repræsentanter og de såkaldt politiske korrekte slår på tromme for - for tiden er det "nydanskere" - og i skolealderen "tosprogede". Begge urkomiske termer, som jeg ikke selv kunne tænke mig at blive kaldt. Har du tænkt på, at "fremmedarbejder" og "indvandrer" engang var helt neutrale ord, der ikke var værdiladede? Hvordan er de blevet det? Kunne det skyldes handlingsmønsteret hos dem, som de tilsigter at beskive? Hvad mon de vil kaldes, når de (de = den aggressive kerne eller hvad du vil kalde det) har fået spoleret omdømmet for "nydanskerne". Så kommer der nok et nyt ord, som man bare har at bruge, hvis man ikke vil kaldes fordomsfuld / racist. Den udvikling er meget nedladende overfor de indvandrere, der ER integrerede og som har lært vores sprog. De kan vel blot kaldes danskere.
#103Shhhh - det må du ikke sige, du sårer vores illusion om at det ikke er os der er noget i vejen med! :) Som jeg skrev så var det en latterligt og elendig artikelserie som kan bruges til ingenting.
Iøvrigt noget jeg i høj grad har oplevet særligt hos danskere, da jeg rejste og boede i bl.a. England og Irland. Du fortsætter med at bruge den yderst tvilvsomme konklusion på serien til at underbygge din påstand.
Alt skal sammenlignes og kritiseres i forhold til DK, man holder sig til det og dem man kender - dvs. helst danskere. Hvad er problemet i at sammenligne med Danmark? Det er noget alle danskere kender og det er vel pt. udenfor diskussion at det er et af de bedste lande at bo i, når man ser på arbejdsforhold, sociale forhold etc.. Derudover problematiserer du at man omgås danskere når man er udenlands. Din kommentar ift. den artikelserie som #82 fremhæver om udenlandsdanskere, ikke emigranter.
Et par danske tøser jeg kendte, hængte endda et dansk flag op i vinduet i deres hus - så alle kunne se at her boede danskere. Puh jeg var ved at brække mig. Så fordi man viser man er dansker så brækker du dig.
Der er intet som janteloven. Enten skal de ikke komme her og tro de er noget, eller så skal vi satme vise dem hvad vi kan på deres jord - for vi skal jo ikke være til at overse... :) Og så får vi lige en stereotyp fremstilling af en dansker, der passer i dit selvhadende verdensbillede. Hvor meget er det nu lige danskerne har imod polakker, andre østarbejdere, koreanere og vietnamnesere i Danmark? Ligeså lidt som de generelt har mod arabere, afrikanere og muslimer hvis de bidrager positivt til det danske samfund.
Derudover begår du igennem indlægget en generalisering af danskere lige som den du anklager jon for at gøre. Bare med andet fortegn.
Så jeg spørger igen. Hvad er der galt med at være dansk og det at kunne lide Danmark?
#88 Mht. uciviliserede kulturer, så er en personlig definition for mig, samfund, hvis fundament bygger på en ideologi, med implicitte dogmer, som umuliggør overholdelse af FNs menneskerettighedserklæring. Om ideologien så er politisk eller religiøst funderet, kommer ud på et. Intet undskylder for knægtelse af menneskerettighederne.
#101 Jamen kære Jon...du vil også for enhver pris lyde som offeret og fremlægge ethvert argument imod dig som et angreb! Du er umulig at få en fornuftig dialog igang med, når du hele tiden skal undskylde dig selv og dine fordomme. Og ja det er satme fordomme, det kan du ikke rende fra. At du bliver overfaldet i den grad på Strøget grænser til det vanvittige - jeg har ALDRIG hørt eller set folk der uprovokeret er blevet udsat for det du skriver i København, slet ikke i den indre by. Ikke dermed sagt det ikke er sket, men jeg synes virkeligt det lyder ualmindeligt langt ude.
#102 Ihhh du jokker stadig rundt i det, og denne gang fordi jeg satte " " om et udtryk, hvilket du sjovt nok selv gør øjeblikket efter...
Jeg skal ud og købe udstyr til mit selskab nu - så nu må vi se om jeg bliver overfaldet på vejen derud og får nakket alle mine penge plus to HD kamera, it's a war zone! :)
#105 Spørgsmålet er bare, hvordan vi kommer de problemer til livs uden selv at knægte menneskerettighederne, f.eks. artikel 18. Jeg tilslutter mig kampen imod undertrykkende kræfter, men hvis "vi" begynder at bekæmpe ikke-undertrykkende kulturelle værdier, så er "vi" lige så slemme til at undertrykke.
#106 Den uprovokerede vold findes skam overalt, hvis du aldrig har hørt eller set nogen blive overfaldet i København så lever du vist i din egen lille verden. Jeg er blandt andet blevet overfaldet i et lyskryds af en indvandrer, blot fordi jeg holdt og ventede i min bil på at det skulle blive grønt.
106: "jeg satte " " om et udtryk, hvilket du sjovt nok selv gør øjeblikket efter"
Hvor gør jeg det? Da jeg citerer dig! Så er det vel forkert at ændre på teksten. Men eftersom jeg øjensynligt har overfortolket meningen med dine citationstegn, så er vi formentlig ikke uenige om gangsbarheden af den slags termer.
Jeg håber du kommer helskindet igennem udstyrs-indkøbet :-)
Jeg undlader ikke at krydre med endnu en oplevelse fra det virkelige liv, som jeg utroligt nok havde glemt, da jeg remsede oplevelser op ovenfor:
For 3 uger siden var jeg til fødselsdagsfest hos en god ven på Vesterbro Torv. Da vi kommer ned til gadedøren kl. 06, står der tre-fire 2G'ere totalt fucked up på stoffer. Vi har ikke hørt dem pga. musik og fest, men de har smadret døren til opgangen, og de har smadret hoveddøren til begge stuelejligheder; uvist om det er indbrud eller bare hærværk. (Vores fest var heldigvis på 2. sal). Da vi (jeg, en ven og hans kone) måbende møver os forbi dem, laver en af dem pistol-tegn mod min vens tinding og "trykker af". Udenfor er en af de andre i gang med at smadre en parkeret bil. Han har allerede smadret nogle af ruderne og er nu i gang med at sparke buler i. Vi tager skyndsomst vores cykler går lidt ned ad Halmtorvet og ringer til politiet. Da de jo har station lige ved siden af, er de der på 1 minut. Selvom de ankommer med blå blink, stopper han ikke med at smadre bilen, før de hiver fat i ham.
Men er det ikke noget vi opsøger selv, når jeg er så "uheldig", som nogle antyder? Jo, vi omkring de fyrre med børn laver ikke andet end at opsøge den slags. Specielt min vens kone, hun er jo helt forstyrret, at hun tillader sig at forlade en fest kl. 06 og tilmed vil have sin cykel med barnesæde med sig. Sindsvage kælling!
Det er vist efterhåden et par dage siden der har været gang i denne tråd.
Jeg kommer derfor med et spørgsmål som afviger lidt fra "tyveknægte og lønghalse".
Hvilket land(e), med et nogenlunde solidt demokratisk fundament (udfra jeres definition), synes i at religion er ved at tage overhånd i forhold til at få en uhensigtsmæssigt indflydelse på demokratiet?
Vi snakker altså ikke her om spirende demokratier men "etablerede".
Det er ledende i den fortand at jeg forudsætter at religion selv i et etbableret demokrati kan have skadelig effekt og selvfølgelig at religion, i sig selv, kan være farligt for demokratiet.
#101 filmz-JON 17 år siden
Nu vrøvler du slemt. Hvad mener du? Det er jo ikke aggression i forumet, der diskuteres. Det er vold/kriminalitet ude på gaden.
88: "og dit eget fokus på at føle dig forfulgt"
Enten mener du:
1) Mit eget fokus på at føle mig forfulgt her i forumet.' Ja, og det stod du som ovenfor beskrevet selv for med dit indlæg 17, som jeg - baseret på erfaring - ikke turde andet end at opfatte som en mulig trussel.
Eller du mener:
2) 'Mit eget fokus på at føle mig forfulgt på gaden af indvandrere.' Jeg føler ikke, at de kun forfølger mig. Så skulle jeg jo tale med en psykoanalytiker. Jeg mener, at deres (dvs. den aggressive kernes) aggression er rettet mod flertallet af danskerne. Og jeg ser det igen og igen, ligesom jeg hører om det hver dag i pressen og læser det i statistikker, der offentliggøres i pressen.
88: "solklare fordomme". Det er skægt, som man hver gang bliver dømt som racist, fordi man ikke finder det i orden at blive chikaneret på gaden.
100: Hæ.
#102 filmz-JON 17 år siden
Det er også påfaldende, at man partout er fordomsfuld, fordi man ikke har adapteret den seneste glose, som indvandrer-repræsentanter og de såkaldt politiske korrekte slår på tromme for - for tiden er det "nydanskere" - og i skolealderen "tosprogede". Begge urkomiske termer, som jeg ikke selv kunne tænke mig at blive kaldt. Har du tænkt på, at "fremmedarbejder" og "indvandrer" engang var helt neutrale ord, der ikke var værdiladede? Hvordan er de blevet det? Kunne det skyldes handlingsmønsteret hos dem, som de tilsigter at beskive? Hvad mon de vil kaldes, når de (de = den aggressive kerne eller hvad du vil kalde det) har fået spoleret omdømmet for "nydanskerne". Så kommer der nok et nyt ord, som man bare har at bruge, hvis man ikke vil kaldes fordomsfuld / racist. Den udvikling er meget nedladende overfor de indvandrere, der ER integrerede og som har lært vores sprog. De kan vel blot kaldes danskere.
#103 dolphinfriendly 17 år siden
#104 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden
Som jeg skrev så var det en latterligt og elendig artikelserie som kan bruges til ingenting.
Iøvrigt noget jeg i høj grad har oplevet særligt hos danskere, da jeg rejste og boede i bl.a. England og Irland.
Du fortsætter med at bruge den yderst tvilvsomme konklusion på serien til at underbygge din påstand.
Alt skal sammenlignes og kritiseres i forhold til DK, man holder sig til det og dem man kender - dvs. helst danskere.
Hvad er problemet i at sammenligne med Danmark? Det er noget alle danskere kender og det er vel pt. udenfor diskussion at det er et af de bedste lande at bo i, når man ser på arbejdsforhold, sociale forhold etc..
Derudover problematiserer du at man omgås danskere når man er udenlands. Din kommentar ift. den artikelserie som #82 fremhæver om udenlandsdanskere, ikke emigranter.
Et par danske tøser jeg kendte, hængte endda et dansk flag op i vinduet i deres hus - så alle kunne se at her boede danskere. Puh jeg var ved at brække mig.
Så fordi man viser man er dansker så brækker du dig.
Der er intet som janteloven. Enten skal de ikke komme her og tro de er noget, eller så skal vi satme vise dem hvad vi kan på deres jord - for vi skal jo ikke være til at overse... :)
Og så får vi lige en stereotyp fremstilling af en dansker, der passer i dit selvhadende verdensbillede. Hvor meget er det nu lige danskerne har imod polakker, andre østarbejdere, koreanere og vietnamnesere i Danmark?
Ligeså lidt som de generelt har mod arabere, afrikanere og muslimer hvis de bidrager positivt til det danske samfund.
Derudover begår du igennem indlægget en generalisering af danskere lige som den du anklager jon for at gøre. Bare med andet fortegn.
Så jeg spørger igen. Hvad er der galt med at være dansk og det at kunne lide Danmark?
#105 filmz-Bruce 17 år siden
FN erklæring.
#106 dolphinfriendly 17 år siden
Du er umulig at få en fornuftig dialog igang med, når du hele tiden skal undskylde dig selv og dine fordomme. Og ja det er satme fordomme, det kan du ikke rende fra. At du bliver overfaldet i den grad på Strøget grænser til det vanvittige - jeg har ALDRIG hørt eller set folk der uprovokeret er blevet udsat for det du skriver i København, slet ikke i den indre by. Ikke dermed sagt det ikke er sket, men jeg synes virkeligt det lyder ualmindeligt langt ude.
#102 Ihhh du jokker stadig rundt i det, og denne gang fordi jeg satte " " om et udtryk, hvilket du sjovt nok selv gør øjeblikket efter...
Jeg skal ud og købe udstyr til mit selskab nu - så nu må vi se om jeg bliver overfaldet på vejen derud og får nakket alle mine penge plus to HD kamera, it's a war zone! :)
#107 mr gaijin 17 år siden
#108 keitel 17 år siden
Jeg er blandt andet blevet overfaldet i et lyskryds af en indvandrer, blot fordi jeg holdt og ventede i min bil på at det skulle blive grønt.
#109 filmz-JON 17 år siden
Hvor gør jeg det? Da jeg citerer dig! Så er det vel forkert at ændre på teksten. Men eftersom jeg øjensynligt har overfortolket meningen med dine citationstegn, så er vi formentlig ikke uenige om gangsbarheden af den slags termer.
Jeg håber du kommer helskindet igennem udstyrs-indkøbet :-)
Jeg undlader ikke at krydre med endnu en oplevelse fra det virkelige liv, som jeg utroligt nok havde glemt, da jeg remsede oplevelser op ovenfor:
For 3 uger siden var jeg til fødselsdagsfest hos en god ven på Vesterbro Torv. Da vi kommer ned til gadedøren kl. 06, står der tre-fire 2G'ere totalt fucked up på stoffer. Vi har ikke hørt dem pga. musik og fest, men de har smadret døren til opgangen, og de har smadret hoveddøren til begge stuelejligheder; uvist om det er indbrud eller bare hærværk. (Vores fest var heldigvis på 2. sal). Da vi (jeg, en ven og hans kone) måbende møver os forbi dem, laver en af dem pistol-tegn mod min vens tinding og "trykker af". Udenfor er en af de andre i gang med at smadre en parkeret bil. Han har allerede smadret nogle af ruderne og er nu i gang med at sparke buler i. Vi tager skyndsomst vores cykler går lidt ned ad Halmtorvet og ringer til politiet. Da de jo har station lige ved siden af, er de der på 1 minut. Selvom de ankommer med blå blink, stopper han ikke med at smadre bilen, før de hiver fat i ham.
Men er det ikke noget vi opsøger selv, når jeg er så "uheldig", som nogle antyder? Jo, vi omkring de fyrre med børn laver ikke andet end at opsøge den slags. Specielt min vens kone, hun er jo helt forstyrret, at hun tillader sig at forlade en fest kl. 06 og tilmed vil have sin cykel med barnesæde med sig. Sindsvage kælling!
#110 jessup 17 år siden
Jeg kommer derfor med et spørgsmål som afviger lidt fra "tyveknægte og lønghalse".
Hvilket land(e), med et nogenlunde solidt demokratisk fundament (udfra jeres definition), synes i at religion er ved at tage overhånd i forhold til at få en uhensigtsmæssigt indflydelse på demokratiet?
Vi snakker altså ikke her om spirende demokratier men "etablerede".
Det er ledende i den fortand at jeg forudsætter at religion selv i et etbableret demokrati kan have skadelig effekt og selvfølgelig at religion, i sig selv, kan være farligt for demokratiet.