Gravatar

#171 MMB 12 år siden

Jeg synes da, Netflix DK og Netflix USA supplerer hinanden meget fint. Det virker i hvert faldikke, som om der er den store sammenhæng i titlerne i hvert fald. Dog synes jeg ikke deres udvalg af klassiske film er specielt imponerende sådan generelt. Har taget nogle store instruktører og sammenlignet udvalget i US og DK. Forbløffende så stor forskellen er.

Netflix DK har følgende Kubrick titler:
2001
A Clockwork Orange
Full Metal Jacket
Eyes Wide Shot

Netflix US har følgende Kubrick titler:
Paths of Glory
Killer's Kiss

Netflix DK har følgende Scorsese titler:
Goodfellas
The Aviator

Netflix US har følgende Scorsese titler:
Bringing Out the Dead
Boxcar Bertha

Netflix US har følgende Fellini titler:
8 1/2
Satyricon
Les Clowns

Netflix DK har følgende Fellini titler:
8 1/2
La Dolce Vita

Netflix US har følgende Bergman titler:
Vargtimmen
En Passion
The Serpent's Egg

Netflix DK har følgende Bergman titler:
(ingen...)
Gravatar

#172 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden

Ja, det er ganske glimrende eksempler på, at hele rettighedsspørgsmålet er et massivt clusterfuck, som verden ser ud i dag.

Det største problem med den amerikanske Netflix er, som jeg har skrevet før, at de gør sig ret meget i synkroniseringer, så ikke-engelske film kan man finde, men ikke altid med undertekster og originalsproget.
Gravatar

#173 MMB 12 år siden

Åh, gud. Så tør jeg da slet ikke sætte nogle af de nævnte film på. :P

Gravatar

#174 Kruse 12 år siden

Indtil videre har jeg set et 3 ikke-engelsk sprogede film på US-Netflix, og de var heldigvis alle på originalsprog med engelske undertekster.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#175 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden

Jeg har spottet en del asiatiske film, hvor de er synkroniseret, typisk Jackie Chan-film og tilsvarende. Jeg havde ellers sat næsen op efter noget Donny Yen forleden, men ak.
Gravatar

#176 Thomsen 12 år siden

Oldboy har samme problem. Den skulle så heldigvis kunne findes tekster på DK Netflix.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#177 Kisbye 12 år siden

Det lyder pænt fucked. har ikke selv oplevet det endnu. Er der ikke mulighed for at vælge imellem lydspor?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#178 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden

Ikke på de film, jeg har set det på. Det er jo ret normalt i USA at især asiatiske film er synkroniserede, fordi de ikke er til undertekster.
Gravatar

#179 Lord Beef Jerky 12 år siden

Er det lovligt at benytte den amerikanske netflix fremfor den danske? Ellers kan i jo lige så godt bruge pirate bay eller whatnot...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#180 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden

#179 -

Det er vist imod deres betingelser, men det er ikke ulovligt.

Skriv ny kommentar: