Gravatar

#41 filmz-Bruce 19 år siden

#28 Nej, har ikke lige fået den set endnu. Er igang med en del "gamle klassikere" og så må KB2 pænt vente :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#42 DarkLight 19 år siden

#40, virkelig? Jeg synes det var noget af det fedeste jeg længe havde set og en af de primære grunde til at købe filmen. Det er et studie i mesterlig kameralir.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#43 inflector 19 år siden

#42 synes nu også at det har en ret høj coolness faktor ;)
Kan godt være at det bare er en omgang, men jeg synes at det ser fremragende ud og at Fincher er god til at lave nogle spændende billeder.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#44 filmz-Bruce 19 år siden

#39 Må gi' dig ret Nakalay. Filmen var som sådan en ok film, men i mine øjne et stykke under vanlig Fincher standard.

Mht. kameraturene og CGI. Jo det var godt lavet. Orson Welles lavede lidt af den slags kamerature i Citizen Kane for 64 år siden, uden CGI. Dengang var der grund til hype, men idag hvor en hvilken som helst Hong Kong film har CGI på højde med Matrix, er det bare ikke nok for, at en film er god. Det er med til at gøre en film stilig og Fincher gør det, til hans fortjeneste, så tilgengæld på en overbevisende og ikke overdreven måde. Havde historien og plottet så været spændende, ja...sååååååå. Men det var den ikke.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#45 elwood 19 år siden

har lige været inde og se Ray, en rigtig go film, som handler Om Ray Charles liv, om hvo'en han kæmpede med sin skyldfølelser og sit stofmisbrug. der var nogle få steder hvor jeg synes den lige blev for amerikansk, men det var i så små mængder så det ikke gjorder mig noget.

Jamie foxx er rigtig go i den og har forstået at fange essensen af Ray charles sådan som jeg i hvertfald kender ham. Man ser nye sider af ham han var go i Collateral og nu i Ray gør han endnu en pragt præsentation. jeg har ikke set The aviator endnu så jeg kan ikke lige udtale mig om Leonardo DiCaprio endnu.

Så herfra skal blot lyde en stor anbefaling til denne film, jeg skal også ha set The Aviator og clintens nye film, her inde for den nærmeste fremtid.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#46 filmz-Bruce 19 år siden

Kill Bill 2
Så fik jeg taget mig sammen til at se sidste del af KB sagaen og det var en overraskelse, en god een af slagsen. I mine øjne 1'eren langt overlegen. Endelig var der glimt af den skarpe dialog og det meste af denne leveres af en David Carradine i topklasse. Han er hele filmen værd.

Desuden sjovt at lægge mærke til referencer til andre gamle film, med måden der filmes på. Bl.a. hyldes spaghettiwesterns med en træt og tørstig Uma gående igennem ørkenen, kung-fu med et hurtigt amatøragtigt zoom på Pai Mei, nøjagtigt som man lavede dem i de gamle kung-fu film.

Og Quentin får også smidt en scene i, som virkelig fik det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig. At se og ikke mindst HØRE den (begravelsen), var ren Hitchcock. Og da Bill og Bride mødes første gang er der virkelig suspense på. Jeg var overbevist om, at Bill ville sparke hende i maven og jeg forberedte mig på noget ulækkert, men QT modstår fristelsen og scenen vender og bliver istedet følsom og smuk.

Det er ikke helt superliga klasse som Pulp Fiction og Reservoir Dogs. Så langt rækker dialog og historie ikke, men det var en glimrende afslutning og en indikation på, at QT stadig kan sit håndværk.

Film: 8/10
DVD: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 filmz-yoshimura 19 år siden

Fik i går set Volcano High i to timers-udgaven, og jeg må sige, at jeg er slemt skuffet.

Rent visuelt er den fed nok, og der er da også en række flotte actionsekvenser, men historien er det rene idioti, og så er skuespillet for overgearet og falde-på-halen-agtigt til min smag. Jeg havde måske skruet forventningerne for højt op, men i mine øjne er en film som Arahan langt bedre.

4/10
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#48 dvjik 19 år siden

#47
Sådan havde jeg det også. Jeg havde ellers hørt en masse godt om den. Først troede jeg det var fordi det var den cuttede version, det var det ikke.

Jeg mistede mine kammeraters respekt, med hensyn til filmvalg og jeg får aldrig lov til at vælge asiatiske film igen.

Gravatar

#49 filmz-sanjo 19 år siden

Så driving miss daisy. God film, gode skuespiller præsentationer.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#50 McPeter 19 år siden

#46 - så var den ikke så tosset alligevel, hva? :-) Tænkte nok det ville opveje din oplevelse med 1'eren...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: