Gravatar

#1 Herrguth 21 år siden

Jeg ved godt at det ikke lige har noget med film at gøre... Men jeg håbede på at alle i kloge mennesker herinde kunne hjælpe mig, eller få mig til at slappe af...

Jeg fik for 2 uger siden, natten mellem mandag og tirsdag et opkald kl. lidt i et om natten...
Jeg tog telefonen og en mand jappede løs på et sprog jeg ikke forstod... Jeg spurgte: "Do you speak English?", men det gjorde han åbenbart ikke, for han snakkede bare videre. Jeg lagde på, og der blev ringet op igen... Jeg afviste opkaldet og satte mobilen på lydløs. Næsten morgen kunne jeg se at der var ringet 5 gange til.
Næste dag fandt jeg ud af at nummeret kom fra Kina.
Nummeret er: +860864704213225

De ringede igen natten efter, og så hørte jeg ikke noget, før præcis én uge efter, og så igen et par nætter efter, og nu igen i nat.

Jeg er ret nervøs, for jeg har jo så hørt fra kollegaer at de kan hacke sig ind på éns mobil og bruge af éns abonnement. Er det rigtigt?

Jeg ringede til Debitel (som er min udbyder) og de kunne ikke umiddelbart hjælpe mig... (TAK!)

Jeg kan ikke finde ud af hvem det er der ringer... Jeg blev lidt skræmt den første nat (det er jo et lidt creepy opkald at få midt om natten...).
Gravatar

#2 filmz-JakobL 21 år siden

Det der med at nogen kan hacke sig ind på din telefon og bruge af dit abb. er en and.
Gravatar

#3 Yoda 21 år siden

Det må jo så være en pekingand ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 nakalay 21 år siden

Ja, de er skræmmende sådan nogle kinesere. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#5 filmz-propagandapanda 21 år siden

Har du nogensinde set den asiatiske gyser "The Phone"?......o_O
Gravatar

#6 Herrguth 21 år siden

#2 Det beroligede lidt...

#5 Nej, tør jeg det nu? Det kunne være jeg skulle vente med at se den til opkaldene ikke kommer mere... :)

#4 Grunden til at det var skræmmende, var at jeg blev vækket, og halvt i søvne tog telefonen, og derefter efterfølgende drømte om det... Og det var ikke just behagelige drømme...
Gravatar

#7 nakalay 21 år siden

#6 Jeg var skam også oprigtig.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#8 davenport 21 år siden

Prøv at ringe til nummeret, fx fra dit arbejde, så du ikke selv skal betale, det kan være der kommer en fejlmeddelelse eller noget.
Ellers er næste skridt Interpol!!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 filmz-Kedde 21 år siden

Jeg har netop talt med en bekendt der arbejder ved TDC... De oplyser, at man for ca. 6 mdr siden havde en række problemer med internationale centraler.

Disse linkede åbenbart opkald fra ina og Taiwan videre via forkerte linier, hvilket førte til en række mækelige okald flere steder i Skandinavien.
De kan ikke umiddelbart forklare hvorfor, dog fandt man dengang ud af, at en af årsagerne var tekniske fejl hos de svenske teleselskaber.

Der er desværre ikke en logisk forklaring der kan give dig et helt fyldestgørende svar i øjeblikket, men der skulle efter sigende stadig svenske teleteknikere der arbejder på, at undgå dette fremover.

TDC fraråder dog på det kraftigste at du returnerer opkaldende, i tilfælde af det er cantraler der fejldirigerer opkaldende, er det ikke til at sige hvor dit opkald vil blive takseret fra. Kunne godt forestille mig, at et mobilopkald til Kina via Pakistan og Brasilien kunne blive en halvdyr affære.

Håber dette kan bruges, og held og lykke fremover med din ven i Beijing... ;-)
"Television is like the American toaster, you push the button and the same thing pops up everytime." (A.Hitchcock)
Gravatar

#10 Kalle Ferm 21 år siden

Du kunne evt. ringe til vedkommende via Skype ellers... så kan du jo ikke blive overrasket over prisen...
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: