Gravatar

#21 Hasselguff 22 år siden

#20 - Nemmerlig!
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#22 HeavyClaus 22 år siden

#20 og 21

Der er ingen indstillinger på pal/ntsc... Gik bare ud fra den stod rigtigt når nu at jeg kunne afspille ntsc på andet tv. Jeg tror jeg vil prøve at låne en anden dvd afspiller og se om den kan vise på mit tv.
Og som sagt mange tak for hjælpen til alle indtil videre...
Gravatar

#23 Hasselguff 22 år siden

OK - funktionen kan eventuelt hedde noget andet på den pågældende DVD - måske "Farvesystem", "TV", "Region" eller et eller andet obskurt...
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#24 HeavyClaus 22 år siden

Det eneste jeg kan vælge under skærmindstillingerne er:
TV-Type: widescreen og så videre
Pauseskærm :/
Baggrud :/
Line: Standard, RGB, s-vhs

Der er altså ikke meget at rodde med! Desværre...

Jeg har lige prøvet med en Denver dvd, og den spiller filmene udemærket på mit tv... Der må altså som i andre også har sagt tidligere mangle en indbygget ntsc -> pal converter... Det er da egentligt ret dårligt!
Da jeg egentlig er ret glad for min dvd, ud over det, må det enten blive nyt tv (når jeg for råd) eller converteren...
Gravatar

#25 DarkLight 21 år siden

Som folk på #filmz.dk, har jeg haft problemer med at visse R1 film trækker streger over fjernsynet. Jeg mistænker fjernsynet for begyndende defekthed(its a word!)

Derfor vil jeg lige teste med S-VHS, men her er billedet gråt ved afspilning af R1 film.

Sikkert fordi DVDafspilleren stadig tror det er en R2 DVD der sidder i. Kan man ikke tvinge den til NTSC signalet?

Det er en DV350 købt hos LaserDisken.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#26 davenport 21 år siden

Stregerne du ser i toppen af billedet er ganske normalt. Amerikanerne (NTSC) bruger en anden opløsning af billedet end os, derfor vil dit tv lave denne irriterende effekt.
Jeg mener man kan betale sig fra det, men prøv at hør i Laserdisken, de ved det nok.

Jeg tror ikke dit tv er defekt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#27 filmz-Kadann 21 år siden

#25 -

Mit tv laver også en smule snask i hjørnerne ved NTSC.. men hvis det er store, sorte streger på tværs af skærmen, så kan det være kablet den er gal med.

Prøv evt. at låne et andet kabel, måske af bedre kvalitet, før du kaster dig ud i noget drastisk.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#28 DarkLight 21 år siden

Det er store sorte bjælker der flimrer engang imellem over skærmen. I visse scener et billedet også næsten sort.

Jeg har afprøvet det både på xbox og DV350'eren. De viser begge disse streger og bruger forskellige scartkabler. Derfor tror jeg det er fjernsynet.

Desuden har en kammerat lånt filmene, og han kan ikke se dem.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#29 DarkLight 21 år siden

For at tvinge et output igennem skulle man slukke, holde skip inde og så tænde igen. Derved kunne man skifte mellem PAL, NTSC og Auto.

På den måde fik jeg farve på S-VHS signalet, og kunne fastslå at der ikke var fejl på denne.

Udfra dette kan man vel med rimelighed konkluderer at det er et defekt scartstik/fjernsyn jeg har.

Skriv ny kommentar: