Gravatar

#1 filmz-Diller82 22 år siden

Hej jeg er pt igang med at skrive et manus til en novellefilm, og jeg vil gerne høre om nogen gider læse og komme med kreativ input. jeg har et mindre problem, da jeg ikke ved hvordan jeg gør det tilgængeligt, så det må være mit første spørgsmål. Hvordan sætter jeg et dokument i forbindelse med det her?
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Du kan jo starte med at sætte en synops her på filmz.dk og så kan du skrive din e-mail adresse, så kan dem af os, bl.a. jeg :), der vil give dig noget feedback skrive til dig og du kan sende dem udkastet til dem. Derved undgår du også at andre snupper dine ideer, som kun er er på besøg her på filmz.dk.

Jeg glæder mig til at se, hvad du har skrevet :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 SpielbergFreak 22 år siden

Jeg er også interesseret.
Gravatar

#4 Patriarch 22 år siden

Er også interesseret... har selv instrueret og skrevet et par kortfilm.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 filmz-Diller82 22 år siden

ok så må jeg jo hellere lige sætte noget op her. Dette er bare en brainstorm hvor mine ideer er blevet sat lidt iorden. skriv til min mail: [email protected] hvis i har mod på at læse det endelige resultat.

Først ses en lille kat, langsomt zoomes der ud og man ser en gadeprædikant der står og læner sig op ad en krykke mens han forkynder at hvis blot folk går væk fra deres fejlagtige opfattelse om at våben vil hjælpe dem til utopia, ville de kunne skabe deres eget utopia her i denne mørke verden. Gade prædikanten afbrydes da hans krykke sparkes væk under ham og han smadrer mod den kolde asfalt. overfaldsmanden sparker prædikanten og trækker en pistol, han skyder derefter prædikanten i hovedet og skal lige til at gå. så ser han katten, og jokker den ihjel. (forudsat jeg kan få mig selv til at lave den scene) Et par passerer liget og snakker bare om vejret, og er ellers bare ligeglade.

Vi ser nu vores hovedperson der gør klar til at skyde en, han gør sig klar på et hustag, bang skift til hans lejlighed hvor han kommer hjem med geværtaske og smider nogle penge i sit hemmelige stash. uden for hans vindue hænger en kæmpe plakat med en reklame for utopia(fremstilles som en slags edens have), han kigger drømmende på den. fjernsynet kører i bagrunden en reklame for lejemorder service dukker op sammen med andre forkvaklede ting. evt endnu en reklame for utopia...

Pludselig ringer lejemorderens telefon(gerne en gammel med drejeskive) i den anden ende er MILLIARDÆREN han tilbyder lejemorderen et job, og et mødested aftales, lejemorderen tager sin t-coat og forlader lejligheden.

Lejemorderen trasker op mod et kæmpe palæ, indenfor mødes han af en slidt milliardær der giver ham til opgave at opspore hans kone og deres barn, han skal slå konen ihjel og bringe barnet samt en kuffert hun har med sig tilbage. milliardæren er syg og kan derfor ikke selv tage til utopia, men ville sende sit barn derhen, konen har taget barnet og pengene, han tror hun vil skaffe ig af med barnet, evt for flere penge, og så selv tage til utopia. lejemorderen tager imod opgaven.

Lejemorderen opsporer konen, hun har hyret folk til at passe på hende, men vor gode lejemorder dræber dem, og konen. han falder over kufferten som tilfældigvis er åben, med disse penge kunne han selv komme til utopia, men så må han først skaffe sig af med barnet, men med rystende hånd må han opgive at dræbe barnet. han beslutter sig for at bringe barnet tilbage til milliardæren og selv beholde pengene, men ved ankomsten til milliardærens hus ser han at milliardærens lig ligger henkastet på grasplænen, og at folk er ved at tømme huset for alt af værdi. Han overveje at efterlade barnet, men kan ikke få sig selv til det.

lejemorderen sidder hjemme i sin lejlighed og ser på utopia plakaten, han kigger hen på barnet.. plakaten en form for beslutning former sig i hans ansigt, han går resolut hen og sigter pistolen mod barnet, men opgiver endnu en gang.

Tiden går båndet mellem lejemorderen og barnet bliver tættere. Lejemorderen drømmer stadig om utopia, men med barnet har han ikke penge nok.
Gravatar

#6 filmz-cko 22 år siden

lyder interesant, sender en mail til dig da jeg meget gerne vil høre det færdige resultat.

Det lader til at du mangler en slutning/konklusion på det hele. Slutningen er en meget vigtig ting... hvor vil du hen med det, hvad vil du sige? anyway, sender dig en mail...
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#7 filmz-Diller82 22 år siden

Jeg har tre slutninger... men ingen der sidder på denne korte udgave =) er ikke helt tilfreds med nogen af dem...
Gravatar

#8 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Virker lidt inspireret af Leon.. ellers et ok udkast. Man kan først rigtigt komme med noget feedback hvis du har et manuskript. Så man kan se hvordan du har tænkt dig at håndtere din historie.

Jeg har selv adskillige udkast i stil med det her, men det svære er at få sat det ind i et nogenlunde fungerende manuskript.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#9 filmz-cko 22 år siden

kender det! grund ideer er der mange af, men det handler om at præsentere dem fedt og passende med ideen...
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#10 filmz-Diller82 22 år siden

#8 Jeg har et manus =) bare skriv til min mail, så smider jeg det gerne efter dig. det skal dog nævnes at det er første udkast.

Skriv ny kommentar: