Præcis, PS3 dækker fint mit behov, selvom jeg godt kunne bruge en app til Twitch fx., så jeg kunne se StarCraft- og Dota-turneringer, uden at skulle have en PC til og der er desværre ikke mange gode og prisbillige enheder til musik, så det bruger jeg også en PC til, men jeg kan sagtens leve med to enheder til mine behov.
I den ideelle verden, ville der kun være én udbyder, som tilbød alt til en lav pris, men det kommer ikke til at ske desværre.
Om man har behov for mere end en tjeneste, kommer helt an på hvad man vil se. Jeg kan sagtens nøjes med Netflix og har overvejet HBO, men deres kundeservice og løfter om apps til fx. spillekonsoller, giver mig ikke ligefrem lyst til at hoppe ombord. De har lovet disse apps siden starten af året, men giver ikke klare svar på hvad der sker på den front.
Det mest klare svar jeg kan give er, at se på hvad de forskellige tilbyder og tag en beslutning derefter. Netflix, Viaplay og YouBio giver vist alle en gratis prøvemåned, hvilket HBO ikke gør, men du kan i hvert fald teste de tre helt gratis.
Der er så folk der bruger forskellige andre tjenester, så de kan tilgå de andre landes udgaver af Netflix, som har et andet udbud end vi har (pga. rettigheder), hvilket jeg finder ret forvirrende at gøre, fordi jeg havde problemer med at holde styr på hvilke serier jeg så på hvilke udgaver af Netflix. Disse tjenester giver også adgang til at se fx. Hulu i USA, som udbyder tv-serier i stor stil og en stor del af Criterions film, men det kræver lidt krumspring at få det til at spille.
Hvis man gider, er der ret meget at finde derude af streamingtjenester mv., herunder fx. iTunes, som har et stort og billigt udvalg i USA - jeg gider ikke selv at rode med det dog. :)
Hvad det kan koges ned til er, at ligesom med kabeltv, skal man overveje hvad man vil se og hvad man vil betale for det. :) Man kan dog sagtens nøjes med 1-2 tjenester.
#1211 Mange tak for et fyldigt svar og du har desværre nok ret. Der kommer ikke en tjeneste, hvor de får et så stort udbud, at man ikke føler det store behov for andre. Det er ikke fordi jeg skal fremhæve Blockbuster, men alligevel. Når vi snakker om nyere titler, så kommer det meste af det som jeg i hvert fald lige umiddelbart vil se og ikke kun indenfor mainstream. Aner ikke om der kan være forskel på de forskellige BB butikker, men her hos os, kommer næsten alt der blot har nærmet sig de danske biografer. Jeg ved godt, at føler man behov for at søge virkelig bizarre titler, som bliver det lidt sværere. Men altså, tak for svaret.
Jeg benytter selv Netflix og Hulu. Det dækker fint mit behov.
Viaplay prøvede jeg for et års tid siden, men syntes det var mest reality- og kokketv der lå på den. Det er også et stort minus er der ikke er en app til WD TV. Det er et krav for mit vedkommende. Samme problem med Tv 2 Play
HBO nordic har jeg ikke prøvet, men igen ingen app til WD TV.
Mit indtryk af Vudu og iTunes er at det forholdvis dyrt, i forhold til tjenester hvod man betaler et fast abonnement. Hvor billigt er iTunes film i USA?
Hulu fokusere mest på serier og gerne de nyeste afsnit. Derudover er der cirka 800 film fra Criterion collection. De tager ikke dansk kreditkort, så man skal lave lidt fiksfakserier. Jeg får til at virke ved at købe en Hulu gavekortskode igennem Walmart og Paypal ved hjælp af en fiktiv amerikansk adresse.
Hvis man skal holde sig til en tjeneste, så vil jeg anbefalde Netflix med en VPN. Tror 9/10 af de film jeg gerne vil se og er tilrådighed på en tjeneste, ligger på Netflix. Skal siges at jeg mest går op i film og de behøver ikke nødvendigvis at være nye.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Jeg kan se, at Oblivion koster 15 USD på iTunes og Mud koster 14 USD - man skal så bemærke, at det er køb, ikke streaming, så man downloader filmen til sin enhed og kan have den liggende.
Men altså, lidt over 80 kr. for en helt ny film i HD - det er faktisk en pris, jeg gerne ville betale.
Ét afsnit af tv-serien "Suits" koster 3 USD, igen download og i HD. Priserne er lavere, hvis man vælger SD i stedet.
Ulempen er naturligvis, at de er kopisikrede og knyttet til ens konto, i modsætning til dvd/BD.
jojo, men alting er jo relativt ;) Når Netflix giver mig adgang til tusindvis af film for kun 7.99$ om måneden, så er 15$ jo en formue.
Går som sagt ikke så meget op i om filmene er nye. Der er så mange ældre klassikere jeg mangler at få set og derudover så kommer mange af dem jo på Netflix relativt hurtigt. Kommer der noget nyt jeg absolut må se, så prøver jeg at kan komme i biografen og få den set.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Den samme logik kan man jo bruge på køb af BD og dvd. :)
Men nu var pointen ikke, at X er bedre eller mere fordelagtigt end Y, men at tilbuddet eksisterer, som et alternativ til streaming-tjenesterne, ligesom Blockbuster herhjemme har deres "Unlimited" abonnement, som et alternativ til streaming. :)
Jeg er super tilfreds med Netflix (primært US og Canada) og så Hulu+ - det dækker nok 80-90 af mit tv-serie behov - men jeg bruger også iTunes USA mere og mere. Det er lidt dyrere, men bruger det i stedet for at leje helt nye film, og så til film jeg ikke fik set i biffen - da de kommer ret hurtigt på iTunes (nogen gange endda før biffen i DK). Så i stedet for at give 2x65kr plus det løse - så kan jeg se den derhjemme - uden snak og facebook-updates - til en 50'er sammen med kæresten :)
Jeg er super tilfreds med Netflix (primært US og Canada) og så Hulu+ - det dækker nok 80-90 af mit tv-serie behov - men jeg bruger også iTunes USA mere og mere. Det er lidt dyrere, men bruger det i stedet for at leje helt nye film, og så til film jeg ikke fik set i biffen - da de kommer ret hurtigt på iTunes (nogen gange endda før biffen i DK). Så i stedet for at give 2x65kr plus det løse - så kan jeg se den derhjemme - uden snak og facebook-updates - til en 50'er sammen med kæresten :)
Hvor nye er iTunes US film?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#1211 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden
I den ideelle verden, ville der kun være én udbyder, som tilbød alt til en lav pris, men det kommer ikke til at ske desværre.
Om man har behov for mere end en tjeneste, kommer helt an på hvad man vil se. Jeg kan sagtens nøjes med Netflix og har overvejet HBO, men deres kundeservice og løfter om apps til fx. spillekonsoller, giver mig ikke ligefrem lyst til at hoppe ombord. De har lovet disse apps siden starten af året, men giver ikke klare svar på hvad der sker på den front.
Det mest klare svar jeg kan give er, at se på hvad de forskellige tilbyder og tag en beslutning derefter. Netflix, Viaplay og YouBio giver vist alle en gratis prøvemåned, hvilket HBO ikke gør, men du kan i hvert fald teste de tre helt gratis.
Der er så folk der bruger forskellige andre tjenester, så de kan tilgå de andre landes udgaver af Netflix, som har et andet udbud end vi har (pga. rettigheder), hvilket jeg finder ret forvirrende at gøre, fordi jeg havde problemer med at holde styr på hvilke serier jeg så på hvilke udgaver af Netflix. Disse tjenester giver også adgang til at se fx. Hulu i USA, som udbyder tv-serier i stor stil og en stor del af Criterions film, men det kræver lidt krumspring at få det til at spille.
Hvis man gider, er der ret meget at finde derude af streamingtjenester mv., herunder fx. iTunes, som har et stort og billigt udvalg i USA - jeg gider ikke selv at rode med det dog. :)
Hvad det kan koges ned til er, at ligesom med kabeltv, skal man overveje hvad man vil se og hvad man vil betale for det. :) Man kan dog sagtens nøjes med 1-2 tjenester.
#1212 Big Daddy 12 år siden
#1213 Kisbye 12 år siden
Viaplay prøvede jeg for et års tid siden, men syntes det var mest reality- og kokketv der lå på den. Det er også et stort minus er der ikke er en app til WD TV. Det er et krav for mit vedkommende.
Samme problem med Tv 2 Play
HBO nordic har jeg ikke prøvet, men igen ingen app til WD TV.
Mit indtryk af Vudu og iTunes er at det forholdvis dyrt, i forhold til tjenester hvod man betaler et fast abonnement. Hvor billigt er iTunes film i USA?
Hulu fokusere mest på serier og gerne de nyeste afsnit. Derudover er der cirka 800 film fra Criterion collection.
De tager ikke dansk kreditkort, så man skal lave lidt fiksfakserier. Jeg får til at virke ved at købe en Hulu gavekortskode igennem Walmart og Paypal ved hjælp af en fiktiv amerikansk adresse.
Hvis man skal holde sig til en tjeneste, så vil jeg anbefalde Netflix med en VPN.
Tror 9/10 af de film jeg gerne vil se og er tilrådighed på en tjeneste, ligger på Netflix.
Skal siges at jeg mest går op i film og de behøver ikke nødvendigvis at være nye.
#1214 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden
Men altså, lidt over 80 kr. for en helt ny film i HD - det er faktisk en pris, jeg gerne ville betale.
Ét afsnit af tv-serien "Suits" koster 3 USD, igen download og i HD. Priserne er lavere, hvis man vælger SD i stedet.
Ulempen er naturligvis, at de er kopisikrede og knyttet til ens konto, i modsætning til dvd/BD.
#1215 Kisbye 12 år siden
Når Netflix giver mig adgang til tusindvis af film for kun 7.99$ om måneden, så er 15$ jo en formue.
Går som sagt ikke så meget op i om filmene er nye. Der er så mange ældre klassikere jeg mangler at få set og derudover så kommer mange af dem jo på Netflix relativt hurtigt. Kommer der noget nyt jeg absolut må se, så prøver jeg at kan komme i biografen og få den set.
#1216 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden
Men nu var pointen ikke, at X er bedre eller mere fordelagtigt end Y, men at tilbuddet eksisterer, som et alternativ til streaming-tjenesterne, ligesom Blockbuster herhjemme har deres "Unlimited" abonnement, som et alternativ til streaming. :)
#1217 Tommy Kristensen 12 år siden
#1218 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden
#1219 DarkLight 12 år siden
http://www.jerrycards.com/
#1220 DarkLight 12 år siden
Hvor nye er iTunes US film?