Gravatar

#451 Snaden 11 år siden

Riqon (449) skrev:
Du er velkommen til at ignorere mit spørgsmål. (Og jeg er velkommen til at stille det, og det er mig bekendt den rette tråd.)

Samtidig er det vel min ret at ytre mig, hvis jeg lyster. ;o)
Gravatar

#452 Riqon 11 år siden

#451 - Selvfølgelig, skulle bare forklare dig, jeg ikke ville "come on" :p ta' den! ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#453 Riqon 11 år siden

utyske (450) skrev:
Edit: og den største forskel - rettighedshaverne FÅR penge for deres produkter, selvom folk gør dette, det gør de ikke ved ulovlig kopiering.

Men Netflix betaler en sum penge til distributører for at gøre en film tilgængelig for et antal brugere. Og du er ikke inkluderet i det antal brugere, når du går på den amerikanske. Så på den måde får du et produkt, som ikke er blevet betalt for? Eller har jeg misforstået, hvordan det her fungerer. (Og ja, jeg er klar over, der er tale om meget få forbrugere, men det samme ville man kunne sige om pirateri, når bare vi downloader film, som kun få andre downloader, etc.)
Gravatar

#454 Slettet Bruger [3238584619] 11 år siden

#453 -

Tja, man kan vel sige, at hvis rettighedshaverne har et problem med hvordan Netflix kører deres forretning, ville de sikkert have gjort noget ved det, da det jo ikke ligefrem er en ukendt praksis, men noget der har stået på i årevis.

De er jo ikke tvunget til at sælge noget til Netflix, men kan vælge helt at trække deres rettigheder og uden dem ville Netflix jo ikke eksistere.

Mit bedste gæt er, at rettighedshaverne er glade for, at de får nogle penge i kassen, uanset hvordan de kommer der og hvis ulovlig kopiering en dag bliver stoppet, så vil de sikkert vende øjnene mod sådanne muligheder.

Men igen, det er jo forholdsvis let at begrænse, hvilket andre udbydere gør, Netflix vælger bare at lade være og slipper tilsyneladende afsted med det, ingen brokker sig, så alle må være glade eller i hvert fald ikke-sure.
Gravatar

#455 Snaden 11 år siden

Hvad med sådan noget, som at at gøre en dvd/blu-ray afspiller kodefri? Eller hvad med film...Det er da også snyd at købe region 1 film? Der finder du vel også smutveje i systemet på en eller anden måde.
Gravatar

#456 MadMartigan 11 år siden

Jeg er generelt helt enig i det du skriver, men det er vel først helt lovligt, hvis du betaler moms af din ydelse til Netflix i US, eller har jeg misforstået det?

At stjæle en anden film, er tyveri, at betale for en ydelse, ved en billigere udbyder, er fuldt lovligt. (Hvis man så vidt jeg ved, bare betaler dansk moms af ydelsen)
I'm your huckleberry...
Gravatar

#457 Riqon 11 år siden

#455 - Hyggeligt du alligevel sluttede dig til "navlepilleriet" :D men ja, har faktisk undret mig over de regioner også.
Gravatar

#458 Snaden 11 år siden

Riqon (457) skrev:
#455 - Hyggeligt du alligevel sluttede dig til "navlepilleriet" :D men ja, har faktisk undret mig over de regioner også.

Ja, der var alligevel lidt fnuller, der lige skulle pilles. :)
Gravatar

#459 Slettet Bruger [3238584619] 11 år siden

#456 -

Dunno, kender intet til moms, jeg kan bare konstatere, at mange aviser, tech-sites mv. har beskrevet, at det er ganske lovligt, så jeg formoder modigt, at de har undersøgt sagen, før de har skrevet deres artikler. :)

Men altså, man kan jo have en dansk konto og stadig tilgå den amerikanske mv. tjeneste, som del af deres "rejse-halløj".
Gravatar

#460 Kyllingebenet 11 år siden

Star Trek (serien med Kirk), og Stargate SG-1 er kommet på netflix.. og Stargate Alantis :O

Skriv ny kommentar: