Gravatar

#771 Highland Park 11 år siden

May the force be with you!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#772 TP-DK 11 år siden

Ja det var det samme vi tænke på, huskede det bare som om det først var i afsnit 12 det skete :)

Men jeg synes det er en meget god serie, bare irriterende at Netflix ikke har skrevet noget om hvornår der kommer nye afsnit.

"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#773 Kruse 11 år siden

Jeg hopper med på rosen til "House of Cards". En virkelig fremragende serie! Jeg følte dog lidt i de sidste par afsnit, at jeg havde svært ved at have sympati for Francis efter det der skete i afsnit 11. Det må jeg selvfølgelig slås med igen, når der engang kommer en ny sæson, hvilket jeg ser meget frem til :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#774 jessup 11 år siden

Det tager den amerikanske serie 13 afsnit at nå det den engelske nåede på 4(som jeg husker det). Et par ord om foreskellene : Urqhart(Underwood) er endnu mere kynisk i den oprindelige
han dræber også journalisten bruger/lader sig bruge af- det kan dog komme endnu
og konen spiller en langt større rolle i den amerikanske version. Selvom den engelske serie er bedre og at man desværre er et par skridt foran historien når man har set originalen, er den amerikanske serie stadig mægtig underholdende og synes umiddelbart at blive holdt mere oppe af intelligent dialog og handlinger end smarte plot twists - dette kan dog skyldes at jeg allerede er bekendt med historien.
This is just until June
Gravatar

#775 Highland Park 11 år siden

#773: Er det da vigtigt for dig at have sympati med ham?

Jeg følger interesseret med (i "House of Cards")
men er ikke ubetinget begejstret for serien. Jeg nyder skuespillet og Underwood-ægteparrets indbyrdes magt- og nytteforhold samt skildringen af den amerikanske lobbyisme, men seriens lineære struktur, ret forudsigelige handling, de lige lovligt mange indforståede blikke Francis sender seeren samt de åbenlyse, påklistrede Macbeth-referencer (primært i sæsonens afslutning) ærgrer mig en del, fordi serien i forvejen hverken udmærker sig hvad originalitet eller opfindsomhed angår.

I øvrigt irriterer det mig noget, at afsnit 12 tidsmæssigt foregår en måned efter begivenhederne i afsnit 11. Jeg så ellers frem til håndteringen af tragedien fra alle parters side - ikke mindst politiets for det undrer mig meget, hvis ingen blandt deres rækker har stillet spørgsmålstegn ang. omstændighederne ved Russos død, såsom hvorfor han ikke sad i førersædet, hvorfor der manglede fingeraftryk på flasken, rattet, døren osv. Det burde være en smal sag for teknikerne at påvise, at der kan have siddet en anden person i bilen. Selv om Francis takket være sine kontakter hos politiet utvivlsomt nok skulle få sat en stopper for yderligere spekulation og undersøgelse, ville jeg gerne have været vidne til sagens udvikling i stedet for at alt desangående gemmes til senere afsnit.

Ligeledes undrer det mig, at det i starten af et af de tidlige afsnit fuldkommen blev ignoreret, at Zoe i slutningen af det foregående havde en samtale med Francis, om hvorvidt hun skulle sige sit job op for at tage imod et som tv-journalist. Jeg fik klart indtryk af, at hun ville tage mod jobbet i rampelysets skær, men af en eller anden grund blev denne mulige karrierevej ikke nævnt med så meget som ét ord i det efterfølgende afsnit.
Gravatar

#776 Kruse 11 år siden

Highland Park (775) skrev:
#773: Er det da vigtigt for dig at have sympati med ham?

Nej, det er det selvfølgelig ikke. Jeg tænker også mere på, at det nu nok er lidt sværere for mig at "heppe" på ham og hans sag, som jeg ellers har gjort stort set hele vejen igennem serien. Men det er ikke fordi, at jeg nu er fuldstændigt imod ham, men de sidste par afsnit fik mig bare til at overveje mit tilhørsforhold til ham.
Gravatar

#777 jessup 11 år siden

En anden forskel mellem de to serier der springer i øjenene er to ikke helt uvæsentlige ting:

Francis er en del ældre i den engelske version og derfor virker det som et mindre leap i den amerikanske version at den unge journalist vil gå i seng med hovedpersonen. I den originale version kalder den unge journalist Francis for daddy. I den originale version er Francisikke selfmade som i den amerikanske version man har altså ikke valgt en "kennedy" i den amerikanske version

Med hensyn til journalistens karriere:

Mener jeg at Francis gør klart at tv vejen ikke "er noget for hende" altså at deres samarbejde vil ende. Formuleringen er jeg ikke sikker på.

This is just until June
Gravatar

#778 Highland Park 11 år siden

Kruse (776) skrev:
Men det er ikke fordi, at jeg nu er fuldstændigt imod ham...
Hvor meget skal der til, for at du er fuldstændigt imod ham?

I øvrigt glæder jeg mig til (forhåbentlig) at få mere at vide om gådefulde Doug Stamper.
Det er derimod ærgerligt, at idealisten Marty Spinella næppe vender tilbage, for jeg fandt hans desperate opgør med magtbegærlige Underwood ret interessant og ser gerne, at han får revanche.

Hmm... måske vi skulle oprette en separat "House of Cards"-tråd, så The Insider og ligesindede får lettere ved at holde sig i skindet.
Gravatar

#779 Kruse 11 år siden

Highland Park (778) skrev:
Hvor meget skal der til, for at du er fuldstændigt imod ham?

Det kan jeg først fortælle dig når det sker :)
Gravatar

#780 Highland Park 11 år siden

Okay, det er en aftale, men jeg forstår slet ikke, hvordan du stadig kan holde med ham.

Skriv ny kommentar: