Det spøjse er bare at der er forskel på aspect ratio fra land til land. Nu prøvede jeg lige at sammenligne versionerne af den der Splinter film i henviser til.
Jeg har måske ikke ramt den lige på 100 dels sekundet, men syntes forskellen er ret tydelig.
Tak for skærmbillederne. En lille rettelse herfra: det er snarere et letterboxed 1:1,85 fremfor 16:9 (1:1,77), Netflix DK-udgaven vises i - ikke at det hjælper noget på problemet. Det er stadig en horribel måde at behandle filmen på.
I øvrigt er "Splinter" er udgivet på dvd herhjemme af Another World Entertainment i det korrekte billedformat 1:2,35. Der er ingen undskyldning for Netflix' manglende kvalitetskrav og -kontrol og evt. tåbeligt formulerede juridiske dokumenter.
#1471 Det skal nok passe. Jeg er ikke den store teknik nørd, men ville bare vise at der er forskel på filmene alt efter hvilket land man ser dem fra :)
Det er da også fint at folk klager over det, så kan det jo være de engang gør noget ved det. Du må da meget gerne skrive hvad de eventuelt svarer.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Jeg er en total kegle til elektronik, men kan jeg få det her netflix på mit tv? Er glad nok for min videobutik men der er langt der ned og kæresten gider ikke rigtig gå så meget mere. Han siger jeg selv kan gå der ned :O
Anyways så vil jeg gerne bare kunne trykke på mit tv og få en film.
Jeg er en total kegle til elektronik, men kan jeg få det her netflix på mit tv? Er glad nok for min videobutik men der er langt der ned og kæresten gider ikke rigtig gå så meget mere. Han siger jeg selv kan gå der ned :O
Du kan tage det på dit tv, hvis det understøtter det. Ellers er der en lang række af enheder der kan afspille det, såsom diverse spillekonsoler, bluerayafspillere og medie bokse.
Aha! Det er først nu gået op for mig, at Kåre Hedebrant, der spillede Oskar i "Låt den rätte komma in", er selvsamme der har rollen som Tobias i "Äkta människor". Jeg mente bestemt også, at jeg havde set ham før.
Warehouse 13 er det, jeg vil kalde corny... Den er overdrevet, til tider overspillet, men jeg synes dog, at den er vildt underholdende. Ikke mindst når man først kommer ordentligt i gang med serien (der bliver introduceret en karakter kort inde i serien, som nærmest ene person løfter hele serien et hak eller to).
Jeg blev ret træt af det, da jeg læste, at der kun kommer fem (eller er det seks) afsnit mere. I det mindste får de lov at afslutte serien.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#1471 Highland Park 10 år siden
Endnu en gang tak til DarkLight for i sin tid at have delt denne interessante artikel (#1151):
"Flavorwire Exclusive: Netflix, Studios Have Very Different Explanations for Widescreen Cropping"
Seneste nyt fra FlavorWire i sagen:
"The Netflix Cropping Mystery, Solved (Maybe)"
Tak for skærmbillederne.
En lille rettelse herfra: det er snarere et letterboxed 1:1,85 fremfor 16:9 (1:1,77), Netflix DK-udgaven vises i - ikke at det hjælper noget på problemet. Det er stadig en horribel måde at behandle filmen på.
I øvrigt er "Splinter" er udgivet på dvd herhjemme af Another World Entertainment i det korrekte billedformat 1:2,35. Der er ingen undskyldning for Netflix' manglende kvalitetskrav og -kontrol og evt. tåbeligt formulerede juridiske dokumenter.
#1472 Kisbye 10 år siden
Det skal nok passe. Jeg er ikke den store teknik nørd, men ville bare vise at der er forskel på filmene alt efter hvilket land man ser dem fra :)
Det er da også fint at folk klager over det, så kan det jo være de engang gør noget ved det.
Du må da meget gerne skrive hvad de eventuelt svarer.
#1473 Highland Park 10 år siden
Det er kun godt med eksempler, der illustrerer og håndgribeliggør problematikken for alle parter.
Med glæde - indtil videre er der gået et par uger, uden at jeg har hørt noget fra dem.
#1474 MallePalle 10 år siden
#1475 Kisbye 10 år siden
Du kan tage det på dit tv, hvis det understøtter det.
Ellers er der en lang række af enheder der kan afspille det, såsom diverse spillekonsoler, bluerayafspillere og medie bokse.
Du kan se en listen over understøttede enheder her > https://signup.netflix.com/watch
#1476 Highland Park 10 år siden
#1477 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
#1478 wiseguy 10 år siden
#1479 wiseguy 10 år siden
#1480 HonoDelLoce 10 år siden
Warehouse 13 er det, jeg vil kalde corny... Den er overdrevet, til tider overspillet, men jeg synes dog, at den er vildt underholdende. Ikke mindst når man først kommer ordentligt i gang med serien (der bliver introduceret en karakter kort inde i serien, som nærmest ene person løfter hele serien et hak eller to).
Jeg blev ret træt af det, da jeg læste, at der kun kommer fem (eller er det seks) afsnit mere. I det mindste får de lov at afslutte serien.