Jeg kan ikke få min danske udgave af 'Natural Born Killers - Director's Cut' til at virke. Min DVD-afspiller skriver 'no disk' når jeg prøver, men hos min kammerat virker den fint.... Jeg har aldrig haft problemer med at afspille DVD'er før, hverken amerikanske, engelske, eller danske, så derfor er det mig en gåde. Jeg har en Lumatron til 1800 kroner der ellers kører som smurt!
Er der nogen herinde der har oplevet det samme, eller har nogle råd om, hvad problemet kan være, så ville jeg sætte pris på hjælpen :)
Jeg aner ikke hvad løsningen kan være.. Jeg har kun oplevet problemet på andre maskiner med LOTR, den danske udgave..
Min lillesøsters DVD-afspiller ville ikke æde den, og heller ikke min venindes. Og det er ikke skiven der er noget galt med, fordi vi har prøvet med en anden også..
Jeg kunne forestille mig at det er en regionsikring på selve skiven, men om man kan omgås den, ved jeg ikke.
Det kan selvfølgelig også være at den er lavet i et format som afspilleren ganske enkelt ikke kan klare.
Jeg forstår heller ikke, hvad der kan være galt, da det jo bare er en normal dansk region 2 DVD video.... Jeg har kontaktet DVDoo, hvor jeg købte den, og de har tilbudt at sende en ny 'NBK'-DVD, med en returkuvert til den gamle, så det er jo fremragende service, men det undrer mig alligevel, hvad problemet er :( #3 - hvad er det nu lige RCE betyder?
#5: Ja... pga. der en overgang blev produceret maskiner der var helt kodefri, lavede filmselskaberne RCE. RCE går ind og checker at afspilleren kun kan afspille een kode ad gangen.
Hvis den kan afspille mere end een kode ad gangen, så virker skiven ikke. Dvs at de afspillere hvor man "skifter" koden, fx. med en tastekombination på fjernbetjeningen eller automatisk stadig virker.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
#5/6 - vil det sige at den slags skiver slet ikke kan spilles på en regionsfri afspiller? Det er sgu da for ringe, hvis den slags er tilladt, uden en advarsel på coveret... Det svarer da lidt til at jeg køber en cykel, der viser sig ikke at ville køre, fordi jeg også kører motorcykel nu og da - det er da lidt lamt!!! Jeg får tilsendt en ny DVD fra DVDoo (endnu engang kan jeg ikke rose dem nok for deres service :) - hvis nu problemet er det samme, har I så nogen forslag til, hvordan jeg omgår det der RCE (såfremt det virkelig er det der er problemet)?
De fleste regionsfri afspillere i dag, skifter koden alt efter hvilken dvd du kommer i. Jeg taler om afspillere HELT regionsfri.
En DVD afspillers software der skifter regions-koden alt efter hvilken DVD man kommer i... den vil kunne klare RCE fordi den kun kan detecte én kode ad gangen.
En DVD afspillerers software der giver adgang til ubegrænset at afspille dvd vil fejle, da RCE'en detecter at der kan afspilleres mere end én kode ad gangen.
Det er lidt svært at forklare...
...og selvfølgelig er det tilladt, filmselskaberne kan da selv bestemme hvordan de laver deres skiver. At det er så er hamrende irriterende og en blokering for "free entperprise" er en anden sag!! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Ja, det er vel lidt underligt, det er i Danmark indtil videre tilladt at kopiere film, i hvert ifølge dansk lov - men spørger man APG, ja, så er det ikke!? Kigger man på det tekst der typisk kommer før filmen, står det vist også at det ikke er tilladt.
Lidt forvirrende eftersom at folketinget har sagt god for det.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#8 - jeg har gjort min DVD-afspiller kodefri via fjernbetjening (en kode jeg fandt på nettet). Jeg er lidt tung at danse med, det ved jeg ;) men jeg er nødt til at spørge: vil den så være udsat for RCE-detection, eller burde det ikke være et problem i mit tilfælde?
#1 22 år siden
Jeg har aldrig haft problemer med at afspille DVD'er før, hverken amerikanske, engelske, eller danske, så derfor er det mig en gåde. Jeg har en Lumatron til 1800 kroner der ellers kører som smurt!
Er der nogen herinde der har oplevet det samme, eller har nogle råd om, hvad problemet kan være, så ville jeg sætte pris på hjælpen :)
#2 filmz-Kadann 22 år siden
Min lillesøsters DVD-afspiller ville ikke æde den, og heller ikke min venindes. Og det er ikke skiven der er noget galt med, fordi vi har prøvet med en anden også..
Jeg kunne forestille mig at det er en regionsikring på selve skiven, men om man kan omgås den, ved jeg ikke.
Det kan selvfølgelig også være at den er lavet i et format som afspilleren ganske enkelt ikke kan klare.
#3 filmz-vassago 22 år siden
Min DVD afspiller er ikke altid lige glad for audio cd'er - den skriver ligesom din 'No Disc', men kun ved audio cd'er, ikke noget andet, weird...
#4 22 år siden
Jeg har kontaktet DVDoo, hvor jeg købte den, og de har tilbudt at sende en ny 'NBK'-DVD, med en returkuvert til den gamle, så det er jo fremragende service, men det undrer mig alligevel, hvad problemet er :(
#3 - hvad er det nu lige RCE betyder?
#5 filmz-vassago 22 år siden
#6 azathoth 22 år siden
Hvis den kan afspille mere end een kode ad gangen, så virker skiven ikke. Dvs at de afspillere hvor man "skifter" koden, fx. med en tastekombination på fjernbetjeningen eller automatisk stadig virker.
#7 22 år siden
Det svarer da lidt til at jeg køber en cykel, der viser sig ikke at ville køre, fordi jeg også kører motorcykel nu og da - det er da lidt lamt!!!
Jeg får tilsendt en ny DVD fra DVDoo (endnu engang kan jeg ikke rose dem nok for deres service :) - hvis nu problemet er det samme, har I så nogen forslag til, hvordan jeg omgår det der RCE (såfremt det virkelig er det der er problemet)?
#8 azathoth 22 år siden
En DVD afspillers software der skifter regions-koden alt efter hvilken DVD man kommer i... den vil kunne klare RCE fordi den kun kan detecte én kode ad gangen.
En DVD afspillerers software der giver adgang til ubegrænset at afspille dvd vil fejle, da RCE'en detecter at der kan afspilleres mere end én kode ad gangen.
Det er lidt svært at forklare...
...og selvfølgelig er det tilladt, filmselskaberne kan da selv bestemme hvordan de laver deres skiver. At det er så er hamrende irriterende og en blokering for "free entperprise" er en anden sag!! ;)
#9 filmz-vassago 22 år siden
Lidt forvirrende eftersom at folketinget har sagt god for det.
#10 22 år siden