:( en skidt start (for mig), for det meste plejer det at være film som jeg ikke har set/kender til men jeg har set Find nemo og den skuffede, Bourne filmene kan jeg holde ud at se, men er mest til den første resten for rodet, men jeg hænger stadig på og glæder mig til a se de næste på listen:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
33. Find Nemo - 3/6 32. Bourne trilogien - 3/6 31. Grave of the Fireflies - 4/6
Fin start. Personligt vil jeg fremhæve musikken i "Grave of the Fireflies" som et essentielt element, da dens transformation af begivenhederne forbinder, tilnærmelsesvis manipulerer, vores følelsesregister ([url=
Min liste er ikke så domineret af mainstream film, som først antaget, selvom nogle af dem alligevel er godt velkendte her på sitet. Dog er der nok en overraskelse eller to.
#11 Jeg tror faktisk ikke det bliver meget bedre, og der vil nok være flere film senere hen, som du ikke har set. Men det skader jo aldrig at udvide din horisont og få et lille indblik i film og genre man normalt ikke ser. :)
#12 Nu har jeg kun set Grave of the fireflies en gang og lagde ikke så meget mærke til musikken. Men det vil jeg da gøre ved gensyn.
#13 Jeg tror også det er en film, der vil vinde meget ved gensyn og komme længere op på listen.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
#15 Det kan jeg ikke garantere, men man ved jo aldrig. :)
Men nu til dagens film. I dag er det jo trods alt den 1. december, og det er på tide at tage fat på selve julekalenderen, hvor vi i søndags stiftede bekendtskab med [Find Nemo, Bourne Trilogien og Grave of the fireflies[/b]. Men nu vil jeg byde velkommen til:
30. Moon Året 2009 var et herligt sci-fi år på filmfronten. Ikke alene fik vi den fantastisk underholdende Star Trek og den forfriskende alien-invasion District 9, men vi skulle også have den knap så kommercielle lille perle ved navn Moon. Sam Rockwell spiller den ensomme Sam Bell, der er ved at være færdig med sin kontrakt. Den har bundet ham til månen i 3 år med en kunstig intelligens, meget lig Hal fra Kubricks 2001. Kort inden Sams afrejse til Jorden, sker der et teknisk uheld med en af de maskiner, som nu høster hvad den skal høste på månen. Da Sam omsider når ud til maskinen forulykker også han. Han vågner op tilbage på basen, og noget er rusk ravende galt. Sam Rockwell er godt og vel den eneste egentlige skuespiller i hele filmen, med undtagelse af et par enkelte scener omfattende nogle videoopkald og et par konturer. Og så er der også Kevin Spacey, der ligger stemme til den kunstige intelligens Gerty. Det er dog Sam Rockwell, der holder hele filmen oppe og gør den til den lille sci-fi perle den er. Han er simpelthen sublim og spiller sikkert igennem hele filmen. Havde det været næsten en hvilken som helst anden skuespiller, ville filmen ikke have nået en plads på listen. Med andre ord, dette er en bemærkelsesværdig film, Duncan Jones debuterede sin instruktørkarriere med.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
#11 MOVIE1000 14 år siden
#12 Antlion 14 år siden
32. Bourne trilogien - 3/6
31. Grave of the Fireflies - 4/6
Fin start. Personligt vil jeg fremhæve musikken i "Grave of the Fireflies" som et essentielt element, da dens transformation af begivenhederne forbinder, tilnærmelsesvis manipulerer, vores følelsesregister ([url=
#13 Skeloboy 14 år siden
Grave of the Fireflies er dog en ren 10/10 hos mig og på min personlige top5
#14 neran 14 år siden
#11 Jeg tror faktisk ikke det bliver meget bedre, og der vil nok være flere film senere hen, som du ikke har set. Men det skader jo aldrig at udvide din horisont og få et lille indblik i film og genre man normalt ikke ser. :)
#12 Nu har jeg kun set Grave of the fireflies en gang og lagde ikke så meget mærke til musikken. Men det vil jeg da gøre ved gensyn.
#13 Jeg tror også det er en film, der vil vinde meget ved gensyn og komme længere op på listen.
#15 Lord Beef Jerky 14 år siden
Bourne - 3/6 (den første trækker op)
Grave Of The Fireflies - 6/6
Jeg følger flittigt med i denne julekalender fremover, og håber der kommer et par stykker, som jeg ikke har set, men får lyst til at se.
#16 neran 14 år siden
Men nu til dagens film. I dag er det jo trods alt den 1. december, og det er på tide at tage fat på selve julekalenderen, hvor vi i søndags stiftede bekendtskab med [Find Nemo, Bourne Trilogien og Grave of the fireflies[/b]. Men nu vil jeg byde velkommen til:
30. Moon
Året 2009 var et herligt sci-fi år på filmfronten. Ikke alene fik vi den fantastisk underholdende Star Trek og den forfriskende alien-invasion District 9, men vi skulle også have den knap så kommercielle lille perle ved navn Moon. Sam Rockwell spiller den ensomme Sam Bell, der er ved at være færdig med sin kontrakt. Den har bundet ham til månen i 3 år med en kunstig intelligens, meget lig Hal fra Kubricks 2001. Kort inden Sams afrejse til Jorden, sker der et teknisk uheld med en af de maskiner, som nu høster hvad den skal høste på månen. Da Sam omsider når ud til maskinen forulykker også han. Han vågner op tilbage på basen, og noget er rusk ravende galt.
Sam Rockwell er godt og vel den eneste egentlige skuespiller i hele filmen, med undtagelse af et par enkelte scener omfattende nogle videoopkald og et par konturer. Og så er der også Kevin Spacey, der ligger stemme til den kunstige intelligens Gerty. Det er dog Sam Rockwell, der holder hele filmen oppe og gør den til den lille sci-fi perle den er. Han er simpelthen sublim og spiller sikkert igennem hele filmen. Havde det været næsten en hvilken som helst anden skuespiller, ville filmen ikke have nået en plads på listen. Med andre ord, dette er en bemærkelsesværdig film, Duncan Jones debuterede sin instruktørkarriere med.
#17 Lord Beef Jerky 14 år siden
#18 MOVIE1000 14 år siden
#19 neran 14 år siden
#20 BN 14 år siden
32. Bourne-trilogien - 6/6
31. Grave of the Fireflies - har jeg ikke set
30. Moon - har jeg desværre ikke set endnu