Jeg har set langt de fleste og jeg må sige at jeg har set få lister hvor der er så mange film som jeg finder møg underholdende. - mest af alt skal du have kudos for at have Way of the Gun på listen - den er feee:)
Lidt apropos Skelo.. så vil jeg forslå en instruktør som vist er fraværende på din liste som jeg er sikker på du vil holde af:
Kar Wai Wong. Mere præcist følgende film:
In the Mood for Love Chungking Express Happy Together Fallen Angels
i forhold til listen, synes jeg en film som Lost In Translation mangler!
Den har jeg faktisk også glemt. Kan godt være jeg lige skal have den genset, og overveje om ikke den egentlig burde have en plads også på min liste. Var rigtig glad for filmen da jeg sidst så den.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg gemmer listen og tjekker den igennem senere så jeg kan få en liste over dem jeg endnu ikke har set derfra.
Cool! Det lyder godt. :)
Skeloboy (719) skrev:
Jeg er helt uenig med Chicago og Rocky Horror, mens resten er fra 5-8/10.
Så vidt jeg husker, er du heller ikke super vild med musicals, så jeg er ikke så overrasket over, at du ikke bryder dig om de to film. Jeg synes dog alligevel, at du skulle prøve at give en anden musical, som jeg har med på listen en chance, nemlig "Velvet Goldmine". Den tror jeg faktisk, at der er en rigtig god chance for, at du ville kunne lide. :)
Skeloboy (719) skrev:
Har funderet lidt over vores forskelligheder. Jeg kan hurtigt identificerer en mangel på world cinema og art house. Men din smag er helt og aldeles din egen. Og det er superfedt! Udover et par få, så er der et meget stor fravær af "de normale" på en topliste(Godfather, Borte Med Blæsten, Citizen Kane, Casablanca).
Har ikke så meget mere at sige end, at det har været sjovt at følge din liste :)
Vil lige først starte med igen at sige tak for dine kommentarer. Jeg er rigtig glad for at høre, at du har kunne lide det jeg har skrevet og haft en hyggelig tid med at læse det. :)
Selvom der ikke er world cinema og art house på listen, så har og ser jeg skam flere film fra disse to områder. En stor del af de LGBT film jeg har set, og som jeg har stående på hylden, som venter på at blive set, befinder sig netop inden for de to genrer. Men lige umiddelbart tilhører igen af de rigtig gode film jeg har set, (hvilket bl.a. er film som Derek Jarmans "Edward II", aids-musicalen "Zero Patience", "XXY", "Undertow", "Spider Lilies", "Yossi & Jagger", hvor de 4 sidstnævnte er fra hhv. Argentina, Peru, Taiwan og Israel), mine yndlingsfilm og derfor er listen som den ser ud på nuværende tidspunkt heller ikke repræsenteret med world cinema og art house film endnu.
Mht. hvad man bredt betegnet betragter som de stor klassikere, som dem du har nævnt ; "Godfather", "Borte Med Blæsten", "Citizen Kane" og "Casablanca", så har de været med i mine overvejelser og jeg kan bestemt også godt lide alle de nævnte film. Men her valgte jeg kort og godt nogle andre store klassikere, som jeg bedre kunne lide bl.a. : "White Heat", "Apocalypse Now", "Vertigo", "Rebel Without A Cause", "Chinatown", "Some Like It Hot", "Butch Cassidy & The Sundance Kid", "The Wizard of Oz", "One Flew Over The Cukoos Nest", "The Hustler", "North By Northwest", "Taxi Driver". Så jeg er nu ikke enig med dig i, at der ligefrem er et stort fravær af de normale store film på listen. :)
Åkepool (720) skrev:
Det var en overraskende nr.1 og så alligevel ikke, når man ser hvilken type film du nærer en forkærlighed for.
Og når vi lige dvæler ved de film, så er det mig en kæmpe overraskelse, at du ikke på din Top 200, har en fremragende film som "Priest" med (nej, ikke den med Paul Bettany).
"Priest" var faktisk med i kapløbet om at komme med på listen og er bestemt også en rigtig god film omhandlende homoseksualitet. Men i sidste ende så måtte jeg jo være ærlig over for mig selv og konkludere, at filmen i mine øjne ikke hører til blandt mine absolutte yndlingsfilm ang. dette tema, og derfor så valgte jeg bl.a. at tage "Fucking Åmål" og "Brokeback Mountain" med i stedet for. :)
Åkepool (720) skrev:
Helt vildt at vi har fulgt listen i 2 år, god damn! Tak for den tid du har revet fra mig, med mange velskrevne anmeldelser.
Jeg vil senere lige lave et hurtigt overblik over hvor mange/lidt af filmene jeg har set og hvor mange jeg skal sætte på min to watch liste.
Hehe, ja det er faktisk ret vildt, at der er gået så lang tid, og jeg kunne næsten heller ikke tro det, da jeg klikkede ind på side 1 for at se, hvornår jeg startede på listen.
Og endnu engang tak for de pæne ord. Det glæder mig rigtig meget at høre! :)
jessup (721) skrev:
Jeg har set langt de fleste og jeg må sige at jeg har set få lister hvor der er så mange film som jeg finder møg underholdende. - mest af alt skal du have kudos for at have Way of the Gun på listen - den er feee:)
Det er sgu godt at høre! :) Og ja, "Way of The Gun" er virkelig fremragende, med bl.a. et helt fantastisk fedt eksekveret shootout. :)
jessup (721) skrev:
Lidt apropos Skelo.. så vil jeg forslå en instruktør som vist er fraværende på din liste som jeg er sikker på du vil holde af:
In the Mood for Love Chungking Express Happy Together Fallen Angels
Jeg har "Happy Together" stående i min samling og satser på at få set filmen i løbet af julen. De andre film har jeg ikke set, så jeg siger tak for anbefalingerne og vil straks få dem gemt på min wish list hos Amazon. :)
Skeloboy (722) skrev:
Der er mange film, som man kan spørge om, hvorfor de ikke er der.
Men en slår mig dog lidt: i forhold til listen, synes jeg en film som Lost In Translation mangler!
Jeg må indrømme, at jeg så ikke er helt oppe og ringe over "Lost In Translation". Scarlet Johanson og Bill Murray spiller som altid fremragende, mens historien derimod bare aldrig rigtig formåede at gøre det store indtryk på mig. Jeg er dog frisk på at give den en chance mere på et tidspunkt, men tror ikke at det vil gå hen og blive en af mine yndlingsfilm. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
En helt igennem god liste, jeg har selv haft den fornøjelse at se rigtig mange af de film. Hvis jeg ellers kunne tage mig sammen til at udarbejde en sådan liste, ville der være en del af de samme film på. Men der er heldigvis nogen som jeg ikke har set, så amazon skal besøges efter nytår ;)
Tak for en interessant liste med en god, grundig gennemgang af de enkelte film!
Her er mine karakterer til de film, jeg har set:
2/6
Friday The 13’th – Part II Streets of Fire Spartan Fight Club Existenz Chicago Carrie The Hours The Way of The Gun Alligator Dancer In The Dark The Texas Chainsaw Massacre
3/6
Midnight Run Escape From New York Eyes Wide Shut Bram Stoker’s Dracula The Man Who Shot Liberty Valance Hud (måske 4/6) Two Lovers Foreign Correspondent The Talented Mr. Ripley An American Werewolf In London Nobody’s Fool Child’s Play (måske 4/6) RoboCop City Slickers Halloween Ferris Bueller’s Day Off The Good Girl In The Heat Of The Night
4/6
What’s Eating Gilbert Grape Predator Hud DareDevil – Directors Cut The Stranger National Lampoons : Christmas Vacation Butch Cassidy & The Sundance Kid To Live And Die In L.A.
5/6
Falling In Love The Piano (muligvis 6/6) Lethal Weapon Batman Returns Die Hard Bullitt Planes, Trains, And Automobiles
6/6
Donnie Brasco Cop Land The Naked Spur Mystic River Savior The Straight Story The Wild Bunch Apocalypse Now Duel Charade Collateral Atonement Groundhog Day The Abyss - Directors Cut One Flew Over The Cuckoo’s Nest Heat North By Northwest Blue Velvet His Girl Friday Back To The Future The Elephant Man Vertigo Raiders of The Lost Ark Aliens - Directors Cut
et gensyn er nødvendigt
The King of Comedy The Killing Fields The 39 Steps - 1935 The Apartment Shane 20,000 Leagues Under The Sea The Treasure of Sierra Madre Misery Chinatown Taxi Driver The China Syndrome The Wizard of Oz Emma Some Like It Hot Rebel Without A Cause Young Frankenstein The Thing
En helt igennem god liste, jeg har selv haft den fornøjelse at se rigtig mange af de film. Hvis jeg ellers kunne tage mig sammen til at udarbejde en sådan liste, ville der være en del af de samme film på.
Super fedt at høre, at så mange af filmene faldt i din smag. :)
Kiksmann (726) skrev:
Men der er heldigvis nogen som jeg ikke har set, så amazon skal besøges efter nytår ;)
Det lyder godt. :) Tror i øvrigt at Amazon får godt gang i omsætningen i det nye år med al den reklame, som de har fået herinde. ;)
BN (727) skrev:
Tak for en interessant liste med en god, grundig gennemgang af de enkelte film!
Tak skal du have. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#721 jessup 12 år siden
In the Mood for Love
Chungking Express
Happy Together
Fallen Angels
#722 Skeloboy 12 år siden
Men en slår mig dog lidt: i forhold til listen, synes jeg en film som Lost In Translation mangler!
#723 Collateral 12 år siden
Den har jeg faktisk også glemt. Kan godt være jeg lige skal have den genset, og overveje om ikke den egentlig burde have en plads også på min liste. Var rigtig glad for filmen da jeg sidst så den.
#724 Skeloboy 12 år siden
#725 NightHawk 12 år siden
Cool! Det lyder godt. :)
Så vidt jeg husker, er du heller ikke super vild med musicals, så jeg er ikke så overrasket over, at du ikke bryder dig om de to film. Jeg synes dog alligevel, at du skulle prøve at give en anden musical, som jeg har med på listen en chance, nemlig "Velvet Goldmine". Den tror jeg faktisk, at der er en rigtig god chance for, at du ville kunne lide. :)
Vil lige først starte med igen at sige tak for dine kommentarer. Jeg er rigtig glad for at høre, at du har kunne lide det jeg har skrevet og haft en hyggelig tid med at læse det. :)
Selvom der ikke er world cinema og art house på listen, så har og ser jeg skam flere film fra disse to områder. En stor del af de LGBT film jeg har set, og som jeg har stående på hylden, som venter på at blive set, befinder sig netop inden for de to genrer. Men lige umiddelbart tilhører igen af de rigtig gode film jeg har set, (hvilket bl.a. er film som Derek Jarmans "Edward II", aids-musicalen "Zero Patience", "XXY", "Undertow", "Spider Lilies", "Yossi & Jagger", hvor de 4 sidstnævnte er fra hhv. Argentina, Peru, Taiwan og Israel), mine yndlingsfilm og derfor er listen som den ser ud på nuværende tidspunkt heller ikke repræsenteret med world cinema og art house film endnu.
Mht. hvad man bredt betegnet betragter som de stor klassikere, som dem du har nævnt ; "Godfather", "Borte Med Blæsten", "Citizen Kane" og "Casablanca", så har de været med i mine overvejelser og jeg kan bestemt også godt lide alle de nævnte film. Men her valgte jeg kort og godt nogle andre store klassikere, som jeg bedre kunne lide bl.a. : "White Heat", "Apocalypse Now", "Vertigo", "Rebel Without A Cause", "Chinatown", "Some Like It Hot", "Butch Cassidy & The Sundance Kid", "The Wizard of Oz", "One Flew Over The Cukoos Nest", "The Hustler", "North By Northwest", "Taxi Driver". Så jeg er nu ikke enig med dig i, at der ligefrem er et stort fravær af de normale store film på listen. :)
"Priest" var faktisk med i kapløbet om at komme med på listen og er bestemt også en rigtig god film omhandlende homoseksualitet. Men i sidste ende så måtte jeg jo være ærlig over for mig selv og konkludere, at filmen i mine øjne ikke hører til blandt mine absolutte yndlingsfilm ang. dette tema, og derfor så valgte jeg bl.a. at tage "Fucking Åmål" og "Brokeback Mountain" med i stedet for. :)
Hehe, ja det er faktisk ret vildt, at der er gået så lang tid, og jeg kunne næsten heller ikke tro det, da jeg klikkede ind på side 1 for at se, hvornår jeg startede på listen.
Og endnu engang tak for de pæne ord. Det glæder mig rigtig meget at høre! :)
Det er sgu godt at høre! :) Og ja, "Way of The Gun" er virkelig fremragende, med bl.a. et helt fantastisk fedt eksekveret shootout. :)
Jeg har "Happy Together" stående i min samling og satser på at få set filmen i løbet af julen. De andre film har jeg ikke set, så jeg siger tak for anbefalingerne og vil straks få dem gemt på min wish list hos Amazon. :)
Jeg må indrømme, at jeg så ikke er helt oppe og ringe over "Lost In Translation". Scarlet Johanson og Bill Murray spiller som altid fremragende, mens historien derimod bare aldrig rigtig formåede at gøre det store indtryk på mig. Jeg er dog frisk på at give den en chance mere på et tidspunkt, men tror ikke at det vil gå hen og blive en af mine yndlingsfilm. :)
#726 Kiksmann 12 år siden
Men der er heldigvis nogen som jeg ikke har set, så amazon skal besøges efter nytår ;)
#727 BN 12 år siden
Her er mine karakterer til de film, jeg har set:
2/6
Friday The 13’th – Part II
Streets of Fire
Spartan
Fight Club
Existenz
Chicago
Carrie
The Hours
The Way of The Gun
Alligator
Dancer In The Dark
The Texas Chainsaw Massacre
3/6
Midnight Run
Escape From New York
Eyes Wide Shut
Bram Stoker’s Dracula
The Man Who Shot Liberty Valance
Hud (måske 4/6)
Two Lovers
Foreign Correspondent
The Talented Mr. Ripley
An American Werewolf In London
Nobody’s Fool
Child’s Play (måske 4/6)
RoboCop
City Slickers
Halloween
Ferris Bueller’s Day Off
The Good Girl
In The Heat Of The Night
4/6
What’s Eating Gilbert Grape
Predator
Hud
DareDevil – Directors Cut
The Stranger
National Lampoons : Christmas Vacation
Butch Cassidy & The Sundance Kid
To Live And Die In L.A.
5/6
Falling In Love
The Piano (muligvis 6/6)
Lethal Weapon
Batman Returns
Die Hard
Bullitt
Planes, Trains, And Automobiles
6/6
Donnie Brasco
Cop Land
The Naked Spur
Mystic River
Savior
The Straight Story
The Wild Bunch
Apocalypse Now
Duel
Charade
Collateral
Atonement
Groundhog Day
The Abyss - Directors Cut
One Flew Over The Cuckoo’s Nest
Heat
North By Northwest
Blue Velvet
His Girl Friday
Back To The Future
The Elephant Man
Vertigo
Raiders of The Lost Ark
Aliens - Directors Cut
et gensyn er nødvendigt
The King of Comedy
The Killing Fields
The 39 Steps - 1935
The Apartment
Shane
20,000 Leagues Under The Sea
The Treasure of Sierra Madre
Misery
Chinatown
Taxi Driver
The China Syndrome
The Wizard of Oz
Emma
Some Like It Hot
Rebel Without A Cause
Young Frankenstein
The Thing
#728 NightHawk 12 år siden
Super fedt at høre, at så mange af filmene faldt i din smag. :)
Det lyder godt. :) Tror i øvrigt at Amazon får godt gang i omsætningen i det nye år med al den reklame, som de har fået herinde. ;)
Tak skal du have. :)