Gravatar

#61 bobber 19 år siden

Lidt af den. Så skulle man måske udvide sin horisont en anelse hvis det er ens liv.
Don't Panic
Gravatar

#62 lagoni 19 år siden

Det var en smule skræmmende, men ret sjovt :) Lidt ekstremt at spise for at få forstoppelse, så det bedre passer med sine filmplaner. Men lidt logik havde de da stadig, de ku godt se at det var dumt at slå folk ihjel i biografen...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#63 elwood 19 år siden

lidt vildt, ja

"Ja hej Far ved du hvad jeg ehmm bliver nok nødt til at melde afbud til den der begravelse..? hva ja jeg ved godt det mors"

"men jeg har altså lige en premiere film der lægger på sammetid, så det må nok blive en anden gang hej hej"

nå jeg tænker på ham den første der blev introduceret i "filmen"
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#64 evermind 19 år siden

Ville meget gerne have set det. Hvis jeg er heldig, har Outbound Sith optaget det til mig... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#65 filmz-Bruce 19 år siden

One False Move
Så denne fabelagtige krimi fra 1992 igår, instrueret af Carl Franklin (Out of time). Kort fortalt er det en realistisk skildring af en grov forbrydelse, forbrydernes flugt til en anden stat (Arkansas) og FBI's og det lokale politis forberedelser på, at de dukker op.

Billy Bob Thornton spiller den halvdumme sydstats kriminelle Ray og Bill Paxton er uforglemmelig som Arkansas sherif'en "Hurricane", som heller ikke besidder de største intelligensgaver, hvilket dog opvejes af hans dedikering til jobbet. De to er castet perfekt i rollerne.

Filmen kan siges at være en slags frontløber for hardcore realistisk vold på film, noget som ikke var typisk for film i 1992, hvilket Reservoir Dogs (også fra 1992) også tog fat på, dog i noget mere udpræget grad :)

Forvent ikke action over hele linien, men en sublim fortalt historie, med lige i øjet skuespilpræstationer fra samtlige, især af de 2 førnævnte, men også af den smækre Cindy Williams, Ray's sorte kæreste.

Det sidste opgør er måske ikke så nyskabende, som det var dengang i 1992, men det er stadig kun en Michael Mann, som formår at koreografere sine shoot outs ligeså sikkert.

Billedet var perfekt 1.85 Widescreen anamorfisk og selvom det ville ha' været ønskeligt med 5.1 surround, så var Dolby Surround 2.0 helt igennem iorden.

Film: 8/10
DVD: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#66 McPeter 19 år siden

#65 - lyder ganske god... det kunne være man skulle kigge nærmere på den?! Har desværre ikke råd denne måned, men til andre interesserede kan den findes her:
http://www.loaded247.co.uk/index.php?s=2&id=19...
på R2-DVD til £6.99 ~ 75kr, dvs det er under toldgrænsen selvom de sender fra Jersey eller hvad den der irriterende ø hedder som ikke er med i EU... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#67 filmz-Bruce 19 år siden

#66 Meget seværdig. Så den selv i hin fjerne tidsalder og den holder stadig. På Rottentomatoes har den 100%, 17 gode af 17 anmeldelser.
Gravatar

#68 filmz-Bruce 19 år siden

Hotel Rwanda
Var til forpremiere på Hotel Rwanda idag, med den Oscar nominerede Don Cheadle i hovedrollen. Han spiller i filmen Paul Rusesabagina hotel manager på et 4 stjernet belgisk hotel i Rwandas hovedstad, Kigali, som ender som en oase for flygtende tutsier og hutuer under folkemordet i landet i 1994.

Der kan trækkes mange paraleller til Oskar Schindler og dennes handlinger i Polen under Holocaust og man må spørge sig selv, hvordan og hvorfor kan det være muligt at gentage folkemord 50 år efter Holocaust uden at vi, FN, vesten, NATO whatever, reagerer? Tja! Nick Nolte, som spiller FN officer og observatør i filmen, siger det ganske rammende face to face til Paul Rusesabagina

Colonel Oliver: [explaining why the world will not intervene] You're not even a nigger. You're African.

Afrika er udenfor vesten interessesfære. Der er ingen olie, intet af værdi for vesten. ´

Foruden at filmen giver et glimrende indtryk af, hvad der egentlig var årsagen til folkemordet, ja så udstiller den også verdens og dermed indirekte FN's inkompetence, til at handle, når det er nødvendigt.

Nå, tilbage til filmen. Filmen er ikke Oscar nomineret, men er i mine øjne bedre end både Aviator og Ray. Don Cheadle yder en 1. klasses præstation som den ydmyge og diplomatiske hotel manager, som må trække på alle sine ressourcer og for at livet kan gå videre i det mindste een dag mere, mens masakrerne foregår udenfor hotellets område. Som Schindler, indebærer det betaling for tjenester og for menneskeliv.

Jamie Foxx er stadig det naturlige Oscar valg som bedste skuespiller, men man glemmer ikke Paul Rusesabagina.

Film 8/10

Trivia:
Hotel Rwanda IMDB: 8.5 / 3110 Metacritic: 79
Million Dollar Baby 8.4 / 9527 Metacritic: 86
Finding Neverland 8.2 / 10984 Metacritic: 67
Sideways 8.1 / 9412 Metacritic: 94
Ray 7.9 / 6631 Metacritic: 73
Aviator 7.6 / 11922 Metacritic: 77
Gravatar

#69 wiseguy 19 år siden

Cold Creek Manor
Sharon Stone og Dennis Quaid spiller ægteparret Leah og Cooper Tilson, som vælger at flytte ”på landet”, efter at stres og jag i storbyen nær var endt med, at deres ene barn blev trafikdræbt.
De køber et håndværker-tilbud af et palæ Cold Creek Manor på tvangsauktion.
Huset er fyldt med den gamle ejers ejendele, og samtidig med at familien går i gang med at restaurere palæet, begynder Cooper at ”grave” i den gamle ejers personlige ejendele. Han er dokumentarfilminstruktør og en idé til en film om Cold Creek Manor’s historie ligger jo lige til højrebenet.
En dag dukker den tidligere ejer Dale Massie op. Han spilles af Stephen Dorff. Han er lige blevet løsladt fra fængslet, og kommer nu til familien Tilson for at bede om et job, for som han siger, ”der er ingen der kender palæet, så godt som ham”. Her burde alle alarmklokker ringe hos den lille familie, hvis de havde set bare en enkelt thriller eller to. Men nej!!! De er selvfølgelig blåøjede nok til at ansætte Massie til at renovere swimmingpoolen. Herefter er idyllen selvfølgelig slut. En morgen er huset fyldt med giftige slanger osv. osv.

Jeg var tæt på at puste liv i den gamle tråd ”Den sidste film du har set, der var ringe”, men helt så skidt er det dog ikke med Cold Creek Manor, men tæt på!!!! Filmen starter egentlig udmærket med at bygge op efter en traditionel thriller model. Man ved med det samme, at der sikkert er et eller andet galt med det palæ!!! Og selv om Stepehen Dorff har fået slebet vampyrtænderne fra ”Blade” af, så skal man kun bruge 10 sek. med ham på skærmen, for at vide at han ikke er en rar fætter!!! Men ca. 2/3 inde i filmen, går det galt. Det lille korthus af suspence som instruktøren og manuskriptet har bygget op falder med ét til jorden og filmen ender i noget værre bæ!!! Jeg har en tendens til at give manuskriptforfatteren skylden, men det undrer mig også, at instruktøren Mike Figgis, som før har lavet film som ”Leaving Las Vegas” og ”Internal Affairs” ikke lige fik det manuskript pudset af. Figgis bærer nu den fulde skyld for en total håbløs og ikke mindst fantasiløs slutsekvens.
Skuespillet er ok, og man kan bla. opleve Juliette Lewis og Christopher Plummer i birollerne.

Rating 3/6
Konen gi’r den et lille 4-tal/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#70 filmz-dr. hoax 19 år siden

Yes yes yes, endnu en fed film med et genialt twist! Fik lige set Identity i går aftes, og synes helt klart den ligger i den høje ende af skalaen, kan varmt anbefales til folk (som mig) der endnu ikke har fået den set!
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Dr.%20Hoax

Skriv ny kommentar: